COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pires, Vladimir Sibylla
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Albagli, Sarita
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788
Resumo: This study is about the informational dynamics involved in the effort of building brand identities by creative centrals and their social-creative networks originated from communicational interactions among their intern work groups and external actors and social groups. In this study, information is considered on its performative dimension. Hence, it utilizes the poli-epistemical approach from Information Science. For this, an empirical research made at a fashion industry’s company (Osklen) is presented, completed by interviews with two other creative-oriented companies.
id UFMG-2_c1a7716b2a359d466fe74e81c5c17ab5
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/22788
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMYEstratégias empresariais, dinâmicas informacionais e identidade de marca na economia criativaIdentidade de marcaeconomia criativacentrais de criatividadeabordagem poliepistêmica das dinâmicas informacionaisThis study is about the informational dynamics involved in the effort of building brand identities by creative centrals and their social-creative networks originated from communicational interactions among their intern work groups and external actors and social groups. In this study, information is considered on its performative dimension. Hence, it utilizes the poli-epistemical approach from Information Science. For this, an empirical research made at a fashion industry’s company (Osklen) is presented, completed by interviews with two other creative-oriented companies.Estudo centrado nas dinâmicas informacionais do processo de construção de identidades de marcas por centrais de criatividade, que se valem de redes originadas das interações comunicacionais empreendidas entre grupos de trabalho internos e os atores e grupos sociais externos a elas. Considera-se a informação em sua dimensão performativa. Vale-se de uma abordagem poliepistêmica da Ciência da Informação. Apresenta-se uma pesquisa empírica realizada em uma empresa da indústria da moda (Osklen), complementada por entrevistas com duas outras empresas da economia criativa.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2012-04-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionUtilizou-se de uma abordagem poliepistêmica, contemplando análise de redes sociais, estudos de cultura organizacional e memória empresarial, bem como filosofia da linguagem (pragmática)application/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 No. 2 (2012); 109-122Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 Núm. 2 (2012); 109-122Perspectivas em Ciência da Informação; v. 17 n. 2 (2012); 109-1221981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788/18372Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPires, Vladimir SibyllaAlbagli, Sarita2020-06-26T14:13:40Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22788Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-26T14:13:40Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
Estratégias empresariais, dinâmicas informacionais e identidade de marca na economia criativa
title COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
spellingShingle COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
Pires, Vladimir Sibylla
Identidade de marca
economia criativa
centrais de criatividade
abordagem poliepistêmica das dinâmicas informacionais
title_short COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
title_full COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
title_fullStr COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
title_full_unstemmed COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
title_sort COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
author Pires, Vladimir Sibylla
author_facet Pires, Vladimir Sibylla
Albagli, Sarita
author_role author
author2 Albagli, Sarita
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pires, Vladimir Sibylla
Albagli, Sarita
dc.subject.por.fl_str_mv Identidade de marca
economia criativa
centrais de criatividade
abordagem poliepistêmica das dinâmicas informacionais
topic Identidade de marca
economia criativa
centrais de criatividade
abordagem poliepistêmica das dinâmicas informacionais
description This study is about the informational dynamics involved in the effort of building brand identities by creative centrals and their social-creative networks originated from communicational interactions among their intern work groups and external actors and social groups. In this study, information is considered on its performative dimension. Hence, it utilizes the poli-epistemical approach from Information Science. For this, an empirical research made at a fashion industry’s company (Osklen) is presented, completed by interviews with two other creative-oriented companies.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-04-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Utilizou-se de uma abordagem poliepistêmica, contemplando análise de redes sociais, estudos de cultura organizacional e memória empresarial, bem como filosofia da linguagem (pragmática)
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788/18372
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 No. 2 (2012); 109-122
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 Núm. 2 (2012); 109-122
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 17 n. 2 (2012); 109-122
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711081247014912