UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Reis, Frankson Santiago
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Araújo, Patrícia do Socorro Chaves de, Baptista, Tadeu João Ribeiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Estudos do Lazer
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567
Resumo: This study sought to understand what contributions the university toys library offers as a space for teacher training. Therefore, wonders on what is the perception of the students of the degree courses of Estácio-FCAT regarding the university room of toys towards teacher training. The methodological procedures of the research to characterize by a qualitative research, of the exploratory type. A questionnaire by was used to collect the data, applied to 46 students of the Bachelor of Pedagogy, History and Biological Sciences courses of the Faculty Estácio-FCAT. The results found were analysis according to the interpretative method of the content analysis. The discourse of the subjects revealed disparities in what refers to the perception of the space of the university toys library as a space for teacher training, since, for part of the subjects, it did not contribute in her academic training.
id UFMG-17_a5970d0fe76603c5111301d1cb5d9c17
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/567
network_acronym_str UFMG-17
network_name_str Revista Brasileira de Estudos do Lazer
repository_id_str
spelling UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIESSALA UNIVERSITARIA DE JUGUETES Y FORMACIÓN DE PROFESORES: [IN]VISIBILIDADES ACADÉMICASBRINQUEDOTECA UNIVERSITÁRIA E FORMAÇÃO DE PROFESSORES: [IN]VISIBILIDADES ACADÊMICASBrinquedoteca universitáriaFormação de professoresPráticas pedagógicas.Formación de profesoresPrácticas pedagógicasSala Universitaria de Juguetes.University toy libraryTeacher trainingPedagogical practices.This study sought to understand what contributions the university toys library offers as a space for teacher training. Therefore, wonders on what is the perception of the students of the degree courses of Estácio-FCAT regarding the university room of toys towards teacher training. The methodological procedures of the research to characterize by a qualitative research, of the exploratory type. A questionnaire by was used to collect the data, applied to 46 students of the Bachelor of Pedagogy, History and Biological Sciences courses of the Faculty Estácio-FCAT. The results found were analysis according to the interpretative method of the content analysis. The discourse of the subjects revealed disparities in what refers to the perception of the space of the university toys library as a space for teacher training, since, for part of the subjects, it did not contribute in her academic training.Este estudio buscó comprender cuáles contribuciones que la sala universitaria de juguetes puede ofrecer como espacio de formación de profesores. Para ello, se cuestiona sobre cuál es la percepción de los alumnos de los cursos de Licenciatura de Estácio-FCAT respecto a la sala universitaria de juguetes hacia la formación docente. Los procedimientos metodológicos de la pesquisa se caracterizan por una investigación cualitativa, del tipo exploratorio. Para la recolección de los datos se utilizó un cuestionario, aplicado a 46 alumnos de los cursos de Licenciatura de Pedagogía, Historia y Ciencias Biológicas de la Facultad Estácio-FCAT. Los resultados encontrados se analizaron según el método interpretativo del análisis de contenido. El discurso de los sujetos reveló disparidades en lo que se refiere a la percepción del espacio de la sala universitaria de juguetes como espacio de formación de profesores, pues, para parte de los sujetos, ella no contribuyó en su formación académica.Este estudo buscou compreender quais contribuições a brinquedoteca universitária oferece enquanto espaço de formação de professores. Para tanto, questiona-se sobre qual é a percepção dos alunos dos cursos de Licenciatura da Estácio-FCAT a respeito da brinquedoteca, para a formação docente. Os procedimentos metodológicos da investigação caracterizam-se por uma pesquisa qualitativa, do tipo exploratório. Para coleta dos dados foi usado um questionário, aplicado a 46 alunos dos cursos de Licenciatura de Pedagogia, História e Ciências Biológicas da Faculdade Estácio-FCAT. Os resultados encontrados foram analisados segundo o método interpretativo da análise de conteúdo. A fala dos sujeitos revelou disparidades no que diz respeito à percepção do espaço da Brinquedoteca Universitária enquanto espaço de formação de professores, pois, para parte dos sujeitos, ela não contribuiu em sua formação acadêmica.ANPEL2018-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567Revista Brasileira de Estudos do Lazer; v. 4 n. 3 (2017): v. 4, n. 3, set./dez. 2017 | Dossiê Aspectos históricos do esporte e lazer; p.96-1152358-1239reponame:Revista Brasileira de Estudos do Lazerinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567/386Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Estudos do Lazerinfo:eu-repo/semantics/openAccessReis, Frankson SantiagoAraújo, Patrícia do Socorro Chaves deBaptista, Tadeu João Ribeiro2020-05-04T19:53:31Zoai:periodicos.ufmg.br:article/567Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbelPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/oairbel.anpel@gmail.com || edilson@lcc.ufmg.br2358-12392358-1239opendoar:2020-05-04T19:53:31Revista Brasileira de Estudos do Lazer - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
SALA UNIVERSITARIA DE JUGUETES Y FORMACIÓN DE PROFESORES: [IN]VISIBILIDADES ACADÉMICAS
BRINQUEDOTECA UNIVERSITÁRIA E FORMAÇÃO DE PROFESSORES: [IN]VISIBILIDADES ACADÊMICAS
title UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
spellingShingle UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
Reis, Frankson Santiago
Brinquedoteca universitária
Formação de professores
Práticas pedagógicas.
Formación de profesores
Prácticas pedagógicas
Sala Universitaria de Juguetes.
University toy library
Teacher training
Pedagogical practices.
title_short UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
title_full UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
title_fullStr UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
title_full_unstemmed UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
title_sort UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
author Reis, Frankson Santiago
author_facet Reis, Frankson Santiago
Araújo, Patrícia do Socorro Chaves de
Baptista, Tadeu João Ribeiro
author_role author
author2 Araújo, Patrícia do Socorro Chaves de
Baptista, Tadeu João Ribeiro
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Reis, Frankson Santiago
Araújo, Patrícia do Socorro Chaves de
Baptista, Tadeu João Ribeiro
dc.subject.por.fl_str_mv Brinquedoteca universitária
Formação de professores
Práticas pedagógicas.
Formación de profesores
Prácticas pedagógicas
Sala Universitaria de Juguetes.
University toy library
Teacher training
Pedagogical practices.
topic Brinquedoteca universitária
Formação de professores
Práticas pedagógicas.
Formación de profesores
Prácticas pedagógicas
Sala Universitaria de Juguetes.
University toy library
Teacher training
Pedagogical practices.
description This study sought to understand what contributions the university toys library offers as a space for teacher training. Therefore, wonders on what is the perception of the students of the degree courses of Estácio-FCAT regarding the university room of toys towards teacher training. The methodological procedures of the research to characterize by a qualitative research, of the exploratory type. A questionnaire by was used to collect the data, applied to 46 students of the Bachelor of Pedagogy, History and Biological Sciences courses of the Faculty Estácio-FCAT. The results found were analysis according to the interpretative method of the content analysis. The discourse of the subjects revealed disparities in what refers to the perception of the space of the university toys library as a space for teacher training, since, for part of the subjects, it did not contribute in her academic training.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567/386
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Estudos do Lazer
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Estudos do Lazer
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ANPEL
publisher.none.fl_str_mv ANPEL
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Estudos do Lazer; v. 4 n. 3 (2017): v. 4, n. 3, set./dez. 2017 | Dossiê Aspectos históricos do esporte e lazer; p.96-115
2358-1239
reponame:Revista Brasileira de Estudos do Lazer
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Revista Brasileira de Estudos do Lazer
collection Revista Brasileira de Estudos do Lazer
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Estudos do Lazer - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv rbel.anpel@gmail.com || edilson@lcc.ufmg.br
_version_ 1798316368156688384