Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Glauciele da Silva Sobrinho Soares
Data de Publicação: 2019
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMG
Texto Completo: http://hdl.handle.net/1843/45174
Resumo: This course conclusion work is a portfolio composed of five didactic sequences elaborated during the Specialization in Digital Technologies and Education 3.0. Each sequence uses a different digital technology, covering the fields of History, Geography, Sciences, Portuguese Language and Art, bringing proposals for Early Childhood Education and Elementary Education. Such mixture in the fields of knowledge was intentionally chosen to show that all areas are important for the integral education of the student and that each age has its importance in the construction of the subject's knowledge. The tools used were Infographic, Geo Mapa, Prezi, Podcast and Pinterest, respectively. And after all the construction of this work, it was possible to realize that the challenge is great for the teacher who will use digital technologies. However, its use in the classroom is very important, exploring all its potentialities to collaborate with the integral formation of students, born in the digital age, generating involvement and creating significant learning opportunities.
id UFMG_9da3baaf8210a0a2bc9a8fb4a01856ac
oai_identifier_str oai:repositorio.ufmg.br:1843/45174
network_acronym_str UFMG
network_name_str Repositório Institucional da UFMG
repository_id_str
spelling Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitaisSequência didáticaTecnologia digitalEducaçãoEducação infantil - Tecnologias digitaisEducação infantil - Sequências didáticas - Material didáticoEnsino fundamental - Tecnologias digitaisThis course conclusion work is a portfolio composed of five didactic sequences elaborated during the Specialization in Digital Technologies and Education 3.0. Each sequence uses a different digital technology, covering the fields of History, Geography, Sciences, Portuguese Language and Art, bringing proposals for Early Childhood Education and Elementary Education. Such mixture in the fields of knowledge was intentionally chosen to show that all areas are important for the integral education of the student and that each age has its importance in the construction of the subject's knowledge. The tools used were Infographic, Geo Mapa, Prezi, Podcast and Pinterest, respectively. And after all the construction of this work, it was possible to realize that the challenge is great for the teacher who will use digital technologies. However, its use in the classroom is very important, exploring all its potentialities to collaborate with the integral formation of students, born in the digital age, generating involvement and creating significant learning opportunities.Este trabalho de conclusão de curso é um portfólio composto por cinco sequências didáticas elaboradas ao longo da Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0. Cada sequência utiliza uma tecnologia digital diferente, abordando os campos da História, Geografia, Ciências, Língua Portuguesa e Arte, trazendo propostas para a Educação Infantil e Ensino Fundamental. Tal mescla nos campos de conhecimento foi intencionalmente escolhida para mostrar que todas as áreas são importantes para a formação integral do aluno e que cada idade tem sua importância na construção do conhecimento do sujeito. As ferramentas utilizadas foram Infográfico, Geo Mapa, Prezi, Podcast e Pinterest, respectivamente. E após toda a construção desse trabalho foi possível perceber que o desafio é grande para o professor que vai utilizar as tecnologias digitais. No entanto, é muito importante o seu uso sala de aula explorando todas as suas potencialidades para colaborar com a formação integral dos alunos, nascidos na era digital, gerando envolvimento e criando oportunidades de aprendizagem significativas.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0UFMGRafael Alves Ferreira Almeidahttp://lattes.cnpq.br/3142378164178764Camila Camilozzi Alves Costa de Albuquerque AraújoGlauciele da Silva Sobrinho Soares2022-09-14T14:03:52Z2022-09-14T14:03:52Z2019-11-30Monografia (especialização)info:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/45174porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2022-09-14T14:03:53Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/45174Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2022-09-14T14:03:53Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
title Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
spellingShingle Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
Glauciele da Silva Sobrinho Soares
Sequência didática
Tecnologia digital
Educação
Educação infantil - Tecnologias digitais
Educação infantil - Sequências didáticas - Material didático
Ensino fundamental - Tecnologias digitais
title_short Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
title_full Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
title_fullStr Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
title_full_unstemmed Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
title_sort Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
author Glauciele da Silva Sobrinho Soares
author_facet Glauciele da Silva Sobrinho Soares
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rafael Alves Ferreira Almeida
http://lattes.cnpq.br/3142378164178764
Camila Camilozzi Alves Costa de Albuquerque Araújo
dc.contributor.author.fl_str_mv Glauciele da Silva Sobrinho Soares
dc.subject.por.fl_str_mv Sequência didática
Tecnologia digital
Educação
Educação infantil - Tecnologias digitais
Educação infantil - Sequências didáticas - Material didático
Ensino fundamental - Tecnologias digitais
topic Sequência didática
Tecnologia digital
Educação
Educação infantil - Tecnologias digitais
Educação infantil - Sequências didáticas - Material didático
Ensino fundamental - Tecnologias digitais
description This course conclusion work is a portfolio composed of five didactic sequences elaborated during the Specialization in Digital Technologies and Education 3.0. Each sequence uses a different digital technology, covering the fields of History, Geography, Sciences, Portuguese Language and Art, bringing proposals for Early Childhood Education and Elementary Education. Such mixture in the fields of knowledge was intentionally chosen to show that all areas are important for the integral education of the student and that each age has its importance in the construction of the subject's knowledge. The tools used were Infographic, Geo Mapa, Prezi, Podcast and Pinterest, respectively. And after all the construction of this work, it was possible to realize that the challenge is great for the teacher who will use digital technologies. However, its use in the classroom is very important, exploring all its potentialities to collaborate with the integral formation of students, born in the digital age, generating involvement and creating significant learning opportunities.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-11-30
2022-09-14T14:03:52Z
2022-09-14T14:03:52Z
dc.type.driver.fl_str_mv Monografia (especialização)
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/1843/45174
url http://hdl.handle.net/1843/45174
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil
CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU
Curso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0
UFMG
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil
CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU
Curso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0
UFMG
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMG
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Repositório Institucional da UFMG
collection Repositório Institucional da UFMG
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv repositorio@ufmg.br
_version_ 1823248213675606016