PROPOSALS FOR EDUCATION AND TEACHING OF MATHEMATICS FOR STUDENTS WITH CEREBRAL PARALYSIS: METHANALYSIS IN SOME ACADEMIC PRODUCTIONS
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação em Revista |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/37817 |
Resumo: | This article analyzes studies that articulate Mathematics Education and Teaching forstudents with cerebral palsy (CP). It aims to identify the main results of researches carried out from 2000to 2018 and, by a meta-analysis, answer the question: in the publications in the area of education andmathematics teaching aimed at students with cerebral palsy, how is the participation of students, whatare the objectives and methodological procedures used, and what are the characteristics of the resultsachieved? A Discursive Textual Analysis of the publications selected in digital databases shows eightemerging final categories: learning; professional qualification; changes of conceptions; relevance of thetheme; technology in teaching; Mathematics and contextualization; individualized proposal; specializedservice. This analysis shows that national publications focus on teacher training, while European orAmerican productions are concerned with assessing the student’s cognitive ability, pointing to the needto integrate the two focuses, teacher and student. |
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PROPOSALS FOR EDUCATION AND TEACHING OF MATHEMATICS FOR STUDENTS WITH CEREBRAL PARALYSIS: METHANALYSIS IN SOME ACADEMIC PRODUCTIONSPROPUESTAS DE EDUCACIÓN Y ENSEÑANZA DE MATEMÁTICA PARA ESTUDIANTES COM PARÁLISIS CEREBRAL: METANÁLISIS EM ALGUNAS PRODUCCIONES ACADÉMICASPROPOSTAS DE EDUCAÇÃO E ENSINO DA MATEMÁTICA PARA ESTUDANTES COM PARALISIA CEREBRAL: METANÁLISE EM ALGUMAS PRODUÇÕES ACADÊMICASEducação MatemáticaEnsino da MatemáticaParalisia CerebralMathematics EducationMathematics TeachingCerebral PalsyEducación matemáticaEnseñanza de matemáticasParálisis cerebralThis article analyzes studies that articulate Mathematics Education and Teaching forstudents with cerebral palsy (CP). It aims to identify the main results of researches carried out from 2000to 2018 and, by a meta-analysis, answer the question: in the publications in the area of education andmathematics teaching aimed at students with cerebral palsy, how is the participation of students, whatare the objectives and methodological procedures used, and what are the characteristics of the resultsachieved? A Discursive Textual Analysis of the publications selected in digital databases shows eightemerging final categories: learning; professional qualification; changes of conceptions; relevance of thetheme; technology in teaching; Mathematics and contextualization; individualized proposal; specializedservice. This analysis shows that national publications focus on teacher training, while European orAmerican productions are concerned with assessing the student’s cognitive ability, pointing to the needto integrate the two focuses, teacher and student.Este artículo aborda los estudios que articulan la Educación y la Enseñanza de lasMatemáticas a estudiantes con parálisis cerebral. Su objetivo es identificar los principales resultados de lainvestigación de 2000 a 2018 y, a través de un metanálisis, responder a la pregunta: en las produccionesde educación y enseñanza de las matemáticas, dirigidas a estudiantes con parálisis cerebral, cómo es laparticipación de los estudiantes, cuáles son objetivos metodológicos y procedimientos utilizados y ¿cuálesson las características de los resultados alcanzados? Un análisis textual discursivo de produccionesseleccionadas en bases de datos digitales evidencia la aparición de ocho categorías finales: aprendizaje;cualificación profesional; cambios de concepciones; relevancia del tema; tecnología en la enseñanza;Matemáticas y contextualización; propuesta individualizada; servicio especializado Muestra que lasproducciones nacionales se centran en la formación del profesorado, mientras que las produccioneseuropeas o americanas se preocupan por evaluar la capacidad cognitiva del alumno, señalando lanecesidad de integrar los dos enfoques, profesor y alumno.Este artigo aborda estudos que articulam Educação e ensino da Matemática para estudantescom paralisia cerebral (PC). Objetiva identificar os principais resultados de pesquisas realizadas noperíodo de 2000 a 2018 e, por meio de uma metanálise, responder à questão: nas produções na área deEducação e de ensino da Matemática voltadas para estudantes com paralisia cerebral, como é explicitadaa participação dos estudantes, quais os objetivos e procedimentos metodológicos utilizados e quais ascaracterísticas dos resultados alcançados? Uma Análise Textual Discursiva das produções selecionadasem bases de dados digitais evidencia oito categorias finais emergentes: aprendizagem; formaçãoprofissional; mudanças de concepções; relevância do tema; tecnologia no ensino; Matemática econtextualização; proposta individualizada; atendimento especializado. Essa análise mostra queproduções nacionais têm foco na formação de professores, enquanto produções europeias ouestadunidenses preocupam-se com a avaliação da capacidade cognitiva do estudante, apontando para anecessidade de integrar os dois focos, professor e estudante.Educação em Revista 2020-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisado por paresAvaliado por Parestextoapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/37817Educação em Revista ; v. 36 n. 1 (2020): v.36 (2020)1982-66210102-4698reponame:Educação em Revistainstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporenghttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/37817/29479https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/37817/29480https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFERREIRA RIBEIRO, DILSONMACHADO DE LARA , ISABEL CRISTINA DO ROSÁRIO LIMA, VALDEREZ MARINA2022-01-10T05:49:16Zoai:periodicos.ufmg.br:article/37817Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevistaPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/oai||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br1982-66210102-4698opendoar:2022-01-10T05:49:16Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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