Simulação de um modelo padrão para terminais integradores de grãos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/VRNS-9M8R8W |
Resumo: | Logistics companies, for better service delivery, strategically construct integrators grain terminals. These companies decide to focus on the integration of multimodal logistics believing that sell a complete logistics solution would be much more attractive to customers than having hands only part of the solution. The terminals in question exhibit a similaritybetween them because they have a scope and minimum engineering processes, which are necessary for operation of high productivity. Thus, the present work focuses on the operations of the tip of terrestrial loading a logistical process of exporting grain and, after leaving the grain terminal, they are still transported by rail, to the port terminal and from there follow by the marine mode until the recipient client. In this paper the simulation results of a multimodal terminal integrator will be presented, still in the design phase, for which only assumptions and parameters times and fees, as well as quantities of equipment shall be considered avoiding risks and provide technical damage due to deployment for example, poor location thereof. The results obtained allow a reflection on the importance of simulation in large companies seeking new investments in operating assets and plants. It is noteworthy that one of the key factors for better scaling integrator Terminal Railway would be the consideration of variables , such as the average weight of each wagon, since this type of variable directly impacts the quantity / capacity of the terminal equipment and consequently in its operation . |
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Simulação de um modelo padrão para terminais integradores de grãosTerminal IntegradorLogística IntegradaSimulaçãoEngenharia de transportesLogística empresarialLogistics companies, for better service delivery, strategically construct integrators grain terminals. These companies decide to focus on the integration of multimodal logistics believing that sell a complete logistics solution would be much more attractive to customers than having hands only part of the solution. The terminals in question exhibit a similaritybetween them because they have a scope and minimum engineering processes, which are necessary for operation of high productivity. Thus, the present work focuses on the operations of the tip of terrestrial loading a logistical process of exporting grain and, after leaving the grain terminal, they are still transported by rail, to the port terminal and from there follow by the marine mode until the recipient client. In this paper the simulation results of a multimodal terminal integrator will be presented, still in the design phase, for which only assumptions and parameters times and fees, as well as quantities of equipment shall be considered avoiding risks and provide technical damage due to deployment for example, poor location thereof. The results obtained allow a reflection on the importance of simulation in large companies seeking new investments in operating assets and plants. It is noteworthy that one of the key factors for better scaling integrator Terminal Railway would be the consideration of variables , such as the average weight of each wagon, since this type of variable directly impacts the quantity / capacity of the terminal equipment and consequently in its operation .Terminais integradores de grãos são estrategicamente construídos por empresas de logística para uma melhor prestação de serviço. Estas empresas decidem por focar na integração da logística multimodal por acreditar que vender uma solução logística completa seria muitomais atrativo para os clientes do que ter nas mãos apenas parte da solução. Os terminais em questão apresentam uma similaridade entre eles por apresentarem um escopo de engenharia e processos mínimos que são necessários para uma operação de alta produtividade. Sendoassim, o presente trabalho tem como foco as operações da ponta de carregamento terrestre de um processo logístico de exportação de grãos sendo que, após os grãos saírem do terminal, eles ainda são transportados, via modo ferroviário, até o terminal portuário e de lá seguem, via modo marítimo, até o cliente destinatário. Neste trabalho serão apresentados os resultados da simulação de um terminal integrador multimodal, ainda em fase de projeto, para o qual somente premissas e parâmetros de tempos e taxas, bem com quantidades de equipamentos, serão consideradas evitando prever riscos e danos técnicos de implantação devido a, por exemplo, má localização dos mesmos. Os resultados aqui obtidos permitem uma reflexão sobre a importância da simulação em grandes empresas que buscam novos investimentos em ativos e plantas operacionais. Vale ressaltar que um dos fatores primordiais para um melhor dimensionamento do terminal integrador seria a consideração de variáveis ferroviárias, comoexemplo do peso médio de cada vagão, pois esse tipo de variável impacta diretamente na quantidade/capacidade dos equipamentos do terminal e consequentemente na sua operação.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGRenata Lucia Magalhaes de OliveiraFabricio Henrique Cardoso2019-08-12T08:52:57Z2019-08-12T08:52:57Z2014-05-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/VRNS-9M8R8Winfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T18:23:52Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/VRNS-9M8R8WRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T18:23:52Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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