EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMS |
Texto Completo: | https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7588 |
Resumo: | This article aims to address some considerations about the impact of the Coronavirus pandemic – COVID 19 on Education Children's. In this way, identify methodologies and teaching resources used – according to bibliographic studies – to continue the educational process. To this end, we propose to answer: which(are) the form(s) didactic-methodological strategy(ies) that teachers needed use to teach your classes? What methods and resources? In this way, the Based on bibliographical research, articles were selected that discuss on the topic, at the proposed time, on how to act to give continuity to the teaching-learning process. We identified that, in addition difficulties faced by families in conducting studies, another major obstacle It’s not knowing how to use digital media. In addition to not having control, it was also considered the absence of structure (computer knowledge, access to internet and equipment), for such tasks. |
id |
UFMS_3ed178b59733ac2af9949f5f9ab19863 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufms.br:123456789/7588 |
network_acronym_str |
UFMS |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMS |
repository_id_str |
2124 |
spelling |
2023-12-01T18:43:14Z2023-12-01T18:43:14Z2023https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7588This article aims to address some considerations about the impact of the Coronavirus pandemic – COVID 19 on Education Children's. In this way, identify methodologies and teaching resources used – according to bibliographic studies – to continue the educational process. To this end, we propose to answer: which(are) the form(s) didactic-methodological strategy(ies) that teachers needed use to teach your classes? What methods and resources? In this way, the Based on bibliographical research, articles were selected that discuss on the topic, at the proposed time, on how to act to give continuity to the teaching-learning process. We identified that, in addition difficulties faced by families in conducting studies, another major obstacle It’s not knowing how to use digital media. In addition to not having control, it was also considered the absence of structure (computer knowledge, access to internet and equipment), for such tasks.O presente artigo tem por finalidade abordar algumas considerações acerca do impacto da pandemia do Coronavírus – COVID 19 na Educação Infantil. Desta forma, identificar as metodologias e os recursos didáticos utilizados – de acordo com estudos bibliográficos - para dar continuidade ao processo educativo. Para tanto, nos propomos a responder: qual (is) a (s) forma (s) estratégia (s) didático-metodológica (s) que os docentes precisaram usar para ministrar suas aulas? Quais métodos e recursos? Desse modo, a partir de pesquisa bibliográfica, foram selecionados artigos que discorrem sobre a temática, no momento proposto, sobre como agir para dar continuidade ao processo de ensino aprendizagem. Identificamos que, além das dificuldades das famílias na condução dos estudos, outro grande obstáculo é não saber usar as mídias digitais. Além de não se ter domínio, também foi considerada a ausência de estrutura (conhecimento em informática, acesso à internet e equipamentos), para tais tarefas.Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSCiências Exatas e da TerraEDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕESinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisNATALIA CRISTINA DE OLIVEIRAEMERSON JOSÉ DE BRITEZinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSORIGINAL1849.pdf1849.pdfapplication/pdf327554https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7588/-1/1849.pdf0d79dac448758da2e615f23f8e2b73c8MD5-1123456789/75882023-12-01 14:43:15.655oai:repositorio.ufms.br:123456789/7588Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242023-12-01T18:43:15Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES |
title |
EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES |
spellingShingle |
EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES EMERSON JOSÉ DE BRITEZ Ciências Exatas e da Terra |
title_short |
EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES |
title_full |
EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES |
title_fullStr |
EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES |
title_full_unstemmed |
EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES |
title_sort |
EDUCAÇÃO INFANTIL NO PERÍODO PANDÊMICO – COVID19: ALGUMAS CONSIDERAÇÕES |
author |
EMERSON JOSÉ DE BRITEZ |
author_facet |
EMERSON JOSÉ DE BRITEZ |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
NATALIA CRISTINA DE OLIVEIRA |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
EMERSON JOSÉ DE BRITEZ |
contributor_str_mv |
NATALIA CRISTINA DE OLIVEIRA |
dc.subject.classification.pt_BR.fl_str_mv |
Ciências Exatas e da Terra |
topic |
Ciências Exatas e da Terra |
description |
This article aims to address some considerations about the impact of the Coronavirus pandemic – COVID 19 on Education Children's. In this way, identify methodologies and teaching resources used – according to bibliographic studies – to continue the educational process. To this end, we propose to answer: which(are) the form(s) didactic-methodological strategy(ies) that teachers needed use to teach your classes? What methods and resources? In this way, the Based on bibliographical research, articles were selected that discuss on the topic, at the proposed time, on how to act to give continuity to the teaching-learning process. We identified that, in addition difficulties faced by families in conducting studies, another major obstacle It’s not knowing how to use digital media. In addition to not having control, it was also considered the absence of structure (computer knowledge, access to internet and equipment), for such tasks. |
publishDate |
2023 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2023-12-01T18:43:14Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2023-12-01T18:43:14Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2023 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7588 |
url |
https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7588 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFMS |
dc.publisher.country.pt_BR.fl_str_mv |
|
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMS instname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) instacron:UFMS |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) |
instacron_str |
UFMS |
institution |
UFMS |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMS |
collection |
Repositório Institucional da UFMS |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7588/-1/1849.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0d79dac448758da2e615f23f8e2b73c8 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) |
repository.mail.fl_str_mv |
ri.prograd@ufms.br |
_version_ |
1815448037485445120 |