APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Corpoconsciência (Online) |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558 |
Resumo: | Soccer coaches at the youth level are a vital factor in developing efficient players. Beliefs about how sport should be taught determine the actions covered in training. The present study aimed to identify which Muska Mosston teaching style is most used in sports initiation. This work collected data from a translated and adapted version of the Instrument to collect teachers' beliefs about their teaching styles with 7 coaches. The results revealed that the divergent discovery style was the most used. Considering only the sub-9 coaches, the most chosen teaching style was the command style. Considering the sub-13 coaches, the most notable style was that of divergent discovery. Finally, the sub-15 coaches selected the task style. It is concluded that the coaches presented beliefs more focused on a production style. |
id |
UFMS-4_b95d07ad3d39df6180d36d1386cb663c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/16558 |
network_acronym_str |
UFMS-4 |
network_name_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVEAPLICACIÓN DE LOS ESTINOS DE ENSEÑANZA DE MUSKA MOSSTON EN EL FÚTBOL: UNA MIRADA DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS ENTRENADORESAPLICAÇÃO DOS ESTILOS DE ENSINO DE MUSKA MOSSTON NO FUTEBOL: UM OLHAR À PERSPECTIVA DOS TÉCNICOSEstilos de EnseñanzaIniciación DeportivaFútbolCategorías BásicasMuska MosstonEstilos de EnsinoIniciação EsportivaFutebolCategorias de BaseMuska MosstonTeaching StylesSports InitiationSoccerBase CategoriesMuska MosstonSoccer coaches at the youth level are a vital factor in developing efficient players. Beliefs about how sport should be taught determine the actions covered in training. The present study aimed to identify which Muska Mosston teaching style is most used in sports initiation. This work collected data from a translated and adapted version of the Instrument to collect teachers' beliefs about their teaching styles with 7 coaches. The results revealed that the divergent discovery style was the most used. Considering only the sub-9 coaches, the most chosen teaching style was the command style. Considering the sub-13 coaches, the most notable style was that of divergent discovery. Finally, the sub-15 coaches selected the task style. It is concluded that the coaches presented beliefs more focused on a production style.Los entrenadores de fútbol a nivel juvenil son un factor vital en el desarrollo de jugadores eficientes. Las creencias sobre cómo se debe enseñar el deporte determinan las acciones que se tratan en el entrenamiento. El presente estudio tuvo como objetivo identificar cuál es el estilo de enseñanza de Muska Mosston más utilizado en la iniciación deportiva. Este trabajo recopiló datos de una versión traducida y adaptada del Instrumento para recopilar las creencias de los profesores sobre sus estilos de enseñanza con 7 entrenadores. Los resultados revelaron que el estilo de descubrimiento divergente fue el más utilizado. Considerando únicamente a los entrenadores menores de 9 años, el estilo de enseñanza más elegido fue el estilo de mando. Considerando a los entrenadores sub-13, el estilo más notable fue el de descubrimiento divergente. Finalmente, los entrenadores sub-15 seleccionaron el estilo de tarea. Se concluye que los entrenadores presentaron creencias más enfocadas a un estilo de producción.Os treinadores de Futebol nas categorias de base são fator vital para o desenvolvimento de jogadores eficientes. As crenças sobre como o esporte deve ser ensinado determinam as ações abordadas nos treinamentos. O presente estudo objetivou identificar qual o estilo de ensino de Muska Mosston é mais utilizado na iniciação ao Futebol. Este trabalho produziu dados a partir da resposta de sete treinadores de Futebol a uma versão traduzida e adaptada do Instrumento de autoavaliação sobre estilos de ensino. Os resultados revelaram que o estilo de descoberta divergente foi o mais utilizado. Considerando apenas os treinadores do sub-9, o estilo de ensino mais escolhido foi o estilo de comando. Considerando os treinadores do sub-13, o estilo mais assinalado foi o de descoberta divergente. Por fim, os treinadores do sub-15 selecionaram o estilo de tarefa. Conclui-se que os treinadores apresentaram crenças mais voltadas a um estilo de produção e levaram em consideração o grupo etário para o qual estavam ensinando a modalidade.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2023-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/1655810.51283/rc.27.e16558Corpoconsciência; Corpoconsciência, v. 27, jan./ dez., 2023 - Publicação Contínua; e165582178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558/13174Copyright (c) 2023 Corpoconsciênciahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Mateus CesárioOliveira, Vitor Pereira deCarneiro, Kleber TuxenBruzi, Alessandro Teodoro2023-12-16T03:11:00Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/16558Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2023-12-16T03:11Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE APLICACIÓN DE LOS ESTINOS DE ENSEÑANZA DE MUSKA MOSSTON EN EL FÚTBOL: UNA MIRADA DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS ENTRENADORES APLICAÇÃO DOS ESTILOS DE ENSINO DE MUSKA MOSSTON NO FUTEBOL: UM OLHAR À PERSPECTIVA DOS TÉCNICOS |
title |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE |
spellingShingle |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE Costa, Mateus Cesário Estilos de Enseñanza Iniciación Deportiva Fútbol Categorías Básicas Muska Mosston Estilos de Ensino Iniciação Esportiva Futebol Categorias de Base Muska Mosston Teaching Styles Sports Initiation Soccer Base Categories Muska Mosston |
title_short |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE |
title_full |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE |
title_fullStr |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE |
title_full_unstemmed |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE |
title_sort |
APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE |
author |
Costa, Mateus Cesário |
author_facet |
Costa, Mateus Cesário Oliveira, Vitor Pereira de Carneiro, Kleber Tuxen Bruzi, Alessandro Teodoro |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Vitor Pereira de Carneiro, Kleber Tuxen Bruzi, Alessandro Teodoro |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Mateus Cesário Oliveira, Vitor Pereira de Carneiro, Kleber Tuxen Bruzi, Alessandro Teodoro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estilos de Enseñanza Iniciación Deportiva Fútbol Categorías Básicas Muska Mosston Estilos de Ensino Iniciação Esportiva Futebol Categorias de Base Muska Mosston Teaching Styles Sports Initiation Soccer Base Categories Muska Mosston |
topic |
Estilos de Enseñanza Iniciación Deportiva Fútbol Categorías Básicas Muska Mosston Estilos de Ensino Iniciação Esportiva Futebol Categorias de Base Muska Mosston Teaching Styles Sports Initiation Soccer Base Categories Muska Mosston |
description |
Soccer coaches at the youth level are a vital factor in developing efficient players. Beliefs about how sport should be taught determine the actions covered in training. The present study aimed to identify which Muska Mosston teaching style is most used in sports initiation. This work collected data from a translated and adapted version of the Instrument to collect teachers' beliefs about their teaching styles with 7 coaches. The results revealed that the divergent discovery style was the most used. Considering only the sub-9 coaches, the most chosen teaching style was the command style. Considering the sub-13 coaches, the most notable style was that of divergent discovery. Finally, the sub-15 coaches selected the task style. It is concluded that the coaches presented beliefs more focused on a production style. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558 10.51283/rc.27.e16558 |
url |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558 |
identifier_str_mv |
10.51283/rc.27.e16558 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558/13174 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Corpoconsciência https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Corpoconsciência https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
dc.source.none.fl_str_mv |
Corpoconsciência; Corpoconsciência, v. 27, jan./ dez., 2023 - Publicação Contínua; e16558 2178-5945 reponame:Revista Corpoconsciência (Online) instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMS |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMS |
institution |
UFMS |
reponame_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
collection |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ecmmoreira@uol.com.br |
_version_ |
1798325458508447744 |