A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9EAN7Q |
Resumo: | The evaluation is a complex and important mean in teaching - learning process, being a major concern for teachers. This study aimed to identify and clarify the concepts and the different means of evaluation, with the main contemporary approaches existing in Physical Education. To understand the topic, this monograph describes the historical development and trends in physical education since joining the school curriculum. Then focused on the concepts of learning assessment. To finish the approaches taken were presented in the discipline and evaluation processes of the main theoretical guiding Physical Education. The analysis of these lines of thought had the main focus of the evaluation, ie how these authors worked and discussed the assessment within that school discipline. This review hopes to have clarified some of the many questions in evaluating the teaching and learning in Physical Education. |
id |
UFMG_669faa4b4fa4c64836063b61bc72c4c7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufmg.br:1843/BUBD-9EAN7Q |
network_acronym_str |
UFMG |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMG |
repository_id_str |
|
spelling |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagensAvaliaçãoProcesso ensino aprendizagemEducação física escolarEducação fisica para criançasEducação física Estudo e ensinoAprendizagemThe evaluation is a complex and important mean in teaching - learning process, being a major concern for teachers. This study aimed to identify and clarify the concepts and the different means of evaluation, with the main contemporary approaches existing in Physical Education. To understand the topic, this monograph describes the historical development and trends in physical education since joining the school curriculum. Then focused on the concepts of learning assessment. To finish the approaches taken were presented in the discipline and evaluation processes of the main theoretical guiding Physical Education. The analysis of these lines of thought had the main focus of the evaluation, ie how these authors worked and discussed the assessment within that school discipline. This review hopes to have clarified some of the many questions in evaluating the teaching and learning in Physical Education.A avaliação é um meio complexo e importante no processo ensino e aprendizagem, sendo motivo de grande preocupação por parte dos professores. Este trabalho teve como objetivo identificar e esclarecer os conceitos e os diferentes meios da avaliação, relacionados às principais abordagens contemporâneas existentes na Educação Física Escolar. Para a compreensão do tema, esta monografia descreveu o desenvolvimento histórico e tendências da Educação Física desde seu ingresso nos currículos escolares. Em seguida focalizou nos conceitos de avaliação da aprendizagem. Para finalizar foram apresentadas as abordagens realizadas na disciplina e os processos avaliativos das principais linhas teóricas norteadoras da Educação Física. A análise dessas linhas de pensamento teve como principal foco de atenção a avaliação, ou seja, de que maneira esses autores trabalharam e discutiram a avaliação dentro dessa disciplina escolar. Esta revisão espera ter esclarecido alguns dos diversos questionamentos existentes na avaliação do processo ensino e aprendizagem na Educação Física Escolar.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGIvana Montandon Soares AleixoRafael Carvalho Rocha Silva2019-08-12T03:12:02Z2019-08-12T03:12:02Z2010-12-17info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9EAN7Qinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T10:14:47Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/BUBD-9EAN7QRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T10:14:47Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens |
title |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens |
spellingShingle |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens Rafael Carvalho Rocha Silva Avaliação Processo ensino aprendizagem Educação física escolar Educação fisica para crianças Educação física Estudo e ensino Aprendizagem |
title_short |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens |
title_full |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens |
title_fullStr |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens |
title_full_unstemmed |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens |
title_sort |
A avaliação na Educação Física escolar: conceitos e abordagens |
author |
Rafael Carvalho Rocha Silva |
author_facet |
Rafael Carvalho Rocha Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Ivana Montandon Soares Aleixo |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rafael Carvalho Rocha Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação Processo ensino aprendizagem Educação física escolar Educação fisica para crianças Educação física Estudo e ensino Aprendizagem |
topic |
Avaliação Processo ensino aprendizagem Educação física escolar Educação fisica para crianças Educação física Estudo e ensino Aprendizagem |
description |
The evaluation is a complex and important mean in teaching - learning process, being a major concern for teachers. This study aimed to identify and clarify the concepts and the different means of evaluation, with the main contemporary approaches existing in Physical Education. To understand the topic, this monograph describes the historical development and trends in physical education since joining the school curriculum. Then focused on the concepts of learning assessment. To finish the approaches taken were presented in the discipline and evaluation processes of the main theoretical guiding Physical Education. The analysis of these lines of thought had the main focus of the evaluation, ie how these authors worked and discussed the assessment within that school discipline. This review hopes to have clarified some of the many questions in evaluating the teaching and learning in Physical Education. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-17 2019-08-12T03:12:02Z 2019-08-12T03:12:02Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9EAN7Q |
url |
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9EAN7Q |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMG instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMG |
collection |
Repositório Institucional da UFMG |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ufmg.br |
_version_ |
1816829608122646528 |