PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: FERNANDA TALITA DOS SANTOS VITORIANO
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMS
Texto Completo: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7344
Resumo: This article presents the results of research conducted during the COVID-19 pandemic, focusing on children who did not participate in in-person Early Childhood Education practices. Considering this stage crucial for human development, the study delves into the experiences of children aged 4 to 6 years during the quarantine period. The article describes the social impact of the pandemic on this age group, emphasizing the identification of emergency educational resources and the significance of playfulness in distance learning. Additionally, the article explores teaching conditions during this challenging period, considering that despite the occurrence of major adversity being sudden and uncontrollable, government entities should present a more sensitive approach to education and teacher preparation.
id UFMS_c317de06950a992a8c30739eafa63125
oai_identifier_str oai:repositorio.ufms.br:123456789/7344
network_acronym_str UFMS
network_name_str Repositório Institucional da UFMS
repository_id_str 2124
spelling 2023-11-30T00:37:55Z2023-11-30T00:37:55Z2023https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7344This article presents the results of research conducted during the COVID-19 pandemic, focusing on children who did not participate in in-person Early Childhood Education practices. Considering this stage crucial for human development, the study delves into the experiences of children aged 4 to 6 years during the quarantine period. The article describes the social impact of the pandemic on this age group, emphasizing the identification of emergency educational resources and the significance of playfulness in distance learning. Additionally, the article explores teaching conditions during this challenging period, considering that despite the occurrence of major adversity being sudden and uncontrollable, government entities should present a more sensitive approach to education and teacher preparation.O presente artigo tem como objetivo apresentar os resultados de uma pesquisa sobre o período pandêmico do vírus COVID-19 e as vivências de crianças que não participaram presencialmente das práticas da Educação Infantil, considerando essa, uma etapa importantíssima para o desenvolvimento humano. Com isso, apresento uma descrição do período da pandemia do COVID-19 e seu impacto social com ênfase nas crianças de 4 a 6 anos durante o período de quarentena, identificando os recursos educativos emergenciais e a importância do lúdico durante esse processo de aprendizagem a distância. Esse trabalho busca expor características que abordem também as condições de trabalho docente durante esse período pandêmico, considerando que apesar do acontecimento de grande adversidade fora repentino e pouco controlável, as entidades governamentais deveriam apresentar um olhar mais sensibilizado a educação e preparação dos professores.Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSCiências HumanasPandemiaIsolamento socialLudicidadePERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADEinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisARMANDO MARINO FILHOFERNANDA TALITA DOS SANTOS VITORIANOinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSORIGINAL4828.pdf4828.pdfapplication/pdf162659https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7344/-1/4828.pdfc82e4341cd12adb8663fc302b0c697b2MD5-1123456789/73442023-11-29 20:37:55.284oai:repositorio.ufms.br:123456789/7344Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242023-11-30T00:37:55Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE
title PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE
spellingShingle PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE
FERNANDA TALITA DOS SANTOS VITORIANO
Pandemia
Isolamento social
Ludicidade
Ciências Humanas
title_short PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE
title_full PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE
title_fullStr PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE
title_full_unstemmed PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE
title_sort PERÍODO PANDEMICO: EDUCAÇÃO INFANTIL E LUDICIDADE
author FERNANDA TALITA DOS SANTOS VITORIANO
author_facet FERNANDA TALITA DOS SANTOS VITORIANO
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv ARMANDO MARINO FILHO
dc.contributor.author.fl_str_mv FERNANDA TALITA DOS SANTOS VITORIANO
contributor_str_mv ARMANDO MARINO FILHO
dc.subject.por.fl_str_mv Pandemia
Isolamento social
Ludicidade
topic Pandemia
Isolamento social
Ludicidade
Ciências Humanas
dc.subject.classification.pt_BR.fl_str_mv Ciências Humanas
description This article presents the results of research conducted during the COVID-19 pandemic, focusing on children who did not participate in in-person Early Childhood Education practices. Considering this stage crucial for human development, the study delves into the experiences of children aged 4 to 6 years during the quarantine period. The article describes the social impact of the pandemic on this age group, emphasizing the identification of emergency educational resources and the significance of playfulness in distance learning. Additionally, the article explores teaching conditions during this challenging period, considering that despite the occurrence of major adversity being sudden and uncontrollable, government entities should present a more sensitive approach to education and teacher preparation.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2023-11-30T00:37:55Z
dc.date.available.fl_str_mv 2023-11-30T00:37:55Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2023
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7344
url https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7344
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFMS
dc.publisher.country.pt_BR.fl_str_mv
publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMS
instname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Repositório Institucional da UFMS
collection Repositório Institucional da UFMS
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7344/-1/4828.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv c82e4341cd12adb8663fc302b0c697b2
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
repository.mail.fl_str_mv ri.prograd@ufms.br
_version_ 1807552814930460672