Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/45174 |
Resumo: | This course conclusion work is a portfolio composed of five didactic sequences elaborated during the Specialization in Digital Technologies and Education 3.0. Each sequence uses a different digital technology, covering the fields of History, Geography, Sciences, Portuguese Language and Art, bringing proposals for Early Childhood Education and Elementary Education. Such mixture in the fields of knowledge was intentionally chosen to show that all areas are important for the integral education of the student and that each age has its importance in the construction of the subject's knowledge. The tools used were Infographic, Geo Mapa, Prezi, Podcast and Pinterest, respectively. And after all the construction of this work, it was possible to realize that the challenge is great for the teacher who will use digital technologies. However, its use in the classroom is very important, exploring all its potentialities to collaborate with the integral formation of students, born in the digital age, generating involvement and creating significant learning opportunities. |
id |
UFMG_9da3baaf8210a0a2bc9a8fb4a01856ac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufmg.br:1843/45174 |
network_acronym_str |
UFMG |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMG |
repository_id_str |
|
spelling |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitaisSequência didáticaTecnologia digitalEducaçãoEducação infantil - Tecnologias digitaisEducação infantil - Sequências didáticas - Material didáticoEnsino fundamental - Tecnologias digitaisThis course conclusion work is a portfolio composed of five didactic sequences elaborated during the Specialization in Digital Technologies and Education 3.0. Each sequence uses a different digital technology, covering the fields of History, Geography, Sciences, Portuguese Language and Art, bringing proposals for Early Childhood Education and Elementary Education. Such mixture in the fields of knowledge was intentionally chosen to show that all areas are important for the integral education of the student and that each age has its importance in the construction of the subject's knowledge. The tools used were Infographic, Geo Mapa, Prezi, Podcast and Pinterest, respectively. And after all the construction of this work, it was possible to realize that the challenge is great for the teacher who will use digital technologies. However, its use in the classroom is very important, exploring all its potentialities to collaborate with the integral formation of students, born in the digital age, generating involvement and creating significant learning opportunities.Este trabalho de conclusão de curso é um portfólio composto por cinco sequências didáticas elaboradas ao longo da Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0. Cada sequência utiliza uma tecnologia digital diferente, abordando os campos da História, Geografia, Ciências, Língua Portuguesa e Arte, trazendo propostas para a Educação Infantil e Ensino Fundamental. Tal mescla nos campos de conhecimento foi intencionalmente escolhida para mostrar que todas as áreas são importantes para a formação integral do aluno e que cada idade tem sua importância na construção do conhecimento do sujeito. As ferramentas utilizadas foram Infográfico, Geo Mapa, Prezi, Podcast e Pinterest, respectivamente. E após toda a construção desse trabalho foi possível perceber que o desafio é grande para o professor que vai utilizar as tecnologias digitais. No entanto, é muito importante o seu uso sala de aula explorando todas as suas potencialidades para colaborar com a formação integral dos alunos, nascidos na era digital, gerando envolvimento e criando oportunidades de aprendizagem significativas.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0UFMGRafael Alves Ferreira Almeidahttp://lattes.cnpq.br/3142378164178764Camila Camilozzi Alves Costa de Albuquerque AraújoGlauciele da Silva Sobrinho Soares2022-09-14T14:03:52Z2022-09-14T14:03:52Z2019-11-30Monografia (especialização)info:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/45174porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2022-09-14T14:03:53Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/45174Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2022-09-14T14:03:53Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais |
title |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais |
spellingShingle |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais Glauciele da Silva Sobrinho Soares Sequência didática Tecnologia digital Educação Educação infantil - Tecnologias digitais Educação infantil - Sequências didáticas - Material didático Ensino fundamental - Tecnologias digitais |
title_short |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais |
title_full |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais |
title_fullStr |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais |
title_full_unstemmed |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais |
title_sort |
Portfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitais |
author |
Glauciele da Silva Sobrinho Soares |
author_facet |
Glauciele da Silva Sobrinho Soares |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Rafael Alves Ferreira Almeida http://lattes.cnpq.br/3142378164178764 Camila Camilozzi Alves Costa de Albuquerque Araújo |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Glauciele da Silva Sobrinho Soares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sequência didática Tecnologia digital Educação Educação infantil - Tecnologias digitais Educação infantil - Sequências didáticas - Material didático Ensino fundamental - Tecnologias digitais |
topic |
Sequência didática Tecnologia digital Educação Educação infantil - Tecnologias digitais Educação infantil - Sequências didáticas - Material didático Ensino fundamental - Tecnologias digitais |
description |
This course conclusion work is a portfolio composed of five didactic sequences elaborated during the Specialization in Digital Technologies and Education 3.0. Each sequence uses a different digital technology, covering the fields of History, Geography, Sciences, Portuguese Language and Art, bringing proposals for Early Childhood Education and Elementary Education. Such mixture in the fields of knowledge was intentionally chosen to show that all areas are important for the integral education of the student and that each age has its importance in the construction of the subject's knowledge. The tools used were Infographic, Geo Mapa, Prezi, Podcast and Pinterest, respectively. And after all the construction of this work, it was possible to realize that the challenge is great for the teacher who will use digital technologies. However, its use in the classroom is very important, exploring all its potentialities to collaborate with the integral formation of students, born in the digital age, generating involvement and creating significant learning opportunities. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-30 2022-09-14T14:03:52Z 2022-09-14T14:03:52Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
Monografia (especialização) |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/1843/45174 |
url |
http://hdl.handle.net/1843/45174 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU Curso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0 UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU Curso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0 UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMG instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMG |
collection |
Repositório Institucional da UFMG |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ufmg.br |
_version_ |
1823248213675606016 |