Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50948 |
Resumo: | This dissertation intends to describe the clientele of specific family health clinic in the city of Juiz de Fora, Minas Gerais State, Brazil and to identify factors that influence patients' satisfaction and describe the perception these patients have of their rights to health. One hundred clients were interviewed through a questionnaire on health services and programs. We use Statistical Package for Social Science software (SPSS) to analyze the answers to the questions. As a conclusion we found that the overall care by the clinic health workers toward the clientele was evaluated positively. However, there are many limitations in the service researched. |
id |
UFMG-27_41e1f84559015ed181bfa3cb901b7403 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/50948 |
network_acronym_str |
UFMG-27 |
network_name_str |
Reme (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contributionPercepción de usuarios de unidad de salud de la familia sobre la asistencia a la salud: una contribuición de enfermeríaPercepção de usuários de unidade de saúde da família sobre a assistência à saúde: uma contribuição da enfermagemSalud de la FamiliaSatisfación del PacienteDerecho a la SaludCentros de SaludPercepcionEnfermeríaSaúde da FamíliaSatisfação do PacienteDireito à SaúdeCentro de SaúdePercepçãoEnfermagemFamily HealthPatient SatisfactionHealth RightsHealth CentersPerceptionNursingThis dissertation intends to describe the clientele of specific family health clinic in the city of Juiz de Fora, Minas Gerais State, Brazil and to identify factors that influence patients' satisfaction and describe the perception these patients have of their rights to health. One hundred clients were interviewed through a questionnaire on health services and programs. We use Statistical Package for Social Science software (SPSS) to analyze the answers to the questions. As a conclusion we found that the overall care by the clinic health workers toward the clientele was evaluated positively. However, there are many limitations in the service researched.Los objetivos del presente estudio fueron: caracterizar a los usuarios de una unidad de salud de la familia de la ciudad de Juiz de Fora, Minas Gerais, identificar factores que influyen en la satisfacción con la atención a la salud y describir la percepción de dichos usuarios frente a la atención del derecho a la salud. Se entrevistaron cien usuarios, se utilizaron formularios con preguntas básicamente de múltiple elección y los datos se analizaron a través del Programa SPSS. La atención global prestada por el equipo de esta unidad de salud de la familia fue evaluada positivamente, con un alto porcentaje de usuarios satisfechos con el servicio de salud. Aún así, quedaron evidencias de las limitaciones del mencionado servicio.Este estudo teve como objetivos caracterizar os usuários de uma Unidade de Saúde da Família de Juiz de Fora, Minas Gerais, identificar fatores que influenciam na satisfação do usuário em relação ao atendimento à saúde e descrever a percepção desses usuários quanto ao atendimento do direito à saúde. Foram entrevistados cem usuários, utilizando-se de um formulário com perguntas predominantemente fechadas e os dados foram tratados através do Programa SPSS. O atendimento global prestado pela equipe dessa Unidade de Saúde da Família foi avaliado positivamente, sendo apontado um grande percentual de usuários satisfeitos com o serviço de saúde apesar de ficarem evidenciadas as limitações do serviço.Universidade Federal de Minas Gerais2002-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50948REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 6 No. 1 (2002)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 6 Núm. 1 (2002)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 6 n. 1 (2002)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50948/43056https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50948/43057Copyright (c) 2002 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessJesus, Petrônio Barros Ribeiro deCarvalho, Daclé Vilma2024-01-25T12:59:12Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50948Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-25T12:59:12Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution Percepción de usuarios de unidad de salud de la familia sobre la asistencia a la salud: una contribuición de enfermería Percepção de usuários de unidade de saúde da família sobre a assistência à saúde: uma contribuição da enfermagem |
title |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution |
spellingShingle |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution Jesus, Petrônio Barros Ribeiro de Salud de la Familia Satisfación del Paciente Derecho a la Salud Centros de Salud Percepcion Enfermería Saúde da Família Satisfação do Paciente Direito à Saúde Centro de Saúde Percepção Enfermagem Family Health Patient Satisfaction Health Rights Health Centers Perception Nursing |
title_short |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution |
title_full |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution |
title_fullStr |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution |
title_full_unstemmed |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution |
title_sort |
Family health clientele's perception for medical services in the clinic: the nurse contribution |
author |
Jesus, Petrônio Barros Ribeiro de |
author_facet |
Jesus, Petrônio Barros Ribeiro de Carvalho, Daclé Vilma |
author_role |
author |
author2 |
Carvalho, Daclé Vilma |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jesus, Petrônio Barros Ribeiro de Carvalho, Daclé Vilma |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Salud de la Familia Satisfación del Paciente Derecho a la Salud Centros de Salud Percepcion Enfermería Saúde da Família Satisfação do Paciente Direito à Saúde Centro de Saúde Percepção Enfermagem Family Health Patient Satisfaction Health Rights Health Centers Perception Nursing |
topic |
Salud de la Familia Satisfación del Paciente Derecho a la Salud Centros de Salud Percepcion Enfermería Saúde da Família Satisfação do Paciente Direito à Saúde Centro de Saúde Percepção Enfermagem Family Health Patient Satisfaction Health Rights Health Centers Perception Nursing |
description |
This dissertation intends to describe the clientele of specific family health clinic in the city of Juiz de Fora, Minas Gerais State, Brazil and to identify factors that influence patients' satisfaction and describe the perception these patients have of their rights to health. One hundred clients were interviewed through a questionnaire on health services and programs. We use Statistical Package for Social Science software (SPSS) to analyze the answers to the questions. As a conclusion we found that the overall care by the clinic health workers toward the clientele was evaluated positively. However, there are many limitations in the service researched. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50948 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50948 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50948/43056 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50948/43057 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2002 Reme: Revista Mineira de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2002 Reme: Revista Mineira de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/plain application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 6 No. 1 (2002) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 6 Núm. 1 (2002) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 6 n. 1 (2002) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Reme (Online) |
collection |
Reme (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
remeufmg@gmail.com |
_version_ |
1797041911577444352 |