THE TEMPORARY ORGANIZING OF A MUSIC FESTIVAL
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Farol - Revista de Estudos Organizacionais e Sociedade |
Texto Completo: | https://revistas.face.ufmg.br/index.php/farol/article/view/6061 |
Resumo: | This work sought to understand the temporary organization of a music festival and its influences on the creative economy of a city. The qualitative methodology was based on a set of techniques, among them: participant observation, field diary, shadowing, interviews, compilation of documents and photographic images. It became evident that the organization of the music festival under study is involved in a creative network of multiple spatial practices, creating a simultaneous space-time chronology. It was observed that this synchrony, when diluting the space-time boundaries, facilitates the emergence of a complex and differentiated network of negotiation and learning practices. On the other hand, the main task of the temporary organization under study is related to the practice of creatively occupying the city, as one of the reasons for the existence of the music festival. |
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THE TEMPORARY ORGANIZING OF A MUSIC FESTIVALLA ORGANIZACIÓN TEMPORAL DE UN FESTIVAL DE MÚSICAO ORGANIZAR TEMPORÁRIO DE UM FESTIVAL DE MÚSICATemporary organizations, Music festival, CityOrganizaciones temporales, Festival de música, CiudadOrganizações temporárias, Festival de música, CidadeThis work sought to understand the temporary organization of a music festival and its influences on the creative economy of a city. The qualitative methodology was based on a set of techniques, among them: participant observation, field diary, shadowing, interviews, compilation of documents and photographic images. It became evident that the organization of the music festival under study is involved in a creative network of multiple spatial practices, creating a simultaneous space-time chronology. It was observed that this synchrony, when diluting the space-time boundaries, facilitates the emergence of a complex and differentiated network of negotiation and learning practices. On the other hand, the main task of the temporary organization under study is related to the practice of creatively occupying the city, as one of the reasons for the existence of the music festival.Este trabajo buscó comprender la organización temporal de un festival de música y sus influencias en la economía creativa de una ciudad. La metodología cualitativa se basó en un conjunto de técnicas, que incluyen: observación participante, agenda de campo, shadowing, entrevistas, compilación de documentos e imágenes fotográficas. Se hizo evidente que la organización del festival de música en estudio está involucrada en una red creativa de múltiples prácticas espaciales, creando una cronología simultánea espacio-tiempo. Se observó que esta sincronía, al diluir los límites espaciotemporales, facilita el surgimiento de una red compleja y diferenciada de prácticas de negociación y aprendizaje. Por otro lado, la tarea principal de la organización temporal en estudio está relacionada con la práctica de ocupar creativamente la ciudad, como una de las razones de la existencia del festival de música. Este trabalho buscou compreender o organizar temporário de um festival de música e as suas influências na economia criativa de uma cidade. A metodologia de natureza qualitativa foi baseada em um conjunto de técnicas, entre estas: observação participante, diário de campo, shadowing, entrevistas, compilação de documentos e de imagens fotográficas. Evidenciou-se que o organizar do festival de música sob estudo está envolto em uma rede criativa de práticas espaciais múltiplas, criando uma cronologia espaço-temporal simultânea. Observou-se que esta sincronia ao diluir as fronteiras espaço-temporal, facilita a emergência de uma rede de práticas de negociação e aprendizagem complexas e diferenciadas. Por outro lado, a principal tarefa da organização temporária sob estudo está relacionada com a prática de ocupar criativamente a cidade, enquanto uma das razões do existir do festival de música.Núcleo de Estudos Organizacionais e Sociedade (NEOS), FACE/UFMG2021-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/farol/article/view/606110.25113/farol.v8i22.6061Farol - Revista de Estudos Organizacionais e Sociedade; v. 8 n. 22 (2021): Agosto; 302-342Farol - Revista de Estudios Organizacionales y Sociedad; Vol. 8 Núm. 22 (2021): Agosto; 302-342Farol - Journal of Organization Studies and Society; Vol. 8 No. 22 (2021): August; 302-3422358-6311reponame:Farol - Revista de Estudos Organizacionais e Sociedadeinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/farol/article/view/6061/3486Copyright (c) 2021 Allan Daniel Dias , Ana Silvia Rocha Ipiranga, Mariana Maia Bezerrahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDaniel Dias , AllanIpiranga, Ana Silvia RochaMaia Bezerra, Mariana2021-08-27T23:51:36Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6061Revistahttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/farolPUBhttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/farol/oaisaraiva@face.ufmg.br || farol@face.ufmg.br2358-63112358-6311opendoar:2021-08-27T23:51:36Farol - Revista de Estudos Organizacionais e Sociedade - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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