Information literacy and the education of school librarians students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campello, Bernadete dos Santos
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Abreu, Vera Lucia Furst Gonçalves
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23696
Resumo: The aim of this article is to gain a better understanding of information literacy as it is put into practice by library science students in Brazil. It shows how library science students accomplish tasks assigned by their professors. It is based on Kuhlthau’s studies on the process of information seeking. An attempt was made to identify skills, attitudes and knowledge related to the development of the various stages of the process. In addition, aspects that did not fit into these patterns were observed. Responses were analyzed to identify patterns of feelings, attitudes and actions related by the respondents and results were compared with Kuhlthau’s model.
id UFMG-2_2673f4889de5a7c590c6bf2378a527c1
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/23696
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling Information literacy and the education of school librarians studentsCompetência informacional e formação do bibliotecárioThe aim of this article is to gain a better understanding of information literacy as it is put into practice by library science students in Brazil. It shows how library science students accomplish tasks assigned by their professors. It is based on Kuhlthau’s studies on the process of information seeking. An attempt was made to identify skills, attitudes and knowledge related to the development of the various stages of the process. In addition, aspects that did not fit into these patterns were observed. Responses were analyzed to identify patterns of feelings, attitudes and actions related by the respondents and results were compared with Kuhlthau’s model.O objetivo desta pesquisa foi o de obter melhor compreensão sobre o desenvolvimento da competência informacional na perspectiva do estudante brasileiro. Revela como alunos de biblioteconomia desenvolvem trabalhos acadêmicos solicitados pelos professores. Baseia-se nas pesquisas de Kuhlthau (1996), sobre o processo de busca de informação. Procurou observar habilidades, atitudes e conhecimentos relacionados ao desenvolvimento das diversas etapas desse processo. Os dados foram analisados para identificar padrões relacionados aos sentimentos, atitudes e ações relatados pelos respondentes e os resultados foram comparados com o modelo de Kuhlthau.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23696Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 10 No. 2 (2005)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 10 Núm. 2 (2005)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 10 n. 2 (2005)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23696/19163Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCampello, Bernadete dos SantosAbreu, Vera Lucia Furst Gonçalves2020-06-29T14:20:53Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23696Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T14:20:53Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Information literacy and the education of school librarians students
Competência informacional e formação do bibliotecário
title Information literacy and the education of school librarians students
spellingShingle Information literacy and the education of school librarians students
Campello, Bernadete dos Santos
title_short Information literacy and the education of school librarians students
title_full Information literacy and the education of school librarians students
title_fullStr Information literacy and the education of school librarians students
title_full_unstemmed Information literacy and the education of school librarians students
title_sort Information literacy and the education of school librarians students
author Campello, Bernadete dos Santos
author_facet Campello, Bernadete dos Santos
Abreu, Vera Lucia Furst Gonçalves
author_role author
author2 Abreu, Vera Lucia Furst Gonçalves
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Campello, Bernadete dos Santos
Abreu, Vera Lucia Furst Gonçalves
description The aim of this article is to gain a better understanding of information literacy as it is put into practice by library science students in Brazil. It shows how library science students accomplish tasks assigned by their professors. It is based on Kuhlthau’s studies on the process of information seeking. An attempt was made to identify skills, attitudes and knowledge related to the development of the various stages of the process. In addition, aspects that did not fit into these patterns were observed. Responses were analyzed to identify patterns of feelings, attitudes and actions related by the respondents and results were compared with Kuhlthau’s model.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-11-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23696
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23696
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23696/19163
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 10 No. 2 (2005)
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 10 Núm. 2 (2005)
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 10 n. 2 (2005)
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711085652082688