Gestão eletrônica de documentos no Departamento de Administração de Pessoal da UFMG: uma proposta de melhoria na produção de documentos oficiais padronizados
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/BUOS-99RKCH |
Resumo: | The focus of this work was the process of production of documents in the Department of Personnel Administration (DAP), Federal University of Minas Gerais. After making the diagnosis, it was found that a considerable amount of documents must be produced by the Department to answer the requests of all the servers and former servants of the institution, its representatives and beneficiaries. It was also noted thatalthough the human capacity and infrastructure of the Department is sufficient to meet the demand for documents, the use of such resources is inadequate being inefficient, mainly due to lack of standardization in the documents and the number of steps involved in the process. Therefore the objective was to propose a methodology for implementation of Electronic Document Management (EDM) in order to optimize and standardize the production of official documents with quality and safety. For this it was conducted a pilot study and one document was selected, and for which it was created a model based on the legislation and the needs of users and customers. Computational tools were studied for the processing and it was selected the best that suited the proposed needs. The "Diplomas Legais" proved to be the tool that best meets the established criteria by combining the advantages of EDM and mission ofthe DAP. |
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Gestão eletrônica de documentos no Departamento de Administração de Pessoal da UFMG: uma proposta de melhoria na produção de documentos oficiais padronizadosProdução de documentosEmissão de documentosGEDGerenciamento eletrônico de documentosPadronizaçãoDocumentoGestão eletrônica de documentosDocumentos eletrônicosArquivos e arquivamento (Documentos)Documentos arquivisticosThe focus of this work was the process of production of documents in the Department of Personnel Administration (DAP), Federal University of Minas Gerais. After making the diagnosis, it was found that a considerable amount of documents must be produced by the Department to answer the requests of all the servers and former servants of the institution, its representatives and beneficiaries. It was also noted thatalthough the human capacity and infrastructure of the Department is sufficient to meet the demand for documents, the use of such resources is inadequate being inefficient, mainly due to lack of standardization in the documents and the number of steps involved in the process. Therefore the objective was to propose a methodology for implementation of Electronic Document Management (EDM) in order to optimize and standardize the production of official documents with quality and safety. For this it was conducted a pilot study and one document was selected, and for which it was created a model based on the legislation and the needs of users and customers. Computational tools were studied for the processing and it was selected the best that suited the proposed needs. The "Diplomas Legais" proved to be the tool that best meets the established criteria by combining the advantages of EDM and mission ofthe DAP.O foco do trabalho foi o processo de produção de documentos no Departamento de Administração de Pessoal (DAP) da Universidade Federal de Minas Gerais. Após a realização do diagnóstico, constatou-se que uma quantidade considerável de documentos deve ser produzida pelo Departamento para atender às solicitações de todos os servidores e ex-servidores da instituição, seus representantes e beneficiários. Verificou-se também que, embora a capacidade humana e de infraestrutura do Departamento seja suficiente para o atendimento da demanda de documentos, a utilização de tais recursos é inadequada, sendo ineficiente, devido principalmente à falta de padronização dos documentos e ao número de etapas envolvidas no processo. Portanto o objetivo do trabalho foi propor uma metodologia para a implantação do Gerenciamento Eletrônico de Documentos (GED) de forma a otimizar e padronizar a produção de documentos oficiais com qualidade e segurança. Para isto realizou-se um piloto, tendo sido selecionado um documento, para o qual foi criado um modelo baseado na legislação e nas necessidades dos usuários e clientes. Para o seu processamento estudaram-se ferramentas computacionais e foi escolhida a que melhor se adequava às necessidades propostas. O aplicativo Diplomas Legais mostrou-se como sendo a ferramenta que melhor atende aoscritérios estabelecidos pela combinação das vantagens do GED e a missão do DAP.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGMarilene Vieira Lopes da CostaMarta Eloisa Melgaco NevesAntonino Bosco de Andrade Oliveira2019-08-10T03:32:37Z2019-08-10T03:32:37Z2010-12-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-99RKCHinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T07:54:06Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/BUOS-99RKCHRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T07:54:06Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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