UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: JULIANA DE MELO FERRACINI
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMS
Texto Completo: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/3999
Resumo: This work aims present the result of the research which the objective was to analyze the methodology of mediated learning experience (MLE) applied in Geometric Design teaching as a teaching resource facilitator in the process of teaching-learning Mathematics. Presenting mathematical content in a practical, enjoyable, and real way is essential for building knowledge and applied concepts in everyday life. Geometric Design Teaching through MLE as a didactic Instruct resource allows a different perspective, with a different perspective, transforming learning meaningful to the student. In this context, math activities are proposed using the methodology of mediated learning experience (MLE), because in this way is believed that student learning occurs by a transcendent way. It is observed how important this process is, when the application of the proposed activities was carried out, and in by the data analysis obtained, it is clear that the students have appropriated skills that allowed them to solve easily the proposed questions, refleting the evolution of the teaching-learning process.
id UFMS_58e9143725db189921a3b59fb8eebb68
oai_identifier_str oai:repositorio.ufms.br:123456789/3999
network_acronym_str UFMS
network_name_str Repositório Institucional da UFMS
repository_id_str 2124
spelling 2021-09-21T20:47:14Z2021-09-30T19:57:55Z2021https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/3999This work aims present the result of the research which the objective was to analyze the methodology of mediated learning experience (MLE) applied in Geometric Design teaching as a teaching resource facilitator in the process of teaching-learning Mathematics. Presenting mathematical content in a practical, enjoyable, and real way is essential for building knowledge and applied concepts in everyday life. Geometric Design Teaching through MLE as a didactic Instruct resource allows a different perspective, with a different perspective, transforming learning meaningful to the student. In this context, math activities are proposed using the methodology of mediated learning experience (MLE), because in this way is believed that student learning occurs by a transcendent way. It is observed how important this process is, when the application of the proposed activities was carried out, and in by the data analysis obtained, it is clear that the students have appropriated skills that allowed them to solve easily the proposed questions, refleting the evolution of the teaching-learning process.O presente trabalho tem como proposta apresentar o resultado da pesquisa em que o objetivo foi analisar a experiência da aprendizagem mediada (EAM) como metodologia aplicada ao ensino de desenho geométrico, como facilitador do processo de ensino-aprendizagem. Apresentar os conteúdos matemáticos de forma prática, prazerosa e real é essencial para a construção de conhecimento e conceitos aplicáveis na vida cotidiana. O ensino de desenho geométrico utilizando a EAM, como metodologia que permite uma perspectiva diferente, com proposta diversificada, faz com que a aprendizagem ocorra com significado para o estudante. Nesse contexto, propõem-se nesse trabalho atividades de Desenho Geométrico com metodologia da experiência da aprendizagem mediada (EAM), pois dessa forma acredita-se que o aprendizado dos estudantes ocorra de forma transcendente. Observa-se o quanto é importante esse processo, ao realizar-se a aplicação de uma das atividades propostas e a análise dos dados obtidos. Evidenciou-se que os alunos se apropriaram de habilidades que lhes permitiram resolver com facilidade as questões propostas, refletindo a evolução do ensino-aprendizado.Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSBrasilGeometria, Aprendizagem Mediada, Desenho GeométricoUMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICOinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisRenato Cesar da SilvaJULIANA DE MELO FERRACINIinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSTHUMBNAILJuliana Final Revisada.pdf.jpgJuliana Final Revisada.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1396https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/3/Juliana%20Final%20Revisada.pdf.jpg767329e7a69cdfa98e01f2c337634a7fMD53TEXTJuliana Final Revisada.pdf.txtJuliana Final Revisada.pdf.txtExtracted texttext/plain87180https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/2/Juliana%20Final%20Revisada.pdf.txtffad7f76532aa2cff69e43fafe339cf6MD52ORIGINALJuliana Final Revisada.pdfJuliana Final Revisada.pdfapplication/pdf1112252https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/1/Juliana%20Final%20Revisada.pdf031e7f670e82ad1ec5e49c65203b0504MD51123456789/39992021-09-30 15:57:55.089oai:repositorio.ufms.br:123456789/3999Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242021-09-30T19:57:55Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
title UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
spellingShingle UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
JULIANA DE MELO FERRACINI
Geometria, Aprendizagem Mediada, Desenho Geométrico
title_short UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
title_full UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
title_fullStr UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
title_full_unstemmed UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
title_sort UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
author JULIANA DE MELO FERRACINI
author_facet JULIANA DE MELO FERRACINI
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Renato Cesar da Silva
dc.contributor.author.fl_str_mv JULIANA DE MELO FERRACINI
contributor_str_mv Renato Cesar da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Geometria, Aprendizagem Mediada, Desenho Geométrico
topic Geometria, Aprendizagem Mediada, Desenho Geométrico
description This work aims present the result of the research which the objective was to analyze the methodology of mediated learning experience (MLE) applied in Geometric Design teaching as a teaching resource facilitator in the process of teaching-learning Mathematics. Presenting mathematical content in a practical, enjoyable, and real way is essential for building knowledge and applied concepts in everyday life. Geometric Design Teaching through MLE as a didactic Instruct resource allows a different perspective, with a different perspective, transforming learning meaningful to the student. In this context, math activities are proposed using the methodology of mediated learning experience (MLE), because in this way is believed that student learning occurs by a transcendent way. It is observed how important this process is, when the application of the proposed activities was carried out, and in by the data analysis obtained, it is clear that the students have appropriated skills that allowed them to solve easily the proposed questions, refleting the evolution of the teaching-learning process.
publishDate 2021
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2021-09-21T20:47:14Z
dc.date.available.fl_str_mv 2021-09-30T19:57:55Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2021
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/3999
url https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/3999
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFMS
dc.publisher.country.fl_str_mv Brasil
publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMS
instname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Repositório Institucional da UFMS
collection Repositório Institucional da UFMS
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/3/Juliana%20Final%20Revisada.pdf.jpg
https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/2/Juliana%20Final%20Revisada.pdf.txt
https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/1/Juliana%20Final%20Revisada.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 767329e7a69cdfa98e01f2c337634a7f
ffad7f76532aa2cff69e43fafe339cf6
031e7f670e82ad1ec5e49c65203b0504
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
repository.mail.fl_str_mv ri.prograd@ufms.br
_version_ 1815448063003590656