Lindembergue Cardoso: aspects of a pluralistic musical work
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Per Musi |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40070 |
Resumo: | In the present article, written just after completing Brazilian composer Lindembergue Cardoso’s catalogue of musical works, the author intends to present the composer’s archive of musical documents, as well as to discuss characteristic aspects of his musical work. There are 110 works with opus numbers and other pieces without opus number, among which we find arrangements, incidental music, a few transcriptions and orchestrations. |
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Lindembergue Cardoso: aspects of a pluralistic musical workLindembergue Cardoso: aspectos de una obra pluralLindembergue Cardoso: aspectos de uma obra pluralBrazilian MusicLindembergue CardosoSchool of Music of the Federal University of BahiaComposer’s Group of BahiaMúsica brasileiraLindembergue CardosoEscola de Música da UFBAGrupo de Compositores da BahiaMúsica brasileñaLindembergue CardosoEscuela de Música de la UFBAGrupo de Compositores de BahíaIn the present article, written just after completing Brazilian composer Lindembergue Cardoso’s catalogue of musical works, the author intends to present the composer’s archive of musical documents, as well as to discuss characteristic aspects of his musical work. There are 110 works with opus numbers and other pieces without opus number, among which we find arrangements, incidental music, a few transcriptions and orchestrations.Escrito inmediatamente después de la catalogación de la obra completa del compositor bahiano Lindembergue Cardoso (1939-1989), este artículo pretende divulgar la dimensión y constitución de su fondo documental musical, así como abordar algunos aspectos característicos de su obra, bajo los puntos de vista funcional, ideológico y estético. Hay 110 obras indexadas por número de opus y otras piezas sin indexar, entre ellas entre los que se encuentran arreglos, música incidental, algunas transcripciones y orquestaciones.Escrito imediatamente após a catalogação da obra completa do compositor baiano Lindembergue Cardoso (1939-1989), este artigo objetiva divulgar a dimensão e a constituição do seu acervo de documentos musicais, assim como abordar alguns aspectos característicos de sua obra, sob os pontos de vista funcional, ideológico e estético. São 110 obras indexadas por número de opus e outras peças sem indexação, dentre as quais se encontram arranjos, música incidental, umas poucas transcrições e orquestrações.Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2012-01-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontexttextinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40070Per Musi; No. 25 (2012): General Topics; 1-20Per Musi; Núm. 25 (2012): General Topics; 1-20Per Musi; n. 25 (2012): General Topics; 1-202317-63771517-7599reponame:Per Musiinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40070/30718http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNogueira, Ilza Maria Costa 2022-07-01T19:20:41Zoai:periodicos.ufmg.br:article/40070Revistahttp://www.scielo.br/revistas/pm/iaboutj.htmPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpantoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br2317-63771517-7599opendoar:2022-07-01T19:20:41Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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