Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araújo, Wanderson Pereira
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalho & Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/12120
Resumo: The thesis aims at analyzing the teaching work in the Professional and Technological Education of the workers. This study deals with the relationship between capital, labor and teaching activity in contemporary ruling capitalism. In this sense, we orient ourselves based on some references of Karl Marx, such as: Economic-philosophical Manuscripts, of 1844, The German ideology, of Marx and Engels, The Capital, book I, Theories of surplus value and "Chapter VI - unpublished", by The Capital. Lukacs and Mézáros are also used as a Marxist referential. 
id UFMG-23_4aa32cb158a194b581857599fa93942d
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/12120
network_acronym_str UFMG-23
network_name_str Trabalho & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontologyTRABALHO DOCENTE NA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E TECNOLÓGICA : UMA ANÁLISE NA PERSPECTIVA DA ONTOLOGIA DO SER SOCIALTrabalhoKarl MarxTrabalho docenteEducaçãoTrabalhoWorkKarl MarxTeaching workThe thesis aims at analyzing the teaching work in the Professional and Technological Education of the workers. This study deals with the relationship between capital, labor and teaching activity in contemporary ruling capitalism. In this sense, we orient ourselves based on some references of Karl Marx, such as: Economic-philosophical Manuscripts, of 1844, The German ideology, of Marx and Engels, The Capital, book I, Theories of surplus value and "Chapter VI - unpublished", by The Capital. Lukacs and Mézáros are also used as a Marxist referential. A tese tem como objetivo a análise do trabalho docente na Educação Profissional e Tecnológica dos trabalhadores. Este estudo trata da relação existente entre capital, trabalho e a atividade docente no capitalismo contemporâneo atual. Nesse sentido, orientamos-nos com base em algumas referências de Karl Marx, tais como: Manuscritos econômico-filosóficos, de 1844, A ideologia alemã, de Marx e Engels, O Capital, Livro I, As teorias da mais-valia e “capítulo VI – inédito”, de O Capital. Utiliza-se também como referencial marxista, dentre outros, Lukács e Mézáros, com destaque para as análises que esses autores explicitam com base no legado deixado por Karl Marx. Universidade Federal de Minas Gerais2019-03-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/12120Trabalho & Educação; Vol. 28 No. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 275-277Trabalho & Educação; Vol. 28 Núm. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 275-277Trabalho & Educação; Vol. 28 No 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 275-277Trabalho & Educação; v. 28 n. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 275-2772238-037X1516-9537reponame:Trabalho & Educação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/12120/9944https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/12120/12871Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537info:eu-repo/semantics/openAccessAraújo, Wanderson Pereira2020-08-25T01:27:00Zoai:periodicos.ufmg.br:article/12120Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/oaiassinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com2238-037X1516-9537opendoar:2020-08-25T01:27Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology
TRABALHO DOCENTE NA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E TECNOLÓGICA : UMA ANÁLISE NA PERSPECTIVA DA ONTOLOGIA DO SER SOCIAL
title Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology
spellingShingle Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology
Araújo, Wanderson Pereira
Trabalho
Karl Marx
Trabalho docente
Educação
Trabalho
Work
Karl Marx
Teaching work
title_short Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology
title_full Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology
title_fullStr Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology
title_full_unstemmed Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology
title_sort Teaching work in Professional and Technological Education: an analysis from the perspective of the social being's ontology
author Araújo, Wanderson Pereira
author_facet Araújo, Wanderson Pereira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Araújo, Wanderson Pereira
dc.subject.por.fl_str_mv Trabalho
Karl Marx
Trabalho docente
Educação
Trabalho
Work
Karl Marx
Teaching work
topic Trabalho
Karl Marx
Trabalho docente
Educação
Trabalho
Work
Karl Marx
Teaching work
description The thesis aims at analyzing the teaching work in the Professional and Technological Education of the workers. This study deals with the relationship between capital, labor and teaching activity in contemporary ruling capitalism. In this sense, we orient ourselves based on some references of Karl Marx, such as: Economic-philosophical Manuscripts, of 1844, The German ideology, of Marx and Engels, The Capital, book I, Theories of surplus value and "Chapter VI - unpublished", by The Capital. Lukacs and Mézáros are also used as a Marxist referential. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-03-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/12120
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/12120
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/12120/9944
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/12120/12871
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv Trabalho & Educação; Vol. 28 No. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 275-277
Trabalho & Educação; Vol. 28 Núm. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 275-277
Trabalho & Educação; Vol. 28 No 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 275-277
Trabalho & Educação; v. 28 n. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 275-277
2238-037X
1516-9537
reponame:Trabalho & Educação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Trabalho & Educação (Online)
collection Trabalho & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv assinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com
_version_ 1797220514736898048