Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revemop |
Texto Completo: | https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230 |
Resumo: | We in the College of Education at Zayed University are committed to excellence. With that in mind, we developed a very ambitious project to create an IOS math app to encourage grade six Emirati students to engage with mathematics. Additionally, our project aimed to provide Emirati students (boys and girls) opportunities to explore mathematics based on modules grounded in the Emirati culture. More specifically, the IOS math app contained three modules - Henna (in Arabic حنة ), Prayer Beads (مسبحة), and Bamboo Baskets (سلال البامبو ). The Henna explored geometric transformations; Prayer Beads investigated patterns in Algebra, and Bamboo Baskets examined circumference, diameter, reading a ruler, and where does pi come from. This paper will provide a detail description and project justifications. Along with a short analysis of the grade six Emirati students’ henna designs, as the designs relate to geometric transformations. |
id |
UFOP-3_565a1ad8d2e981b12b288e391323b874 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:pp.www.periodicos.ufop.br:article/2230 |
network_acronym_str |
UFOP-3 |
network_name_str |
Revemop |
repository_id_str |
|
spelling |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #InnovationAlcanzando a los estudiantes del siglo XXI en los Emiratos Árabes Unidos: usando las Etnomatemáticas a través de # InnovaciónAlcançando os alunos do século XXI nos Emirados Árabes Unido: usando a Etnomatemática por meio da # InovaçãoEthnomathematicsGrade SixUnited Arab EmiratesMobile LearningHennaEtnomatemáticasGrado 6Emiratos Árabes UnidoAprendizaje móvilHennaEtnomatemática6ºAnoEmirados Árabes UnidosAprendizagem MóvelHennaWe in the College of Education at Zayed University are committed to excellence. With that in mind, we developed a very ambitious project to create an IOS math app to encourage grade six Emirati students to engage with mathematics. Additionally, our project aimed to provide Emirati students (boys and girls) opportunities to explore mathematics based on modules grounded in the Emirati culture. More specifically, the IOS math app contained three modules - Henna (in Arabic حنة ), Prayer Beads (مسبحة), and Bamboo Baskets (سلال البامبو ). The Henna explored geometric transformations; Prayer Beads investigated patterns in Algebra, and Bamboo Baskets examined circumference, diameter, reading a ruler, and where does pi come from. This paper will provide a detail description and project justifications. Along with a short analysis of the grade six Emirati students’ henna designs, as the designs relate to geometric transformations.Nosotros en la Facultad de Educación de la Universidad Zayed estamos comprometidos con la excelencia. Con eso en mente, desarrollamos un proyecto muy ambicioso para crear una aplicación de matemáticas IOS para alentar a los estudiantes emiratíes de sexto grado a participar en las matemáticas. Además, nuestro proyecto tenía como objetivo proporcionar a los estudiantes emiratíes (niños y niñas) oportunidades para explorar las matemáticas basadas en módulos basados en la cultura emiratí. Más específicamente, la aplicación matemática IOS contenía tres módulos: henna (en árabe حنة), cuentas de oración (مسبحة) y cestas de bambú (سلال البامبو). La henna exploró las transformaciones geométricas; las cuentas de oración investigaran patrones en álgebra, y las cestas de bambú examinaran la circunferencia, el diámetro, la lectura de una regla y de dónde proviene pi. Este documento proporcionará una descripción detallada y justificaciones del proyecto junto con un breve análisis de los diseños de henna de los estudiantes de Emiratí de sexto grado, ya que los diseños se relacionan con transformaciones geométricas.Nós da Faculdade de Educação da Universidade de Zayed estamos comprometidos com a excelência. Com isso em mente, desenvolvemos um projeto muito ambicioso para criar um aplicativo de matemática do IOS para incentivar os alunos do sexto ano dos Emirados a se envolverem com a matemática. Além disso, nosso projeto teve como objetivo oferecer aos alunos dos Emirados (meninos e meninas) oportunidades de explorar a matemática com base em módulos fundamentados na cultura dos Emirados. Mais especificamente, o aplicativo de matemática do IOS contém três módulos - Henna (em árabe), Prayer Beads (مسبحة) e Bamboo Baskets (سلال البامبو). O Henna explorou transformações geométricas; os Prayer Beads investigaram os padrões em álgebra e as Bamboo Baskets examinaram a circunferência, o diâmetro, a leitura de uma régua e de onde vem o pi. Esse documento fornecerá uma descrição detalhada e as justificativas do projeto juntamente com uma breve análise dos desenhos de hena dos alunos dos Emirados do sexto ano, pois se relacionam a transformações geométricas.Editora da UFOP2020-03-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/223010.33532/revemop.e202012Revemop; v. 2 (2020): Rolling Pass; e2020122596-0245reponame:Revemopinstname:Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)instacron:UFOPenghttps://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230/3163https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230/3741https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJohnson, Jason D.Corey, Darryl2021-05-15T09:52:21Zoai:pp.www.periodicos.ufop.br:article/2230Revistahttps://periodicos.ufop.br/revemop/indexPUBhttps://periodicos.ufop.br/revemop/oairevemop@ufop.edu.br||2596-02452596-0245opendoar:2021-05-15T09:52:21Revemop - Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation Alcanzando a los estudiantes del siglo XXI en los Emiratos Árabes Unidos: usando las Etnomatemáticas a través de # Innovación Alcançando os alunos do século XXI nos Emirados Árabes Unido: usando a Etnomatemática por meio da # Inovação |
title |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation |
spellingShingle |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation Johnson, Jason D. Ethnomathematics Grade Six United Arab Emirates Mobile Learning Henna Etnomatemáticas Grado 6 Emiratos Árabes Unido Aprendizaje móvil Henna Etnomatemática 6ºAno Emirados Árabes Unidos Aprendizagem Móvel Henna |
title_short |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation |
title_full |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation |
title_fullStr |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation |
title_full_unstemmed |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation |
title_sort |
Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation |
author |
Johnson, Jason D. |
author_facet |
Johnson, Jason D. Corey, Darryl |
author_role |
author |
author2 |
Corey, Darryl |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Johnson, Jason D. Corey, Darryl |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ethnomathematics Grade Six United Arab Emirates Mobile Learning Henna Etnomatemáticas Grado 6 Emiratos Árabes Unido Aprendizaje móvil Henna Etnomatemática 6ºAno Emirados Árabes Unidos Aprendizagem Móvel Henna |
topic |
Ethnomathematics Grade Six United Arab Emirates Mobile Learning Henna Etnomatemáticas Grado 6 Emiratos Árabes Unido Aprendizaje móvil Henna Etnomatemática 6ºAno Emirados Árabes Unidos Aprendizagem Móvel Henna |
description |
We in the College of Education at Zayed University are committed to excellence. With that in mind, we developed a very ambitious project to create an IOS math app to encourage grade six Emirati students to engage with mathematics. Additionally, our project aimed to provide Emirati students (boys and girls) opportunities to explore mathematics based on modules grounded in the Emirati culture. More specifically, the IOS math app contained three modules - Henna (in Arabic حنة ), Prayer Beads (مسبحة), and Bamboo Baskets (سلال البامبو ). The Henna explored geometric transformations; Prayer Beads investigated patterns in Algebra, and Bamboo Baskets examined circumference, diameter, reading a ruler, and where does pi come from. This paper will provide a detail description and project justifications. Along with a short analysis of the grade six Emirati students’ henna designs, as the designs relate to geometric transformations. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-03-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230 10.33532/revemop.e202012 |
url |
https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230 |
identifier_str_mv |
10.33532/revemop.e202012 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230/3163 https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230/3741 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFOP |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFOP |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revemop; v. 2 (2020): Rolling Pass; e202012 2596-0245 reponame:Revemop instname:Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP) instacron:UFOP |
instname_str |
Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP) |
instacron_str |
UFOP |
institution |
UFOP |
reponame_str |
Revemop |
collection |
Revemop |
repository.name.fl_str_mv |
Revemop - Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revemop@ufop.edu.br|| |
_version_ |
1797068970916839424 |