Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em Revista |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44636 |
Resumo: | This article presents the trajectory and perspectives of the research Field in Education and Work in the Graduate Program at UFSC, from three main points: a brief account of the creation of the Field, focusing on the main study issues; its modifications and the relation with the national debate and social movement; the researches developed by the members of this field and their main tendencies, which involve a broad spectrum of issues which can be grouped around three broad fronts of investigation: productive restructuration qualification and capitalist accumulation; Work, co-operatives and collective action, and Work and educational policy; the experience of the center for studies on the Transformation in the World of Work, its continuous projects, issues of study and recent perspectives. |
id |
UFMG-5_bb2ac5ee9e5fc9eb0716ef6ba7940536 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/44636 |
network_acronym_str |
UFMG-5 |
network_name_str |
Educação em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivasTemas de EstudoMovimento SocialTrabalhoPesquisaThis article presents the trajectory and perspectives of the research Field in Education and Work in the Graduate Program at UFSC, from three main points: a brief account of the creation of the Field, focusing on the main study issues; its modifications and the relation with the national debate and social movement; the researches developed by the members of this field and their main tendencies, which involve a broad spectrum of issues which can be grouped around three broad fronts of investigation: productive restructuration qualification and capitalist accumulation; Work, co-operatives and collective action, and Work and educational policy; the experience of the center for studies on the Transformation in the World of Work, its continuous projects, issues of study and recent perspectives.Este artigo apresenta a trajetória e as perspectivas da linha de pesquisa em Educação e Trabalho do Programa de Pós- Graduação da UFSC, a partir de três eixos: um breve histórico sobre a criação da linha, enfocando os principais temas de estudo, suas modificações e a relação com o debate nacional e o movimento social; as pesquisas desenvolvidas pelos integrantes da linha e suas principais tendências, estas abrangem amplo espectro de temas que podem ser agrupados em torno de três grandes frentes de investigação: Reestruturação produtiva, qualificação e acumulação capitalista; Trabalho, cooperativas e ação coletiva e Trabalho e política educacional, a experiência do Núcleo de Estudos sobre as transformações do Mundo do Trabalho, seus projetos permanentes, temas de estudo e perspectivas atuais.Educação em Revista 2023-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTexto application/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44636Educação em Revista ; v. 17 n. 33 (2001): Edição 141982-66210102-4698reponame:Educação em Revistainstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44636/36738Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAued, Bernadete WrublevskiVendramini, Célia ReginaFiod, Edna Garcia MacielShiroma, Eneida Oto2023-05-29T13:46:06Zoai:periodicos.ufmg.br:article/44636Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevistaPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/oai||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br1982-66210102-4698opendoar:2023-05-29T13:46:06Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas |
title |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas |
spellingShingle |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas Aued, Bernadete Wrublevski Temas de Estudo Movimento Social Trabalho Pesquisa |
title_short |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas |
title_full |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas |
title_fullStr |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas |
title_full_unstemmed |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas |
title_sort |
Trabalho e educação no PPGE/UFSC: Trajetória e perspectivas |
author |
Aued, Bernadete Wrublevski |
author_facet |
Aued, Bernadete Wrublevski Vendramini, Célia Regina Fiod, Edna Garcia Maciel Shiroma, Eneida Oto |
author_role |
author |
author2 |
Vendramini, Célia Regina Fiod, Edna Garcia Maciel Shiroma, Eneida Oto |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Aued, Bernadete Wrublevski Vendramini, Célia Regina Fiod, Edna Garcia Maciel Shiroma, Eneida Oto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Temas de Estudo Movimento Social Trabalho Pesquisa |
topic |
Temas de Estudo Movimento Social Trabalho Pesquisa |
description |
This article presents the trajectory and perspectives of the research Field in Education and Work in the Graduate Program at UFSC, from three main points: a brief account of the creation of the Field, focusing on the main study issues; its modifications and the relation with the national debate and social movement; the researches developed by the members of this field and their main tendencies, which involve a broad spectrum of issues which can be grouped around three broad fronts of investigation: productive restructuration qualification and capitalist accumulation; Work, co-operatives and collective action, and Work and educational policy; the experience of the center for studies on the Transformation in the World of Work, its continuous projects, issues of study and recent perspectives. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44636 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44636 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44636/36738 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Revista ; v. 17 n. 33 (2001): Edição 14 1982-6621 0102-4698 reponame:Educação em Revista instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Educação em Revista |
collection |
Educação em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br |
_version_ |
1799711126078881792 |