História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: NELSON SILVINO JOSÉ DA SILVA
Data de Publicação: 2024
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMS
Texto Completo: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/8324
Resumo: This text is a Training Memorial that presents the educational and professional trajectory of a student, from basic education to university, in the quest to realize the dream of completing History, Mathematics and Pedagogy courses, following the paths that appointed him as a teacher. The concept of "formative memorial" is explored as a reflective tool that reveals not only academic content, but also personal and professional transformations. The professional path is developed, including internships and educational projects, showing how theory was applied in practice. The student expresses the commitment to transmit knowledge in a playful way, promoting teaching that integrates theory and practice to form critical citizens.
id UFMS_e249cc3ac41ec883cd243f25b9647339
oai_identifier_str oai:repositorio.ufms.br:123456789/8324
network_acronym_str UFMS
network_name_str Repositório Institucional da UFMS
repository_id_str 2124
spelling 2024-02-01T02:50:44Z2024-02-01T02:50:44Z2024https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/8324This text is a Training Memorial that presents the educational and professional trajectory of a student, from basic education to university, in the quest to realize the dream of completing History, Mathematics and Pedagogy courses, following the paths that appointed him as a teacher. The concept of "formative memorial" is explored as a reflective tool that reveals not only academic content, but also personal and professional transformations. The professional path is developed, including internships and educational projects, showing how theory was applied in practice. The student expresses the commitment to transmit knowledge in a playful way, promoting teaching that integrates theory and practice to form critical citizens.O presente texto trata-se de um Memorial de Formação que apresenta a trajetória educacional e profissional de um estudante, desde a educação básica até a universidade, na busca por realizar o sonho de concluir os cursos de História, Matemática e Pedagogia trilhando os caminhos que o constituíram como professor. O conceito de "memorial formativo" é explorado como uma ferramenta reflexiva que revela não apenas o conteúdo acadêmico, mas também as transformações pessoais e profissionais. O percurso profissional é desenvolvido, incluindo estágios e projetos educacionais, evidenciando como a teoria foi aplicada na prática. O estudante expressa o compromisso de transmitir conhecimentos de forma lúdica, promovendo uma didática que integra teoria e prática para formar cidadãos críticos.Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSCiências HumanasMemorialFormaçãoMotivaçãoPaixãoPersistência.História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professorinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisALEXANDRE COUGO DE COUGONELSON SILVINO JOSÉ DA SILVAinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSORIGINAL10710.pdf10710.pdfapplication/pdf213577https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/8324/-1/10710.pdf4e22ffde62306d46f87f94838b5335ceMD5-1123456789/83242024-01-31 22:50:44.851oai:repositorio.ufms.br:123456789/8324Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242024-02-01T02:50:44Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor
title História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor
spellingShingle História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor
NELSON SILVINO JOSÉ DA SILVA
Memorial
Formação
Motivação
Paixão
Persistência.
Ciências Humanas
title_short História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor
title_full História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor
title_fullStr História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor
title_full_unstemmed História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor
title_sort História, Pedagogia e Matemática caminhos que me constituem professor
author NELSON SILVINO JOSÉ DA SILVA
author_facet NELSON SILVINO JOSÉ DA SILVA
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv ALEXANDRE COUGO DE COUGO
dc.contributor.author.fl_str_mv NELSON SILVINO JOSÉ DA SILVA
contributor_str_mv ALEXANDRE COUGO DE COUGO
dc.subject.por.fl_str_mv Memorial
Formação
Motivação
Paixão
Persistência.
topic Memorial
Formação
Motivação
Paixão
Persistência.
Ciências Humanas
dc.subject.classification.pt_BR.fl_str_mv Ciências Humanas
description This text is a Training Memorial that presents the educational and professional trajectory of a student, from basic education to university, in the quest to realize the dream of completing History, Mathematics and Pedagogy courses, following the paths that appointed him as a teacher. The concept of "formative memorial" is explored as a reflective tool that reveals not only academic content, but also personal and professional transformations. The professional path is developed, including internships and educational projects, showing how theory was applied in practice. The student expresses the commitment to transmit knowledge in a playful way, promoting teaching that integrates theory and practice to form critical citizens.
publishDate 2024
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2024-02-01T02:50:44Z
dc.date.available.fl_str_mv 2024-02-01T02:50:44Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2024
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/8324
url https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/8324
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFMS
dc.publisher.country.pt_BR.fl_str_mv
publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMS
instname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Repositório Institucional da UFMS
collection Repositório Institucional da UFMS
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/8324/-1/10710.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 4e22ffde62306d46f87f94838b5335ce
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
repository.mail.fl_str_mv ri.prograd@ufms.br
_version_ 1815447988002095104