Nursing ethical issues in intensive care
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50702 |
Resumo: | The objective of this study was to understand the actions of nurses in the Intensive Care Unit (ICU) in the face of nursing ethical issues. The data was analyzed from the point of view of sociological phenomenology after obtaining the consent of the participants. The statements made it possible to understand the typical experience of nurses as people who seek to continuously improve the quality of nursing care; who seek recognition, professional validation, the prevention of damage and reoccurrence of events. Nurses believe that the participation of nursing professionals is essential to produce an educational process in the face of ethical events, through eliminating the fear of punishment and providing guidance to health workers involved in these events. |
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Nursing ethical issues in intensive careIncidentes éticos de enfermería en la unidad de cuidados intensivosOcorrências éticas de enfermagem em terapia intensivaEnfermeríaÉticaÉtica en EnfermeríaFilosofia en EnfermeríaUnidades de Terapia IntensivaEnfermagemÉticaÉtica em EnfermagemFilosofia em EnfermagemUnidades de Terapia IntensivaEthics, NursingEthicsNursingPhilosophy, NursingIntensive Care UnitsThe objective of this study was to understand the actions of nurses in the Intensive Care Unit (ICU) in the face of nursing ethical issues. The data was analyzed from the point of view of sociological phenomenology after obtaining the consent of the participants. The statements made it possible to understand the typical experience of nurses as people who seek to continuously improve the quality of nursing care; who seek recognition, professional validation, the prevention of damage and reoccurrence of events. Nurses believe that the participation of nursing professionals is essential to produce an educational process in the face of ethical events, through eliminating the fear of punishment and providing guidance to health workers involved in these events.El objeto de este estudio fue comprender las acciones de los enfermeros de la Unidad de Cuidados Intensivos (UCI) ante los incidentes éticos de enfermería. Los datos obtenidos se analizaron según la perspectiva de la fenomenología sociológica, después del consentimiento de los participantes. Los relatos permitieron comprender la experiencia típica de los enfermeros como personas que anhelan mejorar continuamente la calidad de la atención de enfermería; buscan, también, reconocimiento y valoración profesional, prevención de daños y de reincidencia de incidentes. Los enfermeros sostienen que la participación de los profesionales de enfermería es esencial para llevar a cabo un proceso educativo frente a los incidentes éticos suprimiendo el temor al castigo y orientando a los profesionales involucrados en dichos incidentes.O objetivo com este estudo foi compreender as ações dos enfermeiros de Unidade de Terapia Intensiva diante das ocorrências éticas de enfermagem. Os dados obtidos foram analisados segundo a perspectiva da fenomenologia sociológica, após o consentimento dos participantes. Os relatos obtidos permitiram compreender a experiência típica dos enfermeiros como pessoas que almejam melhorar continuamente a qualidade da assistência de enfermagem; que buscam o reconhecimento, a valorização profissional, a prevenção de danos e as reincidências de ocorrências. Os enfermeiros acreditam que a participação dos profissionais de enfermagem é essencial para desenvolver um processo educativo diante das ocorrências éticas, mediante a extinção do medo da punição e da orientação dos profissionais envolvidos nessas ocorrências.Universidade Federal de Minas Gerais2007-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50702REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 No. 2 (2007)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 Núm. 2 (2007)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 11 n. 2 (2007)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50702/42576https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50702/42577Copyright (c) 2007 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessAgnolon, Ana PaulaFreitas, Genival Fernandes de2024-01-24T19:06:31Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50702Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T19:06:31Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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