A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMT |
Texto Completo: | http://ri.ufmt.br/handle/1/3914 |
Resumo: | This research, titled “Education in the Jewish Christological Community of Israel” was developed in the Postgraduate Program in Education at the Federal University of Mato Grosso, in the Research line of Culture, Memories and Theories in Education. The aim is to understand the educational process within the community Jewish settled at the Veraneio settlement, in the city of Nova Canaã do Norte, in Mato Grosso. As one of its characteristics is the reception of people in situation of vulnerability, by addictive behavior or re-educated in freedom, the survey sought to answer the following problem: how did the J the Jewish Christological Community of Israel organized its daily life to re-educate these people? From the point of view of the method, the qualitative procedure was based on the collection of texts, testimonials, narratives that served as material for analysis. It was used, as theoretical framework, the concept of non-formal education by Gohn (2010) and Trilla and Ghanem (2008). It was possible to see that the daily life in the community was organized and focused on the formation of new habits and values. |
id |
UFMT_3ca145c6c9972c66f708bafba5880ee7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/3914 |
network_acronym_str |
UFMT |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMT |
repository_id_str |
|
spelling |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de IsraelEducação não formalComunidade judaicaJudaísmoAcolhimentoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAONon-formal educationJewish communityJudaismWelcomingThis research, titled “Education in the Jewish Christological Community of Israel” was developed in the Postgraduate Program in Education at the Federal University of Mato Grosso, in the Research line of Culture, Memories and Theories in Education. The aim is to understand the educational process within the community Jewish settled at the Veraneio settlement, in the city of Nova Canaã do Norte, in Mato Grosso. As one of its characteristics is the reception of people in situation of vulnerability, by addictive behavior or re-educated in freedom, the survey sought to answer the following problem: how did the J the Jewish Christological Community of Israel organized its daily life to re-educate these people? From the point of view of the method, the qualitative procedure was based on the collection of texts, testimonials, narratives that served as material for analysis. It was used, as theoretical framework, the concept of non-formal education by Gohn (2010) and Trilla and Ghanem (2008). It was possible to see that the daily life in the community was organized and focused on the formation of new habits and values.Esta pesquisa, sob o título de “A Educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel” foi desenvolvida no Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal de Mato Grosso, na Linha de Pesquisa Cultura, Memórias e Teorias em Educação. Almeja-se compreender o processo educativo no âmbito da comunidade judaica instalada no Assentamento Veraneio, no município de Nova Canaã do Norte, em Mato Grosso. Por ter como uma de suas características o acolhimento de pessoas em situação de vulnerabilidade, por comportamento adictivo ou reeducandos em liberdade, a pesquisa buscou responder o seguinte problema: como a Comunidade Judaica Cristológica de Israel organizou o seu cotidiano para reeducar essas pessoas? Do ponto de vista do método, o procedimento qualitativo foi a partir da coleta de textos, depoimentos, narrativas que serviram como material de análise. Utilizou-se, como referencial teórico, o conceito de educação não formal de Gohn (2010) e Trilla e Ghanem (2008). Foi possível perceber que o cotidiano na Comunidade foi organizado e voltado para a formação de novos hábitos e valores.Universidade Federal de Mato GrossoBrasilInstituto de Educação (IE)UFMT CUC - CuiabáPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoMonteiro, Silas Borgeshttp://lattes.cnpq.br/1235153651563231Monteiro, Silas Borges028.944.928-63http://lattes.cnpq.br/1235153651563231Sá, Elizabeth Figueiredo de914.793.207-49http://lattes.cnpq.br/1975779880933099028.944.928-63Maldonado, Maritza Maciel Castrillon469.060.371-53http://lattes.cnpq.br/4975506800952806Daniel, Alexandre Gomes2023-03-27T17:32:07Z2021-12-072023-03-27T17:32:07Z2021-11-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisDANIEL, Alexandre Gomes. A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel. 2021. 161 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Educação, Cuiabá, 2021.http://ri.ufmt.br/handle/1/3914porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMTinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMT2023-03-29T07:02:18Zoai:localhost:1/3914Repositório InstitucionalPUBhttp://ri.ufmt.br/oai/requestjordanbiblio@gmail.comopendoar:2023-03-29T07:02:18Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel |
title |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel |
spellingShingle |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel Daniel, Alexandre Gomes Educação não formal Comunidade judaica Judaísmo Acolhimento CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Non-formal education Jewish community Judaism Welcoming |
title_short |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel |
title_full |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel |
title_fullStr |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel |
title_full_unstemmed |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel |
title_sort |
A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel |
author |
Daniel, Alexandre Gomes |
author_facet |
Daniel, Alexandre Gomes |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Monteiro, Silas Borges http://lattes.cnpq.br/1235153651563231 Monteiro, Silas Borges 028.944.928-63 http://lattes.cnpq.br/1235153651563231 Sá, Elizabeth Figueiredo de 914.793.207-49 http://lattes.cnpq.br/1975779880933099 028.944.928-63 Maldonado, Maritza Maciel Castrillon 469.060.371-53 http://lattes.cnpq.br/4975506800952806 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Daniel, Alexandre Gomes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação não formal Comunidade judaica Judaísmo Acolhimento CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Non-formal education Jewish community Judaism Welcoming |
topic |
Educação não formal Comunidade judaica Judaísmo Acolhimento CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Non-formal education Jewish community Judaism Welcoming |
description |
This research, titled “Education in the Jewish Christological Community of Israel” was developed in the Postgraduate Program in Education at the Federal University of Mato Grosso, in the Research line of Culture, Memories and Theories in Education. The aim is to understand the educational process within the community Jewish settled at the Veraneio settlement, in the city of Nova Canaã do Norte, in Mato Grosso. As one of its characteristics is the reception of people in situation of vulnerability, by addictive behavior or re-educated in freedom, the survey sought to answer the following problem: how did the J the Jewish Christological Community of Israel organized its daily life to re-educate these people? From the point of view of the method, the qualitative procedure was based on the collection of texts, testimonials, narratives that served as material for analysis. It was used, as theoretical framework, the concept of non-formal education by Gohn (2010) and Trilla and Ghanem (2008). It was possible to see that the daily life in the community was organized and focused on the formation of new habits and values. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-07 2021-11-05 2023-03-27T17:32:07Z 2023-03-27T17:32:07Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
DANIEL, Alexandre Gomes. A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel. 2021. 161 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Educação, Cuiabá, 2021. http://ri.ufmt.br/handle/1/3914 |
identifier_str_mv |
DANIEL, Alexandre Gomes. A educação na Comunidade Judaica Cristológica de Israel. 2021. 161 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Educação, Cuiabá, 2021. |
url |
http://ri.ufmt.br/handle/1/3914 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso Brasil Instituto de Educação (IE) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso Brasil Instituto de Educação (IE) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMT instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMT |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMT |
institution |
UFMT |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMT |
collection |
Repositório Institucional da UFMT |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
jordanbiblio@gmail.com |
_version_ |
1804648522039951360 |