E-commerce or electronic sales channel
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311 |
Resumo: | The information society is characterized by the view of information as an economic resource, valued by the general public. There are specific economic sectors of the economy willing to satisfy a generic demand for information facilities and services. Electronic commerce (ecommerce) is a mean of inserting the actual society into this new reality. This article intends to explore its characteristics, elements and practices as well as its role, scope and applications. |
id |
UFMG-2_99f5d3babdb9f175210f5fdd5b4e810d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/23311 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
E-commerce or electronic sales channelComércio eletrônico ou canal de vendas eletrônico?The information society is characterized by the view of information as an economic resource, valued by the general public. There are specific economic sectors of the economy willing to satisfy a generic demand for information facilities and services. Electronic commerce (ecommerce) is a mean of inserting the actual society into this new reality. This article intends to explore its characteristics, elements and practices as well as its role, scope and applications.A sociedade da informação se caracteriza pela informação enquanto recurso econômico, muito utilizada pelo público em geral. Há setores específicos da economia dispostos a satisfazer uma demanda genérica por facilidades de informação e serviços. O comércio eletrônico (e-commerce) é um agente de inserção da atual sociedade nessa nova realidade. Pretende-se explorar suas características, elementos e práticas tendo algumas convergências da Internet evidenciando seu papel, alcance e aplicações.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 5 No. 1 (2000)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 5 Núm. 1 (2000)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 5 n. 1 (2000)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311/18846Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessChaim, Ricardo Matos2020-06-29T12:37:34Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23311Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T12:37:34Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
E-commerce or electronic sales channel Comércio eletrônico ou canal de vendas eletrônico? |
title |
E-commerce or electronic sales channel |
spellingShingle |
E-commerce or electronic sales channel Chaim, Ricardo Matos |
title_short |
E-commerce or electronic sales channel |
title_full |
E-commerce or electronic sales channel |
title_fullStr |
E-commerce or electronic sales channel |
title_full_unstemmed |
E-commerce or electronic sales channel |
title_sort |
E-commerce or electronic sales channel |
author |
Chaim, Ricardo Matos |
author_facet |
Chaim, Ricardo Matos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chaim, Ricardo Matos |
description |
The information society is characterized by the view of information as an economic resource, valued by the general public. There are specific economic sectors of the economy willing to satisfy a generic demand for information facilities and services. Electronic commerce (ecommerce) is a mean of inserting the actual society into this new reality. This article intends to explore its characteristics, elements and practices as well as its role, scope and applications. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-11-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311/18846 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 5 No. 1 (2000) Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 5 Núm. 1 (2000) Perspectivas em Ciência da Informação; v. 5 n. 1 (2000) 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711083878940672 |