Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em Revista |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44630 |
Resumo: | This text tries to show the development of research by the interinstitutional research group on the relation work/education of the Fundação Carlos Chagas and of the Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. It presents the problems faced by the researches in the comprehension of the social practices directly related to the production, as well as the researches and events done in order to accomplish this study. It also describes the comprehension about the theme, which is a result of the accumulation of information achieved in the previous stage. At the moment, the group is establishing as perspective the understanding of work as cultural value and as a supporting element of the social practices developed in the everyday school life. |
id |
UFMG-5_7c9a9fc994effdef2580c773eeb0ac14 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/44630 |
network_acronym_str |
UFMG-5 |
network_name_str |
Educação em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São PauloTrabalho e EducaçãoQualificaçãoTrabalhoFormação e CurrículoThis text tries to show the development of research by the interinstitutional research group on the relation work/education of the Fundação Carlos Chagas and of the Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. It presents the problems faced by the researches in the comprehension of the social practices directly related to the production, as well as the researches and events done in order to accomplish this study. It also describes the comprehension about the theme, which is a result of the accumulation of information achieved in the previous stage. At the moment, the group is establishing as perspective the understanding of work as cultural value and as a supporting element of the social practices developed in the everyday school life.Este texto procura mostrar o itinerário de pesquisa do grupo interinstitucional de pesquisa sobre as relações trabalho/educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Apresenta os problemas enfrentados pelos pesquisadores no entendimento das práticas sociais relacionadas diretamente à produção, bem como as pesquisas e eventos realizados para dar conta de seu estudo. Em um segundo momento descreve a compreensão sobre a temática, derivada do acúmulo produzido na etapa anterior. No momento atual, o grupo põe como perspectiva o entendimento do trabalho como valor cultural e como elemento fundante das práticas sociais desenvolvidas no cotidiano escolar.Educação em Revista 2023-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTexto application/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44630Educação em Revista ; v. 17 n. 33 (2001): Edição 141982-66210102-4698reponame:Educação em Revistainstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44630/36735Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreti, Celso JoãoZibas, DagmarSilva Júnior, João dos Reis2023-05-29T13:46:06Zoai:periodicos.ufmg.br:article/44630Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevistaPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/oai||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br1982-66210102-4698opendoar:2023-05-29T13:46:06Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
title |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
spellingShingle |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo Ferreti, Celso João Trabalho e Educação Qualificação Trabalho Formação e Currículo |
title_short |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
title_full |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
title_fullStr |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
title_full_unstemmed |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
title_sort |
Grupo Trabalho- Educação da Fundação Carlos Chagas e da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
author |
Ferreti, Celso João |
author_facet |
Ferreti, Celso João Zibas, Dagmar Silva Júnior, João dos Reis |
author_role |
author |
author2 |
Zibas, Dagmar Silva Júnior, João dos Reis |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreti, Celso João Zibas, Dagmar Silva Júnior, João dos Reis |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Trabalho e Educação Qualificação Trabalho Formação e Currículo |
topic |
Trabalho e Educação Qualificação Trabalho Formação e Currículo |
description |
This text tries to show the development of research by the interinstitutional research group on the relation work/education of the Fundação Carlos Chagas and of the Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. It presents the problems faced by the researches in the comprehension of the social practices directly related to the production, as well as the researches and events done in order to accomplish this study. It also describes the comprehension about the theme, which is a result of the accumulation of information achieved in the previous stage. At the moment, the group is establishing as perspective the understanding of work as cultural value and as a supporting element of the social practices developed in the everyday school life. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44630 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44630 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44630/36735 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Revista ; v. 17 n. 33 (2001): Edição 14 1982-6621 0102-4698 reponame:Educação em Revista instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Educação em Revista |
collection |
Educação em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br |
_version_ |
1799711126074687488 |