Período pandêmico: educação infantil e ludicidade

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vitoriano, Fernanda Talita dos Santos
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMS
Texto Completo: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7344
Resumo: This article presents the results of research conducted during the COVID-19 pandemic, focusing on children who did not participate in in-person Early Childhood Education practices. Considering this stage crucial for human development, the study delves into the experiences of children aged 4 to 6 years during the quarantine period. The article describes the social impact of the pandemic on this age group, emphasizing the identification of emergency educational resources and the significance of playfulness in distance learning. Additionally, the article explores teaching conditions during this challenging period, considering that despite the occurrence of major adversity being sudden and uncontrollable, government entities should present a more sensitive approach to education and teacher preparation.
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spelling 2023-11-30T00:37:55Z2023-11-30T00:37:55Z2023https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7344This article presents the results of research conducted during the COVID-19 pandemic, focusing on children who did not participate in in-person Early Childhood Education practices. Considering this stage crucial for human development, the study delves into the experiences of children aged 4 to 6 years during the quarantine period. The article describes the social impact of the pandemic on this age group, emphasizing the identification of emergency educational resources and the significance of playfulness in distance learning. Additionally, the article explores teaching conditions during this challenging period, considering that despite the occurrence of major adversity being sudden and uncontrollable, government entities should present a more sensitive approach to education and teacher preparation.O presente artigo tem como objetivo apresentar os resultados de uma pesquisa sobre o período pandêmico do vírus COVID-19 e as vivências de crianças que não participaram presencialmente das práticas da Educação Infantil, considerando essa, uma etapa importantíssima para o desenvolvimento humano. Com isso, apresento uma descrição do período da pandemia do COVID-19 e seu impacto social com ênfase nas crianças de 4 a 6 anos durante o período de quarentena, identificando os recursos educativos emergenciais e a importância do lúdico durante esse processo de aprendizagem a distância. Esse trabalho busca expor características que abordem também as condições de trabalho docente durante esse período pandêmico, considerando que apesar do acontecimento de grande adversidade fora repentino e pouco controlável, as entidades governamentais deveriam apresentar um olhar mais sensibilizado a educação e preparação dos professores.Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSPandemiaIsolamento SocialLudicidadePeríodo pandêmico: educação infantil e ludicidadeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisMarino Filho, ArmandoVitoriano, Fernanda Talita dos Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSORIGINAL4828.pdf4828.pdfapplication/pdf162659https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7344/1/4828.pdfc82e4341cd12adb8663fc302b0c697b2MD51123456789/73442024-09-10 10:30:48.667oai:repositorio.ufms.br:123456789/7344Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242024-09-10T14:30:48Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false
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