Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Johnson, Jason D.
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Corey, Darryl
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revemop
Texto Completo: https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230
Resumo: We in the College of Education at Zayed University are committed to excellence. With that in mind, we developed a very ambitious project to create an IOS math app to encourage grade six Emirati students to engage with mathematics. Additionally, our project aimed to provide Emirati students (boys and girls) opportunities to explore mathematics based on modules grounded in the Emirati culture. More specifically, the IOS math app contained three modules - Henna (in Arabic حنة ), Prayer Beads (مسبحة), and Bamboo Baskets (سلال البامبو ). The Henna explored geometric transformations; Prayer Beads investigated patterns in Algebra, and Bamboo Baskets examined circumference, diameter, reading a ruler, and where does pi come from. This paper will provide a detail description and project justifications. Along with a short analysis of the grade six Emirati students’ henna designs, as the designs relate to geometric transformations.
id UFOP-3_565a1ad8d2e981b12b288e391323b874
oai_identifier_str oai:pp.www.periodicos.ufop.br:article/2230
network_acronym_str UFOP-3
network_name_str Revemop
repository_id_str
spelling Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #InnovationAlcanzando a los estudiantes del siglo XXI en los Emiratos Árabes Unidos: usando las Etnomatemáticas a través de # InnovaciónAlcançando os alunos do século XXI nos Emirados Árabes Unido: usando a Etnomatemática por meio da # InovaçãoEthnomathematicsGrade SixUnited Arab EmiratesMobile LearningHennaEtnomatemáticasGrado 6Emiratos Árabes UnidoAprendizaje móvilHennaEtnomatemática6ºAnoEmirados Árabes UnidosAprendizagem MóvelHennaWe in the College of Education at Zayed University are committed to excellence. With that in mind, we developed a very ambitious project to create an IOS math app to encourage grade six Emirati students to engage with mathematics. Additionally, our project aimed to provide Emirati students (boys and girls) opportunities to explore mathematics based on modules grounded in the Emirati culture. More specifically, the IOS math app contained three modules - Henna (in Arabic حنة ), Prayer Beads (مسبحة), and Bamboo Baskets (سلال البامبو ). The Henna explored geometric transformations; Prayer Beads investigated patterns in Algebra, and Bamboo Baskets examined circumference, diameter, reading a ruler, and where does pi come from. This paper will provide a detail description and project justifications. Along with a short analysis of the grade six Emirati students’ henna designs, as the designs relate to geometric transformations.Nosotros en la Facultad de Educación de la Universidad Zayed estamos comprometidos con la excelencia. Con eso en mente, desarrollamos un proyecto muy ambicioso para crear una aplicación de matemáticas IOS para alentar a los estudiantes emiratíes de sexto grado a participar en las matemáticas. Además, nuestro proyecto tenía como objetivo proporcionar a los estudiantes emiratíes (niños y niñas) oportunidades para explorar las matemáticas basadas en módulos basados en la cultura emiratí. Más específicamente, la aplicación matemática IOS contenía tres módulos: henna (en árabe حنة), cuentas de oración (مسبحة) y cestas de bambú (سلال البامبو). La henna exploró las transformaciones geométricas; las cuentas de oración investigaran patrones en álgebra, y las cestas de bambú examinaran la circunferencia, el diámetro, la lectura de una regla y de dónde proviene pi. Este documento proporcionará una descripción detallada y justificaciones del proyecto junto con un breve análisis de los diseños de henna de los estudiantes de Emiratí de sexto grado, ya que los diseños se relacionan con transformaciones geométricas.Nós da Faculdade de Educação da Universidade de Zayed estamos comprometidos com a excelência. Com isso em mente, desenvolvemos um projeto muito ambicioso para criar um aplicativo de matemática do IOS para incentivar os alunos do sexto ano dos Emirados a se envolverem com a matemática. Além disso, nosso projeto teve como objetivo oferecer aos alunos dos Emirados (meninos e meninas) oportunidades de explorar a matemática com base em módulos fundamentados na cultura dos Emirados. Mais especificamente, o aplicativo de matemática do IOS contém três módulos - Henna (em árabe), Prayer Beads (مسبحة) e Bamboo Baskets (سلال البامبو). O Henna explorou transformações geométricas; os Prayer Beads investigaram os padrões em álgebra e as Bamboo Baskets examinaram a circunferência, o diâmetro, a leitura de uma régua e de onde vem o pi. Esse documento fornecerá uma descrição detalhada e as justificativas do projeto juntamente com uma breve análise dos desenhos de hena dos alunos dos Emirados do sexto ano, pois se relacionam a transformações geométricas.Editora da UFOP2020-03-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/223010.33532/revemop.e202012Revemop; v. 2 (2020): Rolling Pass; e2020122596-0245reponame:Revemopinstname:Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)instacron:UFOPenghttps://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230/3163https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230/3741https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJohnson, Jason D.Corey, Darryl2021-05-15T09:52:21Zoai:pp.www.periodicos.ufop.br:article/2230Revistahttps://periodicos.ufop.br/revemop/indexPUBhttps://periodicos.ufop.br/revemop/oairevemop@ufop.edu.br||2596-02452596-0245opendoar:2021-05-15T09:52:21Revemop - Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)false
dc.title.none.fl_str_mv Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
Alcanzando a los estudiantes del siglo XXI en los Emiratos Árabes Unidos: usando las Etnomatemáticas a través de # Innovación
Alcançando os alunos do século XXI nos Emirados Árabes Unido: usando a Etnomatemática por meio da # Inovação
title Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
spellingShingle Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
Johnson, Jason D.
Ethnomathematics
Grade Six
United Arab Emirates
Mobile Learning
Henna
Etnomatemáticas
Grado 6
Emiratos Árabes Unido
Aprendizaje móvil
Henna
Etnomatemática
6ºAno
Emirados Árabes Unidos
Aprendizagem Móvel
Henna
title_short Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
title_full Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
title_fullStr Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
title_full_unstemmed Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
title_sort Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation
author Johnson, Jason D.
author_facet Johnson, Jason D.
Corey, Darryl
author_role author
author2 Corey, Darryl
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Johnson, Jason D.
Corey, Darryl
dc.subject.por.fl_str_mv Ethnomathematics
Grade Six
United Arab Emirates
Mobile Learning
Henna
Etnomatemáticas
Grado 6
Emiratos Árabes Unido
Aprendizaje móvil
Henna
Etnomatemática
6ºAno
Emirados Árabes Unidos
Aprendizagem Móvel
Henna
topic Ethnomathematics
Grade Six
United Arab Emirates
Mobile Learning
Henna
Etnomatemáticas
Grado 6
Emiratos Árabes Unido
Aprendizaje móvil
Henna
Etnomatemática
6ºAno
Emirados Árabes Unidos
Aprendizagem Móvel
Henna
description We in the College of Education at Zayed University are committed to excellence. With that in mind, we developed a very ambitious project to create an IOS math app to encourage grade six Emirati students to engage with mathematics. Additionally, our project aimed to provide Emirati students (boys and girls) opportunities to explore mathematics based on modules grounded in the Emirati culture. More specifically, the IOS math app contained three modules - Henna (in Arabic حنة ), Prayer Beads (مسبحة), and Bamboo Baskets (سلال البامبو ). The Henna explored geometric transformations; Prayer Beads investigated patterns in Algebra, and Bamboo Baskets examined circumference, diameter, reading a ruler, and where does pi come from. This paper will provide a detail description and project justifications. Along with a short analysis of the grade six Emirati students’ henna designs, as the designs relate to geometric transformations.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-03-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230
10.33532/revemop.e202012
url https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230
identifier_str_mv 10.33532/revemop.e202012
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230/3163
https://periodicos.ufop.br/revemop/article/view/2230/3741
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da UFOP
publisher.none.fl_str_mv Editora da UFOP
dc.source.none.fl_str_mv Revemop; v. 2 (2020): Rolling Pass; e202012
2596-0245
reponame:Revemop
instname:Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)
instacron:UFOP
instname_str Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)
instacron_str UFOP
institution UFOP
reponame_str Revemop
collection Revemop
repository.name.fl_str_mv Revemop - Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)
repository.mail.fl_str_mv revemop@ufop.edu.br||
_version_ 1797068970916839424