Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A28QAX |
Resumo: | The objective of this teaching material is to contribute to English as a foreign language learning process, which approch is communicative, and its propouse is to get the students immersed in learning the target language in an useful and meaningul way. The authentic materials are presented along the units, so they can lead the language learningto a realistic perspective. The abilities involved along the sections of this diadactic material are listening, speaking, reading and writing, which are simultaneously connected, so the learners will not learn in isolation, but immersed in a whole context. |
id |
UFMG_2762504b5b774265d468dae99e7e7cfb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufmg.br:1843/BUBD-A28QAX |
network_acronym_str |
UFMG |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMG |
repository_id_str |
|
spelling |
Andrea Machado de Almeida MattosCarolina dos Santos2019-08-14T13:18:08Z2019-08-14T13:18:08Z2015-08-31http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A28QAXThe objective of this teaching material is to contribute to English as a foreign language learning process, which approch is communicative, and its propouse is to get the students immersed in learning the target language in an useful and meaningul way. The authentic materials are presented along the units, so they can lead the language learningto a realistic perspective. The abilities involved along the sections of this diadactic material are listening, speaking, reading and writing, which are simultaneously connected, so the learners will not learn in isolation, but immersed in a whole context.The objective of this teaching material is to contribute to English as a foreign language learning process, which approch is communicative, and its propouse is to get the students immersed in learning the target language in an useful and meaningul way. The authentic materials are presented along the units, so they can lead the language learningto a realistic perspective. The abilities involved along the sections of this diadactic material are listening, speaking, reading and writing, which are simultaneously connected, so the learners will not learn in isolation, but immersed in a whole context.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGLíngua inglesa Estudo e ensinoEnsino em Inglês: Abordagens ContemporâneasMaterial didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de línguainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGORIGINALtcc_real.pdfapplication/pdf3718032https://repositorio.ufmg.br/bitstream/1843/BUBD-A28QAX/1/tcc_real.pdf01bbd6e201e2e4a645b05d2f1c2fd04fMD51TEXTtcc_real.pdf.txttcc_real.pdf.txtExtracted texttext/plain105540https://repositorio.ufmg.br/bitstream/1843/BUBD-A28QAX/2/tcc_real.pdf.txt67442750a3694148d6384b39efb1fbbcMD521843/BUBD-A28QAX2019-11-14 14:40:29.069oai:repositorio.ufmg.br:1843/BUBD-A28QAXRepositório de PublicaçõesPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oaiopendoar:2019-11-14T17:40:29Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua |
title |
Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua |
spellingShingle |
Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua Carolina dos Santos Ensino em Inglês: Abordagens Contemporâneas Língua inglesa Estudo e ensino |
title_short |
Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua |
title_full |
Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua |
title_fullStr |
Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua |
title_full_unstemmed |
Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua |
title_sort |
Material didático para o ensino de inglês: alunos intermediários e pré-intermediários de escolas públicas e institutos de língua |
author |
Carolina dos Santos |
author_facet |
Carolina dos Santos |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Andrea Machado de Almeida Mattos |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carolina dos Santos |
contributor_str_mv |
Andrea Machado de Almeida Mattos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino em Inglês: Abordagens Contemporâneas |
topic |
Ensino em Inglês: Abordagens Contemporâneas Língua inglesa Estudo e ensino |
dc.subject.other.pt_BR.fl_str_mv |
Língua inglesa Estudo e ensino |
description |
The objective of this teaching material is to contribute to English as a foreign language learning process, which approch is communicative, and its propouse is to get the students immersed in learning the target language in an useful and meaningul way. The authentic materials are presented along the units, so they can lead the language learningto a realistic perspective. The abilities involved along the sections of this diadactic material are listening, speaking, reading and writing, which are simultaneously connected, so the learners will not learn in isolation, but immersed in a whole context. |
publishDate |
2015 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2015-08-31 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2019-08-14T13:18:08Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2019-08-14T13:18:08Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A28QAX |
url |
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A28QAX |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMG instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMG |
collection |
Repositório Institucional da UFMG |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ufmg.br/bitstream/1843/BUBD-A28QAX/1/tcc_real.pdf https://repositorio.ufmg.br/bitstream/1843/BUBD-A28QAX/2/tcc_real.pdf.txt |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
01bbd6e201e2e4a645b05d2f1c2fd04f 67442750a3694148d6384b39efb1fbbc |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1803589424919871488 |