The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Nirlei Maria
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23433
Resumo: The objective of this work to promote reflections and raise questions about the standards of quality established by the commissions of specialists of the Ministry of Education and its implications for the libraries of the institutions of higher education. A total of 47 standards of quality were analyzed. The results showed heterogeneity among the instruments of evaluation. Moreover, the results will allow the identification of misconceptions and demands that cause impacts in the management and services rendered.
id UFMG-2_490f38351ec1d9d30023a5dd6c09ee53
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/23433
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysisA biblioteca das IES e os padrões de qualidade do MEC: uma análise preliminarThe objective of this work to promote reflections and raise questions about the standards of quality established by the commissions of specialists of the Ministry of Education and its implications for the libraries of the institutions of higher education. A total of 47 standards of quality were analyzed. The results showed heterogeneity among the instruments of evaluation. Moreover, the results will allow the identification of misconceptions and demands that cause impacts in the management and services rendered.Objetiva provocar reflexões e levantar questões sobre os padrões de qualidade estabelecidos pelas comissões de especialistas do Ministério da Educação e Cultura - MEC - e suas implicações nas bibliotecas das instituições de ensino superior. Foram analisados 47 padrões de qualidade, a partir dos itens de avaliação para bibliotecas de cada curso. Os resultados mostraram heterogeneidade entre os instrumentos de avaliação, além de permitirem identificar equívocos e exigências que causam impactos na gestão da coleção e nos serviços prestados.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23433Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 No. 2 (2002)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 Núm. 2 (2002)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 7 n. 2 (2002)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23433/18896Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Nirlei Maria2020-06-29T13:09:16Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23433Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:09:16Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis
A biblioteca das IES e os padrões de qualidade do MEC: uma análise preliminar
title The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis
spellingShingle The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis
Oliveira, Nirlei Maria
title_short The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis
title_full The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis
title_fullStr The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis
title_full_unstemmed The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis
title_sort The library of the instituitions of higher education in Brazil and standards of the Ministry of Education: preliminar analysis
author Oliveira, Nirlei Maria
author_facet Oliveira, Nirlei Maria
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Nirlei Maria
description The objective of this work to promote reflections and raise questions about the standards of quality established by the commissions of specialists of the Ministry of Education and its implications for the libraries of the institutions of higher education. A total of 47 standards of quality were analyzed. The results showed heterogeneity among the instruments of evaluation. Moreover, the results will allow the identification of misconceptions and demands that cause impacts in the management and services rendered.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-11-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23433
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23433
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23433/18896
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 No. 2 (2002)
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 Núm. 2 (2002)
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 7 n. 2 (2002)
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711084595118080