UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Estudos do Lazer |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567 |
Resumo: | This study sought to understand what contributions the university toys library offers as a space for teacher training. Therefore, wonders on what is the perception of the students of the degree courses of Estácio-FCAT regarding the university room of toys towards teacher training. The methodological procedures of the research to characterize by a qualitative research, of the exploratory type. A questionnaire by was used to collect the data, applied to 46 students of the Bachelor of Pedagogy, History and Biological Sciences courses of the Faculty Estácio-FCAT. The results found were analysis according to the interpretative method of the content analysis. The discourse of the subjects revealed disparities in what refers to the perception of the space of the university toys library as a space for teacher training, since, for part of the subjects, it did not contribute in her academic training. |
id |
UFMG-17_a5970d0fe76603c5111301d1cb5d9c17 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/567 |
network_acronym_str |
UFMG-17 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Estudos do Lazer |
repository_id_str |
|
spelling |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIESSALA UNIVERSITARIA DE JUGUETES Y FORMACIÓN DE PROFESORES: [IN]VISIBILIDADES ACADÉMICASBRINQUEDOTECA UNIVERSITÁRIA E FORMAÇÃO DE PROFESSORES: [IN]VISIBILIDADES ACADÊMICASBrinquedoteca universitáriaFormação de professoresPráticas pedagógicas.Formación de profesoresPrácticas pedagógicasSala Universitaria de Juguetes.University toy libraryTeacher trainingPedagogical practices.This study sought to understand what contributions the university toys library offers as a space for teacher training. Therefore, wonders on what is the perception of the students of the degree courses of Estácio-FCAT regarding the university room of toys towards teacher training. The methodological procedures of the research to characterize by a qualitative research, of the exploratory type. A questionnaire by was used to collect the data, applied to 46 students of the Bachelor of Pedagogy, History and Biological Sciences courses of the Faculty Estácio-FCAT. The results found were analysis according to the interpretative method of the content analysis. The discourse of the subjects revealed disparities in what refers to the perception of the space of the university toys library as a space for teacher training, since, for part of the subjects, it did not contribute in her academic training.Este estudio buscó comprender cuáles contribuciones que la sala universitaria de juguetes puede ofrecer como espacio de formación de profesores. Para ello, se cuestiona sobre cuál es la percepción de los alumnos de los cursos de Licenciatura de Estácio-FCAT respecto a la sala universitaria de juguetes hacia la formación docente. Los procedimientos metodológicos de la pesquisa se caracterizan por una investigación cualitativa, del tipo exploratorio. Para la recolección de los datos se utilizó un cuestionario, aplicado a 46 alumnos de los cursos de Licenciatura de Pedagogía, Historia y Ciencias Biológicas de la Facultad Estácio-FCAT. Los resultados encontrados se analizaron según el método interpretativo del análisis de contenido. El discurso de los sujetos reveló disparidades en lo que se refiere a la percepción del espacio de la sala universitaria de juguetes como espacio de formación de profesores, pues, para parte de los sujetos, ella no contribuyó en su formación académica.Este estudo buscou compreender quais contribuições a brinquedoteca universitária oferece enquanto espaço de formação de professores. Para tanto, questiona-se sobre qual é a percepção dos alunos dos cursos de Licenciatura da Estácio-FCAT a respeito da brinquedoteca, para a formação docente. Os procedimentos metodológicos da investigação caracterizam-se por uma pesquisa qualitativa, do tipo exploratório. Para coleta dos dados foi usado um questionário, aplicado a 46 alunos dos cursos de Licenciatura de Pedagogia, História e Ciências Biológicas da Faculdade Estácio-FCAT. Os resultados encontrados foram analisados segundo o método interpretativo da análise de conteúdo. A fala dos sujeitos revelou disparidades no que diz respeito à percepção do espaço da Brinquedoteca Universitária enquanto espaço de formação de professores, pois, para parte dos sujeitos, ela não contribuiu em sua formação acadêmica.ANPEL2018-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567Revista Brasileira de Estudos do Lazer; v. 4 n. 3 (2017): v. 4, n. 3, set./dez. 2017 | Dossiê Aspectos históricos do esporte e lazer; p.96-1152358-1239reponame:Revista Brasileira de Estudos do Lazerinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567/386Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Estudos do Lazerinfo:eu-repo/semantics/openAccessReis, Frankson SantiagoAraújo, Patrícia do Socorro Chaves deBaptista, Tadeu João Ribeiro2020-05-04T19:53:31Zoai:periodicos.ufmg.br:article/567Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbelPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/oairbel.anpel@gmail.com || edilson@lcc.ufmg.br2358-12392358-1239opendoar:2020-05-04T19:53:31Revista Brasileira de Estudos do Lazer - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES SALA UNIVERSITARIA DE JUGUETES Y FORMACIÓN DE PROFESORES: [IN]VISIBILIDADES ACADÉMICAS BRINQUEDOTECA UNIVERSITÁRIA E FORMAÇÃO DE PROFESSORES: [IN]VISIBILIDADES ACADÊMICAS |
title |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES |
spellingShingle |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES Reis, Frankson Santiago Brinquedoteca universitária Formação de professores Práticas pedagógicas. Formación de profesores Prácticas pedagógicas Sala Universitaria de Juguetes. University toy library Teacher training Pedagogical practices. |
title_short |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES |
title_full |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES |
title_fullStr |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES |
title_full_unstemmed |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES |
title_sort |
UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES |
author |
Reis, Frankson Santiago |
author_facet |
Reis, Frankson Santiago Araújo, Patrícia do Socorro Chaves de Baptista, Tadeu João Ribeiro |
author_role |
author |
author2 |
Araújo, Patrícia do Socorro Chaves de Baptista, Tadeu João Ribeiro |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Reis, Frankson Santiago Araújo, Patrícia do Socorro Chaves de Baptista, Tadeu João Ribeiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Brinquedoteca universitária Formação de professores Práticas pedagógicas. Formación de profesores Prácticas pedagógicas Sala Universitaria de Juguetes. University toy library Teacher training Pedagogical practices. |
topic |
Brinquedoteca universitária Formação de professores Práticas pedagógicas. Formación de profesores Prácticas pedagógicas Sala Universitaria de Juguetes. University toy library Teacher training Pedagogical practices. |
description |
This study sought to understand what contributions the university toys library offers as a space for teacher training. Therefore, wonders on what is the perception of the students of the degree courses of Estácio-FCAT regarding the university room of toys towards teacher training. The methodological procedures of the research to characterize by a qualitative research, of the exploratory type. A questionnaire by was used to collect the data, applied to 46 students of the Bachelor of Pedagogy, History and Biological Sciences courses of the Faculty Estácio-FCAT. The results found were analysis according to the interpretative method of the content analysis. The discourse of the subjects revealed disparities in what refers to the perception of the space of the university toys library as a space for teacher training, since, for part of the subjects, it did not contribute in her academic training. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567/386 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Estudos do Lazer info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Estudos do Lazer |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ANPEL |
publisher.none.fl_str_mv |
ANPEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Estudos do Lazer; v. 4 n. 3 (2017): v. 4, n. 3, set./dez. 2017 | Dossiê Aspectos históricos do esporte e lazer; p.96-115 2358-1239 reponame:Revista Brasileira de Estudos do Lazer instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Revista Brasileira de Estudos do Lazer |
collection |
Revista Brasileira de Estudos do Lazer |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Estudos do Lazer - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
rbel.anpel@gmail.com || edilson@lcc.ufmg.br |
_version_ |
1798316368156688384 |