UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMS |
Texto Completo: | https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/3999 |
Resumo: | This work aims present the result of the research which the objective was to analyze the methodology of mediated learning experience (MLE) applied in Geometric Design teaching as a teaching resource facilitator in the process of teaching-learning Mathematics. Presenting mathematical content in a practical, enjoyable, and real way is essential for building knowledge and applied concepts in everyday life. Geometric Design Teaching through MLE as a didactic Instruct resource allows a different perspective, with a different perspective, transforming learning meaningful to the student. In this context, math activities are proposed using the methodology of mediated learning experience (MLE), because in this way is believed that student learning occurs by a transcendent way. It is observed how important this process is, when the application of the proposed activities was carried out, and in by the data analysis obtained, it is clear that the students have appropriated skills that allowed them to solve easily the proposed questions, refleting the evolution of the teaching-learning process. |
id |
UFMS_58e9143725db189921a3b59fb8eebb68 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufms.br:123456789/3999 |
network_acronym_str |
UFMS |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMS |
repository_id_str |
2124 |
spelling |
2021-09-21T20:47:14Z2021-09-30T19:57:55Z2021https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/3999This work aims present the result of the research which the objective was to analyze the methodology of mediated learning experience (MLE) applied in Geometric Design teaching as a teaching resource facilitator in the process of teaching-learning Mathematics. Presenting mathematical content in a practical, enjoyable, and real way is essential for building knowledge and applied concepts in everyday life. Geometric Design Teaching through MLE as a didactic Instruct resource allows a different perspective, with a different perspective, transforming learning meaningful to the student. In this context, math activities are proposed using the methodology of mediated learning experience (MLE), because in this way is believed that student learning occurs by a transcendent way. It is observed how important this process is, when the application of the proposed activities was carried out, and in by the data analysis obtained, it is clear that the students have appropriated skills that allowed them to solve easily the proposed questions, refleting the evolution of the teaching-learning process.O presente trabalho tem como proposta apresentar o resultado da pesquisa em que o objetivo foi analisar a experiência da aprendizagem mediada (EAM) como metodologia aplicada ao ensino de desenho geométrico, como facilitador do processo de ensino-aprendizagem. Apresentar os conteúdos matemáticos de forma prática, prazerosa e real é essencial para a construção de conhecimento e conceitos aplicáveis na vida cotidiana. O ensino de desenho geométrico utilizando a EAM, como metodologia que permite uma perspectiva diferente, com proposta diversificada, faz com que a aprendizagem ocorra com significado para o estudante. Nesse contexto, propõem-se nesse trabalho atividades de Desenho Geométrico com metodologia da experiência da aprendizagem mediada (EAM), pois dessa forma acredita-se que o aprendizado dos estudantes ocorra de forma transcendente. Observa-se o quanto é importante esse processo, ao realizar-se a aplicação de uma das atividades propostas e a análise dos dados obtidos. Evidenciou-se que os alunos se apropriaram de habilidades que lhes permitiram resolver com facilidade as questões propostas, refletindo a evolução do ensino-aprendizado.Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSBrasilGeometria, Aprendizagem Mediada, Desenho GeométricoUMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICOinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisRenato Cesar da SilvaJULIANA DE MELO FERRACINIinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSTHUMBNAILJuliana Final Revisada.pdf.jpgJuliana Final Revisada.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1396https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/3/Juliana%20Final%20Revisada.pdf.jpg767329e7a69cdfa98e01f2c337634a7fMD53TEXTJuliana Final Revisada.pdf.txtJuliana Final Revisada.pdf.txtExtracted texttext/plain87180https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/2/Juliana%20Final%20Revisada.pdf.txtffad7f76532aa2cff69e43fafe339cf6MD52ORIGINALJuliana Final Revisada.pdfJuliana Final Revisada.pdfapplication/pdf1112252https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/1/Juliana%20Final%20Revisada.pdf031e7f670e82ad1ec5e49c65203b0504MD51123456789/39992021-09-30 15:57:55.089oai:repositorio.ufms.br:123456789/3999Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242021-09-30T19:57:55Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO |
title |
UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO |
spellingShingle |
UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO JULIANA DE MELO FERRACINI Geometria, Aprendizagem Mediada, Desenho Geométrico |
title_short |
UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO |
title_full |
UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO |
title_fullStr |
UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO |
title_full_unstemmed |
UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO |
title_sort |
UMA INTRODUÇÃO DA EXPERIÊNCIA DA APRENDIZAGEM MEDIADA (EAM) COMO METODOLOGIA PARA O ENSINO DE DESENHO GEOMÉTRICO |
author |
JULIANA DE MELO FERRACINI |
author_facet |
JULIANA DE MELO FERRACINI |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Renato Cesar da Silva |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
JULIANA DE MELO FERRACINI |
contributor_str_mv |
Renato Cesar da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Geometria, Aprendizagem Mediada, Desenho Geométrico |
topic |
Geometria, Aprendizagem Mediada, Desenho Geométrico |
description |
This work aims present the result of the research which the objective was to analyze the methodology of mediated learning experience (MLE) applied in Geometric Design teaching as a teaching resource facilitator in the process of teaching-learning Mathematics. Presenting mathematical content in a practical, enjoyable, and real way is essential for building knowledge and applied concepts in everyday life. Geometric Design Teaching through MLE as a didactic Instruct resource allows a different perspective, with a different perspective, transforming learning meaningful to the student. In this context, math activities are proposed using the methodology of mediated learning experience (MLE), because in this way is believed that student learning occurs by a transcendent way. It is observed how important this process is, when the application of the proposed activities was carried out, and in by the data analysis obtained, it is clear that the students have appropriated skills that allowed them to solve easily the proposed questions, refleting the evolution of the teaching-learning process. |
publishDate |
2021 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-09-21T20:47:14Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2021-09-30T19:57:55Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2021 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/3999 |
url |
https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/3999 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFMS |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMS instname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) instacron:UFMS |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) |
instacron_str |
UFMS |
institution |
UFMS |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMS |
collection |
Repositório Institucional da UFMS |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/3/Juliana%20Final%20Revisada.pdf.jpg https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/2/Juliana%20Final%20Revisada.pdf.txt https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/3999/1/Juliana%20Final%20Revisada.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
767329e7a69cdfa98e01f2c337634a7f ffad7f76532aa2cff69e43fafe339cf6 031e7f670e82ad1ec5e49c65203b0504 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) |
repository.mail.fl_str_mv |
ri.prograd@ufms.br |
_version_ |
1815448063003590656 |