O escrito e o não escrito : a escassez na medula do vocabulário de Carolina Maria de Jesus
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | https://doi.org/10.35699/2316-770X.2023.40658 http://hdl.handle.net/1843/78213 https://orcid.org/0000-0002-6606-116X |
Resumo: | The following article looks into some of Carolina Maria de Jesus’ works with attention to the way her approach of scarcity transposes the explicit written content and is pronounced through her own writing style. It also explores Carolina’s idea about the act of reading and writing as a way of mobilization of poor people against the misery to which they are subjugated. The historical context, the editorial process and other active aspects in the publication of Quarto de Despejo also have place in this article in order to highlight the relationship between the author, her image and the impacts of this elements inside her work and in her life. |
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O escrito e o não escrito : a escassez na medula do vocabulário de Carolina Maria de JesusThe written and the unwritten: scarcity in the core of Carolina Maria de Jesus’ vocabularyFomeEscritaPeriferiaPobrezaQuarto de DespejoJesus, Carolina Maria de, 1914-1977. Quarto de despejo - Crítica e interpretaçãoThe following article looks into some of Carolina Maria de Jesus’ works with attention to the way her approach of scarcity transposes the explicit written content and is pronounced through her own writing style. It also explores Carolina’s idea about the act of reading and writing as a way of mobilization of poor people against the misery to which they are subjugated. The historical context, the editorial process and other active aspects in the publication of Quarto de Despejo also have place in this article in order to highlight the relationship between the author, her image and the impacts of this elements inside her work and in her life.O seguinte artigo adentra algumas das obras de Carolina Maria de Jesus com atenção ao modo com que sua abordagem da escassez transpõe o conteúdo explicitado e se pronuncia através do seu próprio estilo de escrita. Explora-se, conjuntamente, a ideia do ato de inserir-se na cultura como gesto de mobilização dos favelados frente à miséria a que estão subjugados. O contexto histórico, o processo editorial e outros aspectos atuantes na publicação de Quarto de Despejo também têm espaço no artigo de modo a evidenciar a relação entre a autora, sua imagem difundida e os impactos desses fatores, tanto em sua obra quanto em sua vidaUniversidade Federal de Minas GeraisBrasilFALE - FACULDADE DE LETRASUFMG2024-11-22T14:12:56Z2024-11-22T14:12:56Z2022info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlepdfapplication/pdfhttps://doi.org/10.35699/2316-770X.2023.406582965-6931http://hdl.handle.net/1843/78213https://orcid.org/0000-0002-6606-116XporRevista da Universidade Federal de Minas GeraisDaniel castro BarrosSabrina Sedlmayer Pintoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2024-11-22T14:12:56Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/78213Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2024-11-22T14:12:56Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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