Knowledge management or management of organizations in the knowledge era?An essay based on interventions in the Brazilian context
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22337 |
Resumo: | The article describes the motivations, conceptions, managerial practices, priorities, metrics, indicators and results of knowledge management programs in three companies operating in Brazil. The results suggest that the expression “knowledge management” is at the same time a paradox and a terminological impropriety. The paper also concludes that the main challenges faced by companies are the management of cultural and behavioral changes and the creation of an organizational context which is favorable to the creation, use and sharing of information and knowledge. |
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Knowledge management or management of organizations in the knowledge era?An essay based on interventions in the Brazilian contextGestão do conhecimento ou gestão de organizações da era do conhecimento? Um ensaio teórico-prático a partir de intervenções na realidade brasileiraThe article describes the motivations, conceptions, managerial practices, priorities, metrics, indicators and results of knowledge management programs in three companies operating in Brazil. The results suggest that the expression “knowledge management” is at the same time a paradox and a terminological impropriety. The paper also concludes that the main challenges faced by companies are the management of cultural and behavioral changes and the creation of an organizational context which is favorable to the creation, use and sharing of information and knowledge.O artigo relata as motivações, concepções, práticas gerenciais, ênfases, métricas, indicadores e resultados de programas de gestão do conhecimento (GC) em três empresas que atuam no Brasil. Os resultados sugerem que a expressão “gestão do conhecimento” seja ao mesmo tempo um paradoxo e uma impropriedade terminológica. O trabalho conclui também que os principais desafios impostos às organizações comprometidas com a GC são a gestão de mudanças culturais e comportamentais e a criação de um contexto organizacional favorável à criação, uso e compartilhamento da informação e do conhecimento.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-03-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22337Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 No. 1 (2007)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 12 Núm. 1 (2007)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 12 n. 1 (2007)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22337/17931Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlvarenga Neto, Rivadávia Drummont deBarbosa, Ricardo RodriguesPereira, Heitor José2020-06-25T17:49:27Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22337Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-25T17:49:27Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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