Reflections on education 2.0
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Docência do Ensino Superior (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2015 |
Resumo: | The essay aims to recover experiences about the new information and communication technologies and its application to the educational universe, especially in the plan of the e-learning, facing the risks of the degeneration of the knowledge society into a society of the ignorance. |
id |
UFMG-24_5d8b7120a909a6d3b509fb5a361eaad3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/2015 |
network_acronym_str |
UFMG-24 |
network_name_str |
Revista Docência do Ensino Superior (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Reflections on education 2.0Reflexões sobre a didática 2.0TICsEducação a distânciaSociedade do conhecimentoIT’sE-learningKnowledge societyThe essay aims to recover experiences about the new information and communication technologies and its application to the educational universe, especially in the plan of the e-learning, facing the risks of the degeneration of the knowledge society into a society of the ignorance.O ensaio busca recuperar experiências acerca das novas tecnologias de informação e de comunicação e sua aplicação no universo educacional, especialmente no plano do e-learning e da educação a distância, enfrentando ainda os riscos de degeneração da sociedade do conhecimento em sociedade da ignorância.Universidade Federal de Minas Gerais2011-10-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/201510.35699/2237-5864.2011.2015Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 1 (2011); 3-15Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 1 (2011); 3-15Revista Docência do Ensino Superior; v. 1 (2011); 3-152237-58642358-6338reponame:Revista Docência do Ensino Superior (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2015/1350Copyright (c) 2015 José Luiz Borges Horta, Mayte Duarte Seguerinfo:eu-repo/semantics/openAccessHorta, José Luiz BorgesSeguer, Mayte Duarte2020-05-19T18:10:54Zoai:periodicos.ufmg.br:article/2015Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/oairevistadocenciaensinosuperior@ufmg.br||2237-58642237-5864opendoar:2020-05-19T18:10:54Revista Docência do Ensino Superior (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reflections on education 2.0 Reflexões sobre a didática 2.0 |
title |
Reflections on education 2.0 |
spellingShingle |
Reflections on education 2.0 Horta, José Luiz Borges TICs Educação a distância Sociedade do conhecimento IT’s E-learning Knowledge society |
title_short |
Reflections on education 2.0 |
title_full |
Reflections on education 2.0 |
title_fullStr |
Reflections on education 2.0 |
title_full_unstemmed |
Reflections on education 2.0 |
title_sort |
Reflections on education 2.0 |
author |
Horta, José Luiz Borges |
author_facet |
Horta, José Luiz Borges Seguer, Mayte Duarte |
author_role |
author |
author2 |
Seguer, Mayte Duarte |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Horta, José Luiz Borges Seguer, Mayte Duarte |
dc.subject.por.fl_str_mv |
TICs Educação a distância Sociedade do conhecimento IT’s E-learning Knowledge society |
topic |
TICs Educação a distância Sociedade do conhecimento IT’s E-learning Knowledge society |
description |
The essay aims to recover experiences about the new information and communication technologies and its application to the educational universe, especially in the plan of the e-learning, facing the risks of the degeneration of the knowledge society into a society of the ignorance. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-10-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2015 10.35699/2237-5864.2011.2015 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2015 |
identifier_str_mv |
10.35699/2237-5864.2011.2015 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2015/1350 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 José Luiz Borges Horta, Mayte Duarte Seguer info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 José Luiz Borges Horta, Mayte Duarte Seguer |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 1 (2011); 3-15 Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 1 (2011); 3-15 Revista Docência do Ensino Superior; v. 1 (2011); 3-15 2237-5864 2358-6338 reponame:Revista Docência do Ensino Superior (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Revista Docência do Ensino Superior (Online) |
collection |
Revista Docência do Ensino Superior (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Docência do Ensino Superior (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadocenciaensinosuperior@ufmg.br|| |
_version_ |
1797174636892389376 |