Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19127 |
Resumo: | This study, of an exploratory theoretical nature, aims to show the importance of competence in information combined with museum education, aimed at internal professionals in small museums. In this context, this professional, using the processes of competence in information and continuing museum education, recognizes the generation, sharing and use of information, through training and information in the use of available information resources. The partial results indicate that investments in collective learning are necessary in order to train these information professionals. As a conclusion, it is proposed to demonstrate that the museum as an organization and information unit must take information into account as a strategic resource and, with that, create an environment of dialogue and organizational learning. |
id |
UFMG-20_bd20cbbc391c7aa59488f1498f6ad5a1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/19127 |
network_acronym_str |
UFMG-20 |
network_name_str |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum educationCompetência em informação no trabalho interno dos profissionais de museus de pequeno porte: Utilização de recursos informacionais pela educação museal continuadaCompetência em informaçãoProfissionais de Museus de pequeno porteRecursos informacionaisInteraçãoEducação museal continuadaCompetence in InformationSmall museum professionals.Informational resources.Interaction.Continued museum education.This study, of an exploratory theoretical nature, aims to show the importance of competence in information combined with museum education, aimed at internal professionals in small museums. In this context, this professional, using the processes of competence in information and continuing museum education, recognizes the generation, sharing and use of information, through training and information in the use of available information resources. The partial results indicate that investments in collective learning are necessary in order to train these information professionals. As a conclusion, it is proposed to demonstrate that the museum as an organization and information unit must take information into account as a strategic resource and, with that, create an environment of dialogue and organizational learning.Este estudo, de natureza teórico exploratória, tem como objetivo mostrar a importância da competência em informação aliado à educação museal, voltado para os profissionais internos de museus de pequeno porte. Neste contexto, esse profissional utilizando-se dos processos de competência em informação e da educação museal continuada, reconhece a geração, compartilhamento e uso da informação, através da formação e de informação na utilização dos recursos informacionais disponíveis. Os resultados parciais apontam que são necessários investimentos em aprendizagem coletiva, de forma à capacitar esses profissionais da informação. Como conclusão, propõe-se demonstrar que o museu enquanto organização e unidade de informação deve levar em consideração a informação como um recurso estratégico e, com isso criar um ambiente de diálogo e de aprendizagem organizacional.Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2020-02-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19127Múltiplos Olhares em Ciência da Informação ; Vol. 9 No. 2 (2019): PPGGOG - DiscentesMúltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; Vol. 9 Núm. 2 (2019): PPGGOG - DiscentesMúltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; Vol. 9 No 2 (2019): PPGGOG - DiscentesMúltiplos Olhares em Ciência da Informação; v. 9 n. 2 (2019): PPGGOG - Discentes2237-6658reponame:Múltiplos Olhares em Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19127/16247Copyright (c) 2020 Múltiplos Olhares em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess Vilhena, Cláudia Maria Alves Dias, Célia da Consolação2020-04-19T22:51:04Zoai:periodicos.ufmg.br:article/19127Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/oaimoci@eci.ufmg.br2237-66582237-6658opendoar:2020-04-19T22:51:04Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education Competência em informação no trabalho interno dos profissionais de museus de pequeno porte: Utilização de recursos informacionais pela educação museal continuada |
title |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education |
spellingShingle |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education Vilhena, Cláudia Maria Alves Competência em informação Profissionais de Museus de pequeno porte Recursos informacionais Interação Educação museal continuada Competence in Information Small museum professionals. Informational resources. Interaction. Continued museum education. |
title_short |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education |
title_full |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education |
title_fullStr |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education |
title_full_unstemmed |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education |
title_sort |
Information competence in the internal work of small museum professionals: Use of information resources by continuing museum education |
author |
Vilhena, Cláudia Maria Alves |
author_facet |
Vilhena, Cláudia Maria Alves Dias, Célia da Consolação |
author_role |
author |
author2 |
Dias, Célia da Consolação |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vilhena, Cláudia Maria Alves Dias, Célia da Consolação |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Competência em informação Profissionais de Museus de pequeno porte Recursos informacionais Interação Educação museal continuada Competence in Information Small museum professionals. Informational resources. Interaction. Continued museum education. |
topic |
Competência em informação Profissionais de Museus de pequeno porte Recursos informacionais Interação Educação museal continuada Competence in Information Small museum professionals. Informational resources. Interaction. Continued museum education. |
description |
This study, of an exploratory theoretical nature, aims to show the importance of competence in information combined with museum education, aimed at internal professionals in small museums. In this context, this professional, using the processes of competence in information and continuing museum education, recognizes the generation, sharing and use of information, through training and information in the use of available information resources. The partial results indicate that investments in collective learning are necessary in order to train these information professionals. As a conclusion, it is proposed to demonstrate that the museum as an organization and information unit must take information into account as a strategic resource and, with that, create an environment of dialogue and organizational learning. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19127 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19127 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/19127/16247 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Múltiplos Olhares em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação ; Vol. 9 No. 2 (2019): PPGGOG - Discentes Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; Vol. 9 Núm. 2 (2019): PPGGOG - Discentes Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - ISSN 2237-6658; Vol. 9 No 2 (2019): PPGGOG - Discentes Múltiplos Olhares em Ciência da Informação; v. 9 n. 2 (2019): PPGGOG - Discentes 2237-6658 reponame:Múltiplos Olhares em Ciência da Informação instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
collection |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Múltiplos Olhares em Ciência da Informação - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
moci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1796797463946854400 |