EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: EMERSON JOSÉ DE BRITEZ
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMS
Texto Completo: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7588
Resumo: This article aims to address some considerations about the impact of the Coronavirus pandemic – COVID 19 on Education Children's. In this way, identify methodologies and teaching resources used – according to bibliographic studies – to continue the educational process. To this end, we propose to answer: which(are) the form(s) didactic-methodological strategy(ies) that teachers needed use to teach your classes? What methods and resources? In this way, the Based on bibliographical research, articles were selected that discuss on the topic, at the proposed time, on how to act to give continuity to the teaching-learning process. We identified that, in addition difficulties faced by families in conducting studies, another major obstacle It’s not knowing how to use digital media. In addition to not having control, it was also considered the absence of structure (computer knowledge, access to internet and equipment), for such tasks.
id UFMS_3ed178b59733ac2af9949f5f9ab19863
oai_identifier_str oai:repositorio.ufms.br:123456789/7588
network_acronym_str UFMS
network_name_str Repositório Institucional da UFMS
repository_id_str 2124
spelling 2023-12-01T18:43:14Z2023-12-01T18:43:14Z2023https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7588This article aims to address some considerations about the impact of the Coronavirus pandemic – COVID 19 on Education Children's. In this way, identify methodologies and teaching resources used – according to bibliographic studies – to continue the educational process. To this end, we propose to answer: which(are) the form(s) didactic-methodological strategy(ies) that teachers needed use to teach your classes? What methods and resources? In this way, the Based on bibliographical research, articles were selected that discuss on the topic, at the proposed time, on how to act to give continuity to the teaching-learning process. We identified that, in addition difficulties faced by families in conducting studies, another major obstacle It’s not knowing how to use digital media. In addition to not having control, it was also considered the absence of structure (computer knowledge, access to internet and equipment), for such tasks.O presente artigo tem por finalidade abordar algumas considerações acerca do impacto da pandemia do Coronavírus – COVID 19 na Educação Infantil. Desta forma, identificar as metodologias e os recursos didáticos utilizados – de acordo com estudos bibliográficos - para dar continuidade ao processo educativo. Para tanto, nos propomos a responder: qual (is) a (s) forma (s) estratégia (s) didático-metodológica (s) que os docentes precisaram usar para ministrar suas aulas? Quais métodos e recursos? Desse modo, a partir de pesquisa bibliográfica, foram selecionados artigos que discorrem sobre a temática, no momento proposto, sobre como agir para dar continuidade ao processo de ensino aprendizagem. Identificamos que, além das dificuldades das famílias na condução dos estudos, outro grande obstáculo é não saber usar as mídias digitais. Além de não se ter domínio, também foi considerada a ausência de estrutura (conhecimento em informática, acesso à internet e equipamentos), para tais tarefas.Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSCiências Exatas e da TerraEDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕESinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisNATALIA CRISTINA DE OLIVEIRAEMERSON JOSÉ DE BRITEZinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSORIGINAL1849.pdf1849.pdfapplication/pdf327554https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7588/-1/1849.pdf0d79dac448758da2e615f23f8e2b73c8MD5-1123456789/75882023-12-01 14:43:15.655oai:repositorio.ufms.br:123456789/7588Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242023-12-01T18:43:15Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
title EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
spellingShingle EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
EMERSON JOSÉ DE BRITEZ
Ciências Exatas e da Terra
title_short EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
title_full EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
title_fullStr EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
title_full_unstemmed EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
title_sort EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
author EMERSON JOSÉ DE BRITEZ
author_facet EMERSON JOSÉ DE BRITEZ
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv NATALIA CRISTINA DE OLIVEIRA
dc.contributor.author.fl_str_mv EMERSON JOSÉ DE BRITEZ
contributor_str_mv NATALIA CRISTINA DE OLIVEIRA
dc.subject.classification.pt_BR.fl_str_mv Ciências Exatas e da Terra
topic Ciências Exatas e da Terra
description This article aims to address some considerations about the impact of the Coronavirus pandemic – COVID 19 on Education Children's. In this way, identify methodologies and teaching resources used – according to bibliographic studies – to continue the educational process. To this end, we propose to answer: which(are) the form(s) didactic-methodological strategy(ies) that teachers needed use to teach your classes? What methods and resources? In this way, the Based on bibliographical research, articles were selected that discuss on the topic, at the proposed time, on how to act to give continuity to the teaching-learning process. We identified that, in addition difficulties faced by families in conducting studies, another major obstacle It’s not knowing how to use digital media. In addition to not having control, it was also considered the absence of structure (computer knowledge, access to internet and equipment), for such tasks.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2023-12-01T18:43:14Z
dc.date.available.fl_str_mv 2023-12-01T18:43:14Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2023
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7588
url https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7588
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFMS
dc.publisher.country.pt_BR.fl_str_mv
publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMS
instname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Repositório Institucional da UFMS
collection Repositório Institucional da UFMS
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7588/-1/1849.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 0d79dac448758da2e615f23f8e2b73c8
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
repository.mail.fl_str_mv ri.prograd@ufms.br
_version_ 1815448037485445120