E-commerce or electronic sales channel

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chaim, Ricardo Matos
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311
Resumo: The information society is characterized by the view of information as an economic resource, valued by the general public. There are specific economic sectors of the economy willing to satisfy a generic demand for information facilities and services. Electronic commerce (ecommerce) is a mean of inserting the actual society into this new reality. This article intends to explore its characteristics, elements and practices as well as its role, scope and applications.
id UFMG-2_99f5d3babdb9f175210f5fdd5b4e810d
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/23311
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling E-commerce or electronic sales channelComércio eletrônico ou canal de vendas eletrônico?The information society is characterized by the view of information as an economic resource, valued by the general public. There are specific economic sectors of the economy willing to satisfy a generic demand for information facilities and services. Electronic commerce (ecommerce) is a mean of inserting the actual society into this new reality. This article intends to explore its characteristics, elements and practices as well as its role, scope and applications.A sociedade da informação se caracteriza pela informação enquanto recurso econômico, muito utilizada pelo público em geral. Há setores específicos da economia dispostos a satisfazer uma demanda genérica por facilidades de informação e serviços. O comércio eletrônico (e-commerce) é um agente de inserção da atual sociedade nessa nova realidade. Pretende-se explorar suas características, elementos e práticas tendo algumas convergências da Internet evidenciando seu papel, alcance e aplicações.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 5 No. 1 (2000)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 5 Núm. 1 (2000)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 5 n. 1 (2000)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311/18846Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessChaim, Ricardo Matos2020-06-29T12:37:34Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23311Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T12:37:34Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv E-commerce or electronic sales channel
Comércio eletrônico ou canal de vendas eletrônico?
title E-commerce or electronic sales channel
spellingShingle E-commerce or electronic sales channel
Chaim, Ricardo Matos
title_short E-commerce or electronic sales channel
title_full E-commerce or electronic sales channel
title_fullStr E-commerce or electronic sales channel
title_full_unstemmed E-commerce or electronic sales channel
title_sort E-commerce or electronic sales channel
author Chaim, Ricardo Matos
author_facet Chaim, Ricardo Matos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Chaim, Ricardo Matos
description The information society is characterized by the view of information as an economic resource, valued by the general public. There are specific economic sectors of the economy willing to satisfy a generic demand for information facilities and services. Electronic commerce (ecommerce) is a mean of inserting the actual society into this new reality. This article intends to explore its characteristics, elements and practices as well as its role, scope and applications.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-11-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23311/18846
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 5 No. 1 (2000)
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 5 Núm. 1 (2000)
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 5 n. 1 (2000)
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711083878940672