COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788 |
Resumo: | This study is about the informational dynamics involved in the effort of building brand identities by creative centrals and their social-creative networks originated from communicational interactions among their intern work groups and external actors and social groups. In this study, information is considered on its performative dimension. Hence, it utilizes the poli-epistemical approach from Information Science. For this, an empirical research made at a fashion industry’s company (Osklen) is presented, completed by interviews with two other creative-oriented companies. |
id |
UFMG-2_c1a7716b2a359d466fe74e81c5c17ab5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/22788 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMYEstratégias empresariais, dinâmicas informacionais e identidade de marca na economia criativaIdentidade de marcaeconomia criativacentrais de criatividadeabordagem poliepistêmica das dinâmicas informacionaisThis study is about the informational dynamics involved in the effort of building brand identities by creative centrals and their social-creative networks originated from communicational interactions among their intern work groups and external actors and social groups. In this study, information is considered on its performative dimension. Hence, it utilizes the poli-epistemical approach from Information Science. For this, an empirical research made at a fashion industry’s company (Osklen) is presented, completed by interviews with two other creative-oriented companies.Estudo centrado nas dinâmicas informacionais do processo de construção de identidades de marcas por centrais de criatividade, que se valem de redes originadas das interações comunicacionais empreendidas entre grupos de trabalho internos e os atores e grupos sociais externos a elas. Considera-se a informação em sua dimensão performativa. Vale-se de uma abordagem poliepistêmica da Ciência da Informação. Apresenta-se uma pesquisa empírica realizada em uma empresa da indústria da moda (Osklen), complementada por entrevistas com duas outras empresas da economia criativa.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2012-04-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionUtilizou-se de uma abordagem poliepistêmica, contemplando análise de redes sociais, estudos de cultura organizacional e memória empresarial, bem como filosofia da linguagem (pragmática)application/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 No. 2 (2012); 109-122Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 Núm. 2 (2012); 109-122Perspectivas em Ciência da Informação; v. 17 n. 2 (2012); 109-1221981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788/18372Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPires, Vladimir SibyllaAlbagli, Sarita2020-06-26T14:13:40Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22788Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-26T14:13:40Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY Estratégias empresariais, dinâmicas informacionais e identidade de marca na economia criativa |
title |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY |
spellingShingle |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY Pires, Vladimir Sibylla Identidade de marca economia criativa centrais de criatividade abordagem poliepistêmica das dinâmicas informacionais |
title_short |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY |
title_full |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY |
title_fullStr |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY |
title_full_unstemmed |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY |
title_sort |
COMPANY STRATEGIES, INFORMATIONAL DYNAMICS AND BRAND IDENTITY IN THE CREATIVE ECONOMY |
author |
Pires, Vladimir Sibylla |
author_facet |
Pires, Vladimir Sibylla Albagli, Sarita |
author_role |
author |
author2 |
Albagli, Sarita |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pires, Vladimir Sibylla Albagli, Sarita |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Identidade de marca economia criativa centrais de criatividade abordagem poliepistêmica das dinâmicas informacionais |
topic |
Identidade de marca economia criativa centrais de criatividade abordagem poliepistêmica das dinâmicas informacionais |
description |
This study is about the informational dynamics involved in the effort of building brand identities by creative centrals and their social-creative networks originated from communicational interactions among their intern work groups and external actors and social groups. In this study, information is considered on its performative dimension. Hence, it utilizes the poli-epistemical approach from Information Science. For this, an empirical research made at a fashion industry’s company (Osklen) is presented, completed by interviews with two other creative-oriented companies. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-04-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Utilizou-se de uma abordagem poliepistêmica, contemplando análise de redes sociais, estudos de cultura organizacional e memória empresarial, bem como filosofia da linguagem (pragmática) |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22788/18372 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 No. 2 (2012); 109-122 Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 Núm. 2 (2012); 109-122 Perspectivas em Ciência da Informação; v. 17 n. 2 (2012); 109-122 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711081247014912 |