Sonata para viola e piano (1962) de Francisco Mignone: a Teoria do Contorno e os aspectos da técnica de mão direita na preparação de uma performance
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-APLJCB |
Resumo: | The present work intends to evidence a little divulged piece of the repertoire of Brazilian music for viola. The sonata for viola and piano (1962) by Francisco Mignone will be object of a succinct historical investigation in the surroundings of the decade of 1960, and material for an analysis based on the theory of the contour of Michael Fridemann as well as a study of the relationship among the apects of the right hand technique: speed, pressure and point of contact. These approaches seek to elucidate interpretative possibilities and discuss their effects in the dynamic process of artistic achievement. |
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Sonata para viola e piano (1962) de Francisco Mignone: a Teoria do Contorno e os aspectos da técnica de mão direita na preparação de uma performanceFrancisco Mignonemúsica brasileiraViola e pianoSonataMúsica para viola Mignone, Francisco, 1897-1986 MusicaMusica Execução The present work intends to evidence a little divulged piece of the repertoire of Brazilian music for viola. The sonata for viola and piano (1962) by Francisco Mignone will be object of a succinct historical investigation in the surroundings of the decade of 1960, and material for an analysis based on the theory of the contour of Michael Fridemann as well as a study of the relationship among the apects of the right hand technique: speed, pressure and point of contact. These approaches seek to elucidate interpretative possibilities and discuss their effects in the dynamic process of artistic achievement.O presente trabalho pretende evidenciar uma obra pouco divulgada do repertório de música brasileira para viola. A sonata para viola e piano (1962) de Francisco Mignone será objeto de uma sucinta investigação histórica no entorno da década de 1960, e material para uma análise baseada na Teoria do Contorno de Michael Fridemann bem como um estudo entre as relações dos aspectos da técnica de mão direita: velocidade, pressão e ponto de contato. Essas abordagens pretendem elucidar possibilidades interpretativas e discutir seus efeitos no processo dinâmico da realização artística.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGCarlos Aleixo dos ReisEmerson Luiz de BiaggiEdson Queiroz de AndradeDaniel Ramalho Prazeres2019-08-13T22:51:23Z2019-08-13T22:51:23Z2017-06-21info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/AAGS-APLJCBinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T16:43:02Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/AAGS-APLJCBRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T16:43:02Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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