How to address a work situation in training from a ergological perspective?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Durrive, Louis
Data de Publicação: 2024
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalho & Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/49273
Resumo: Starting from a working situation, the ergological approach allows characterizing two levels of approaching a single reality: one that fits the very local and very present, the other one that recalls constantly antecedent norms, on a general level. Distinguishing these two levels (anchoring and referencing) allows finding their dialectics and taking advantage of it in professional training.
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spelling How to address a work situation in training from a ergological perspective?Comment aborder une situation de travail en formation dans une perspective ergologique ?COMO ABORDAR UMA SITUAÇÃO DE TRABALHO EM FORMAÇÃO EM UMA PERSPECTIVA ERGOLÓGICA? FormaçãoSituação de TrabalhoImpossívelInviávelTrainingWorking situationImpossibleUnsustainableFormationSituation de travailImpossibleInvivableStarting from a working situation, the ergological approach allows characterizing two levels of approaching a single reality: one that fits the very local and very present, the other one that recalls constantly antecedent norms, on a general level. Distinguishing these two levels (anchoring and referencing) allows finding their dialectics and taking advantage of it in professional training.En partant d’une situation de travail, l’approche ergologique permet de distinguer deux niveaux d’approche d’une seule réalité : l’un qui s’inscrit dans le très local et le très actuel, l’autre qui rappelle constamment les normes antécédentes, au plan général. Distinguer ces deux niveaux (ancrage et repérage) permet ensuite de retrouver leur dialectique et d’en tirer parti en formation professionnellePartindo de uma situação de trabalho, a abordagem ergológica permite distinguir dois níveis de abordagem de uma só realidade: um deles inscrito no muito local e no muito atual, e o outro que relembra constantemente as normas antecedentes, o plano geral. Distinguir estes dois níveis (ancoragem e referenciamento) permite em seguida, o reencontro da dialética dos mesmos, e de se tirar partido na formação profissional.Universidade Federal de Minas Gerais2024-01-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/4927310.35699/2238-037X.2023.49273Trabalho & Educação; Vol. 32 No. 3 (2023); 11-17Trabalho & Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2023); 11-17Trabalho & Educação; Vol. 32 No 3 (2023); 11-17Trabalho & Educação; v. 32 n. 3 (2023); 11-172238-037X1516-9537reponame:Trabalho & Educação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/49273/39696Copyright (c) 2023 Trabalho & Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessDurrive, Louis2024-01-24T23:09:25Zoai:periodicos.ufmg.br:article/49273Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/oaiassinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com2238-037X1516-9537opendoar:2024-01-24T23:09:25Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
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