APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Mateus Cesário
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Oliveira, Vitor Pereira de, Carneiro, Kleber Tuxen, Bruzi, Alessandro Teodoro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Corpoconsciência (Online)
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558
Resumo: Soccer coaches at the youth level are a vital factor in developing efficient players. Beliefs about how sport should be taught determine the actions covered in training. The present study aimed to identify which Muska Mosston teaching style is most used in sports initiation. This work collected data from a translated and adapted version of the Instrument to collect teachers' beliefs about their teaching styles with 7 coaches. The results revealed that the divergent discovery style was the most used. Considering only the sub-9 coaches, the most chosen teaching style was the command style. Considering the sub-13 coaches, the most notable style was that of divergent discovery. Finally, the sub-15 coaches selected the task style. It is concluded that the coaches presented beliefs more focused on a production style.
id UFMS-4_b95d07ad3d39df6180d36d1386cb663c
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/16558
network_acronym_str UFMS-4
network_name_str Revista Corpoconsciência (Online)
repository_id_str
spelling APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVEAPLICACIÓN DE LOS ESTINOS DE ENSEÑANZA DE MUSKA MOSSTON EN EL FÚTBOL: UNA MIRADA DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS ENTRENADORESAPLICAÇÃO DOS ESTILOS DE ENSINO DE MUSKA MOSSTON NO FUTEBOL: UM OLHAR À PERSPECTIVA DOS TÉCNICOSEstilos de EnseñanzaIniciación DeportivaFútbolCategorías BásicasMuska MosstonEstilos de EnsinoIniciação EsportivaFutebolCategorias de BaseMuska MosstonTeaching StylesSports InitiationSoccerBase CategoriesMuska MosstonSoccer coaches at the youth level are a vital factor in developing efficient players. Beliefs about how sport should be taught determine the actions covered in training. The present study aimed to identify which Muska Mosston teaching style is most used in sports initiation. This work collected data from a translated and adapted version of the Instrument to collect teachers' beliefs about their teaching styles with 7 coaches. The results revealed that the divergent discovery style was the most used. Considering only the sub-9 coaches, the most chosen teaching style was the command style. Considering the sub-13 coaches, the most notable style was that of divergent discovery. Finally, the sub-15 coaches selected the task style. It is concluded that the coaches presented beliefs more focused on a production style.Los entrenadores de fútbol a nivel juvenil son un factor vital en el desarrollo de jugadores eficientes. Las creencias sobre cómo se debe enseñar el deporte determinan las acciones que se tratan en el entrenamiento. El presente estudio tuvo como objetivo identificar cuál es el estilo de enseñanza de Muska Mosston más utilizado en la iniciación deportiva. Este trabajo recopiló datos de una versión traducida y adaptada del Instrumento para recopilar las creencias de los profesores sobre sus estilos de enseñanza con 7 entrenadores. Los resultados revelaron que el estilo de descubrimiento divergente fue el más utilizado. Considerando únicamente a los entrenadores menores de 9 años, el estilo de enseñanza más elegido fue el estilo de mando. Considerando a los entrenadores sub-13, el estilo más notable fue el de descubrimiento divergente. Finalmente, los entrenadores sub-15 seleccionaron el estilo de tarea. Se concluye que los entrenadores presentaron creencias más enfocadas a un estilo de producción.Os treinadores de Futebol nas categorias de base são fator vital para o desenvolvimento de jogadores eficientes. As crenças sobre como o esporte deve ser ensinado determinam as ações abordadas nos treinamentos. O presente estudo objetivou identificar qual o estilo de ensino de Muska Mosston é mais utilizado na iniciação ao Futebol. Este trabalho produziu dados a partir da resposta de sete treinadores de Futebol a uma versão traduzida e adaptada do Instrumento de autoavaliação sobre estilos de ensino. Os resultados revelaram que o estilo de descoberta divergente foi o mais utilizado. Considerando apenas os treinadores do sub-9, o estilo de ensino mais escolhido foi o estilo de comando. Considerando os treinadores do sub-13, o estilo mais assinalado foi o de descoberta divergente. Por fim, os treinadores do sub-15 selecionaram o estilo de tarefa. Conclui-se que os treinadores apresentaram crenças mais voltadas a um estilo de produção e levaram em consideração o grupo etário para o qual estavam ensinando a modalidade.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2023-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/1655810.51283/rc.27.e16558Corpoconsciência; Corpoconsciência, v. 27, jan./ dez., 2023 - Publicação Contínua; e165582178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558/13174Copyright (c) 2023 Corpoconsciênciahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Mateus CesárioOliveira, Vitor Pereira deCarneiro, Kleber TuxenBruzi, Alessandro Teodoro2023-12-16T03:11:00Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/16558Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2023-12-16T03:11Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
APLICACIÓN DE LOS ESTINOS DE ENSEÑANZA DE MUSKA MOSSTON EN EL FÚTBOL: UNA MIRADA DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS ENTRENADORES
APLICAÇÃO DOS ESTILOS DE ENSINO DE MUSKA MOSSTON NO FUTEBOL: UM OLHAR À PERSPECTIVA DOS TÉCNICOS
title APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
spellingShingle APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
Costa, Mateus Cesário
Estilos de Enseñanza
Iniciación Deportiva
Fútbol
Categorías Básicas
Muska Mosston
Estilos de Ensino
Iniciação Esportiva
Futebol
Categorias de Base
Muska Mosston
Teaching Styles
Sports Initiation
Soccer
Base Categories
Muska Mosston
title_short APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
title_full APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
title_fullStr APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
title_full_unstemmed APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
title_sort APPLICATION OF MUSKA MOSSTON TEACHING STYLE IN SOCCER: A LOOK AT THE COACHES’ PERSPECTIVE
author Costa, Mateus Cesário
author_facet Costa, Mateus Cesário
Oliveira, Vitor Pereira de
Carneiro, Kleber Tuxen
Bruzi, Alessandro Teodoro
author_role author
author2 Oliveira, Vitor Pereira de
Carneiro, Kleber Tuxen
Bruzi, Alessandro Teodoro
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Mateus Cesário
Oliveira, Vitor Pereira de
Carneiro, Kleber Tuxen
Bruzi, Alessandro Teodoro
dc.subject.por.fl_str_mv Estilos de Enseñanza
Iniciación Deportiva
Fútbol
Categorías Básicas
Muska Mosston
Estilos de Ensino
Iniciação Esportiva
Futebol
Categorias de Base
Muska Mosston
Teaching Styles
Sports Initiation
Soccer
Base Categories
Muska Mosston
topic Estilos de Enseñanza
Iniciación Deportiva
Fútbol
Categorías Básicas
Muska Mosston
Estilos de Ensino
Iniciação Esportiva
Futebol
Categorias de Base
Muska Mosston
Teaching Styles
Sports Initiation
Soccer
Base Categories
Muska Mosston
description Soccer coaches at the youth level are a vital factor in developing efficient players. Beliefs about how sport should be taught determine the actions covered in training. The present study aimed to identify which Muska Mosston teaching style is most used in sports initiation. This work collected data from a translated and adapted version of the Instrument to collect teachers' beliefs about their teaching styles with 7 coaches. The results revealed that the divergent discovery style was the most used. Considering only the sub-9 coaches, the most chosen teaching style was the command style. Considering the sub-13 coaches, the most notable style was that of divergent discovery. Finally, the sub-15 coaches selected the task style. It is concluded that the coaches presented beliefs more focused on a production style.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558
10.51283/rc.27.e16558
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558
identifier_str_mv 10.51283/rc.27.e16558
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/16558/13174
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Corpoconsciência
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Corpoconsciência
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
dc.source.none.fl_str_mv Corpoconsciência; Corpoconsciência, v. 27, jan./ dez., 2023 - Publicação Contínua; e16558
2178-5945
reponame:Revista Corpoconsciência (Online)
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Revista Corpoconsciência (Online)
collection Revista Corpoconsciência (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv ||ecmmoreira@uol.com.br
_version_ 1798325458508447744