Laboratório de cor: paradigmas do estudo da cor na contemporaneidade
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/JSSS-986FYP |
Resumo: | This dissertation has as main objective research the study of color in art, by the aesthetic and historical point of view. Searching introduce the fundamental concepts, consecrated schools and reference artists, constitute the first pillar of the method of study in development, called for me Color Laboratory. The theoretical corpus aims to objectify the importance of knowing the color for the painter or painting student, presenting the particularities, complexities and characters in the vast field of color in the arts. The reading covers various aspects of art historical eras, from theories of color in ancient Greece, Rome, Middle Ages, Renaissance, Baroque, Neoclassicism, Romanticism and modern art. Finally, this dissertation aims to punctuate coloristic axes in contemporary art. However, it is possible to detect, in actuality, the reflections of color thought reverberated through centuries of history. |
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Laboratório de cor: paradigmas do estudo da cor na contemporaneidadeCorHistória da ArtePedagogia da corEstéticaCor na arteArte HistóriaEsteticaCorCromáticaThis dissertation has as main objective research the study of color in art, by the aesthetic and historical point of view. Searching introduce the fundamental concepts, consecrated schools and reference artists, constitute the first pillar of the method of study in development, called for me Color Laboratory. The theoretical corpus aims to objectify the importance of knowing the color for the painter or painting student, presenting the particularities, complexities and characters in the vast field of color in the arts. The reading covers various aspects of art historical eras, from theories of color in ancient Greece, Rome, Middle Ages, Renaissance, Baroque, Neoclassicism, Romanticism and modern art. Finally, this dissertation aims to punctuate coloristic axes in contemporary art. However, it is possible to detect, in actuality, the reflections of color thought reverberated through centuries of history.Esta dissertação tem como principal objetivo pesquisar o estudo da cor na arte, do ponto de vista estético e histórico. Busca apresentar os conceitos fundamentais, as escolas consagradas e os artistas de referência, constituindo o primeiro pilar do método de estudo em desenvolvimento, batizado por mim de Laboratório de cor. O corpus teórico visa objetivar a importância do conhecimento da cor para o pintor, ou estudante de pintura, apresentando as particularidades, complexidades e personagens do vasto campo da cor nas artes plásticas. A leitura aborda diversos aspectos das eras históricas artísticas, desde as teorias da cor na Grécia antiga, Roma, Idade Média, Renascimento, Barroco, Neoclassicismo, Romantismo e arte moderna. Por fim, esta dissertação pretende pontuar eixos coloristas na arte contemporânea. Porém, é possível detectar, na atualidade, os reflexos do pensamento da cor reverberados por séculos de história.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGWanda de Paula TofaniStephane Denis Albert Rene HuchetDaisy Leite TurrerMarcelo Albuquerque Correa2019-08-09T18:57:37Z2019-08-09T18:57:37Z2013-04-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/JSSS-986FYPinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T14:31:00Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/JSSS-986FYPRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T14:31Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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