Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carolina dos Santos
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMG
Texto Completo: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A28QAX
Resumo: The objective of this teaching material is to contribute to English as a foreign language learning process, which approch is communicative, and its propouse is to get the students immersed in learning the target language in an useful and meaningul way. The authentic materials are presented along the units, so they can lead the language learningto a realistic perspective. The abilities involved along the sections of this diadactic material are listening, speaking, reading and writing, which are simultaneously connected, so the learners will not learn in isolation, but immersed in a whole context.
id UFMG_2762504b5b774265d468dae99e7e7cfb
oai_identifier_str oai:repositorio.ufmg.br:1843/BUBD-A28QAX
network_acronym_str UFMG
network_name_str Repositório Institucional da UFMG
repository_id_str
spelling Andrea Machado de Almeida MattosCarolina dos Santos2019-08-14T13:18:08Z2019-08-14T13:18:08Z2015-08-31http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A28QAXThe objective of this teaching material is to contribute to English as a foreign language learning process, which approch is communicative, and its propouse is to get the students immersed in learning the target language in an useful and meaningul way. The authentic materials are presented along the units, so they can lead the language learningto a realistic perspective. The abilities involved along the sections of this diadactic material are listening, speaking, reading and writing, which are simultaneously connected, so the learners will not learn in isolation, but immersed in a whole context.The objective of this teaching material is to contribute to English as a foreign language learning process, which approch is communicative, and its propouse is to get the students immersed in learning the target language in an useful and meaningul way. The authentic materials are presented along the units, so they can lead the language learningto a realistic perspective. The abilities involved along the sections of this diadactic material are listening, speaking, reading and writing, which are simultaneously connected, so the learners will not learn in isolation, but immersed in a whole context.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGLíngua inglesa Estudo e ensinoEnsino em Inglês: Abordagens ContemporâneasMaterial didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de línguainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGORIGINALtcc_real.pdfapplication/pdf3718032https://repositorio.ufmg.br/bitstream/1843/BUBD-A28QAX/1/tcc_real.pdf01bbd6e201e2e4a645b05d2f1c2fd04fMD51TEXTtcc_real.pdf.txttcc_real.pdf.txtExtracted texttext/plain105540https://repositorio.ufmg.br/bitstream/1843/BUBD-A28QAX/2/tcc_real.pdf.txt67442750a3694148d6384b39efb1fbbcMD521843/BUBD-A28QAX2019-11-14 14:40:29.069oai:repositorio.ufmg.br:1843/BUBD-A28QAXRepositório de PublicaçõesPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oaiopendoar:2019-11-14T17:40:29Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
title Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
spellingShingle Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
Carolina dos Santos
Ensino em Inglês: Abordagens Contemporâneas
Língua inglesa Estudo e ensino
title_short Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
title_full Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
title_fullStr Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
title_full_unstemmed Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
title_sort Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
author Carolina dos Santos
author_facet Carolina dos Santos
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Andrea Machado de Almeida Mattos
dc.contributor.author.fl_str_mv Carolina dos Santos
contributor_str_mv Andrea Machado de Almeida Mattos
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino em Inglês: Abordagens Contemporâneas
topic Ensino em Inglês: Abordagens Contemporâneas
Língua inglesa Estudo e ensino
dc.subject.other.pt_BR.fl_str_mv Língua inglesa Estudo e ensino
description The objective of this teaching material is to contribute to English as a foreign language learning process, which approch is communicative, and its propouse is to get the students immersed in learning the target language in an useful and meaningul way. The authentic materials are presented along the units, so they can lead the language learningto a realistic perspective. The abilities involved along the sections of this diadactic material are listening, speaking, reading and writing, which are simultaneously connected, so the learners will not learn in isolation, but immersed in a whole context.
publishDate 2015
dc.date.issued.fl_str_mv 2015-08-31
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2019-08-14T13:18:08Z
dc.date.available.fl_str_mv 2019-08-14T13:18:08Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A28QAX
url http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A28QAX
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFMG
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMG
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Repositório Institucional da UFMG
collection Repositório Institucional da UFMG
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ufmg.br/bitstream/1843/BUBD-A28QAX/1/tcc_real.pdf
https://repositorio.ufmg.br/bitstream/1843/BUBD-A28QAX/2/tcc_real.pdf.txt
bitstream.checksum.fl_str_mv 01bbd6e201e2e4a645b05d2f1c2fd04f
67442750a3694148d6384b39efb1fbbc
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1803589424919871488