Fronteiras da história: considerações introdutórias
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em Revista |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42563 |
Resumo: | From the consideration of the Escola dos Annales role in the construction of a history attentive to the possibilities and richness opened by the interdisciplineshipe, the author does some incursion in the possible fields psychoanalysis, philosophy and anthropology. Passing through questions debated in the 80s; the text introduces some inquiries about the necessary care in relations to some historic that, in its eagerness, would like to embrace everything in explanatory schemes. |
id |
UFMG-5_b1910667a4b97d7253d2710e64229c49 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/42563 |
network_acronym_str |
UFMG-5 |
network_name_str |
Educação em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Fronteiras da história: considerações introdutóriasInterdisciplinaridadeHistóriaFronteirasFrom the consideration of the Escola dos Annales role in the construction of a history attentive to the possibilities and richness opened by the interdisciplineshipe, the author does some incursion in the possible fields psychoanalysis, philosophy and anthropology. Passing through questions debated in the 80s; the text introduces some inquiries about the necessary care in relations to some historic that, in its eagerness, would like to embrace everything in explanatory schemes.A partir da consideração do papel da Escola dos Annales, na construção de uma história atenta à riqueza e às possibilidades abertas pela interdisciplinaridade, a autora realiza algumas incursões nos campos possíveis da psicanálise, filosofia e antropologia. Passando pelas questões em debate nos anos 80, o texto introduz algumas indagações sobre os cuidados necessários em relação a uma lógica histórica que, em sua avidez, desejasse embarcar tudo em seus esquemas explicativos.Educação em Revista 2023-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisado por paresAvaliado por ParesTextoapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42563Educação em Revista ; v. 13 n. 26 (1997): Edição 101982-66210102-4698reponame:Educação em Revistainstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42563/32416Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDuarte, Regina Horta2023-05-29T13:42:34Zoai:periodicos.ufmg.br:article/42563Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevistaPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/oai||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br1982-66210102-4698opendoar:2023-05-29T13:42:34Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Fronteiras da história: considerações introdutórias |
title |
Fronteiras da história: considerações introdutórias |
spellingShingle |
Fronteiras da história: considerações introdutórias Duarte, Regina Horta Interdisciplinaridade História Fronteiras |
title_short |
Fronteiras da história: considerações introdutórias |
title_full |
Fronteiras da história: considerações introdutórias |
title_fullStr |
Fronteiras da história: considerações introdutórias |
title_full_unstemmed |
Fronteiras da história: considerações introdutórias |
title_sort |
Fronteiras da história: considerações introdutórias |
author |
Duarte, Regina Horta |
author_facet |
Duarte, Regina Horta |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Duarte, Regina Horta |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Interdisciplinaridade História Fronteiras |
topic |
Interdisciplinaridade História Fronteiras |
description |
From the consideration of the Escola dos Annales role in the construction of a history attentive to the possibilities and richness opened by the interdisciplineshipe, the author does some incursion in the possible fields psychoanalysis, philosophy and anthropology. Passing through questions debated in the 80s; the text introduces some inquiries about the necessary care in relations to some historic that, in its eagerness, would like to embrace everything in explanatory schemes. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Revisado por pares Avaliado por Pares Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42563 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42563 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42563/32416 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Revista ; v. 13 n. 26 (1997): Edição 10 1982-6621 0102-4698 reponame:Educação em Revista instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Educação em Revista |
collection |
Educação em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br |
_version_ |
1799711125355364352 |