Influence of the environment on children's functionality
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira em Promoção da Saúde |
Texto Completo: | https://ojs.unifor.br/RBPS/article/view/9331 |
Resumo: | Objective: To evaluate the functional profile of riverside children to correlate the influence of the environment on the performance of their activities related to self-care, mobility, and social function. Methods: A descriptive and cross-sectional study conducted in the municipality of Cachoeira do Arari, Pará, Caracará community, in May 2017, with 50 children, aged from 5 years to 7 years and 6 months, and their respective caregivers. A child identification questionnaire was applied as an inclusion criterion and the selected participants were assessed through the Pediatric Disability Assessment Inventory (PEDI) and the sociodemographic interview (ABEP). The data were submitted to the Shapiro-Wilk adherence test and then to the chi-square and Pearson correlation tests, with a significance level of 5%. Results: The children showed adequate functional performance for the following areas: Functional skills in self-care (HFAC) (70%, p |
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Influence of the environment on children's functionalityInfluencia del ambiente para la funcionalidad de niñosInfluência do ambiente sobre a funcionalidade de criançasChildPhysiotherapyCultural CharacteristicsNiñoFisioterapiaCaracterísticas CulturalesCriançaFisioterapiaCaracterísticas CulturaisObjective: To evaluate the functional profile of riverside children to correlate the influence of the environment on the performance of their activities related to self-care, mobility, and social function. Methods: A descriptive and cross-sectional study conducted in the municipality of Cachoeira do Arari, Pará, Caracará community, in May 2017, with 50 children, aged from 5 years to 7 years and 6 months, and their respective caregivers. A child identification questionnaire was applied as an inclusion criterion and the selected participants were assessed through the Pediatric Disability Assessment Inventory (PEDI) and the sociodemographic interview (ABEP). The data were submitted to the Shapiro-Wilk adherence test and then to the chi-square and Pearson correlation tests, with a significance level of 5%. Results: The children showed adequate functional performance for the following areas: Functional skills in self-care (HFAC) (70%, p Objetivo: Evaluar el perfil funcional de niños ribereños para correlacionar la influencia del ambiente para el rendimiento de sus actividades relacionadas con el auto cuidado, la movilidad y la función social. Métodos: Estudio descriptivo y transversal realizado en el municipio de Cachoeira de Arari, Pará, comunidad Caracará, en mayo de 2017 con 50 niños entre 5 y 7 años y 6 meses y sus respectivos cuidadores. Se aplicó un cuestionario para la identificación infantil como criterio de inclusión y se evaluaron los participantes elegidos a través del Inventario de Evaluación Pediátrica de Discapacidades (IEPD) y por la entrevista sociodemográfica (ABEP). Se ha puesto los datos a la prueba de adherencia de Shapiro-Wilk y, a continuación, a las pruebas de Chi-cuadrado y correlación de Pearson con el nivel de significancia del 5%. Resultados: Los niños presentaron el rendimiento funcional adecuado para las áreas: Habilidades funcionales en el auto cuidado (HFAC) (70%, pObjetivo: Avaliar o perfil funcional de crianças ribeirinhas a fim de correlacionar a influência do ambiente no desempenho das suas atividades relacionadas ao autocuidado, à mobilidade e à função social. Métodos: Estudo descritivo e transversal realizado no município de Cachoeira do Arari, Pará, comunidade Caracará, em maio de 2017, com 50 crianças, de 5 anos a 7 anos e 6 meses, e seus respectivos cuidadores. Aplicou-se um questionário de identificação infantil como critério de inclusão e avaliaram-se os participantes selecionados por meio do Inventário de Avaliação Pediátrica de Incapacidades (PEDI) e pela entrevista sociodemográfica (ABEP). Submeteram-se os dados ao teste de aderência de Shapiro-Wilk e, em seguida, aos testes do qui-quadrado e de correlação de Pearson, com nível de significância de 5%. Resultados: As crianças apresentaram desempenho funcional adequado para as áreas: Habilidades funcionais em autocuidado (HFAC) (70%, pUniversidade de Fortaleza2019-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Peer-reviewed Article""Avaliado pelos pares""Avaliado pelos pares"application/pdfapplication/pdfhttps://ojs.unifor.br/RBPS/article/view/933110.5020/18061230.2019.9331Brazilian Journal in Health Promotion; Vol. 32 (2019)Revista Brasileña en Promoción de la Salud; Vol. 32 (2019)Revista Brasileira em Promoção da Saúde; v. 32 (2019)1806-1230reponame:Revista Brasileira em Promoção da Saúdeinstname:Universidade de Fortaleza (Unifor)instacron:UFORporenghttps://ojs.unifor.br/RBPS/article/view/9331/pdfhttps://ojs.unifor.br/RBPS/article/view/9331/pdf_1Copyright (c) 2019 Revista Brasileira em Promoção da Saúdeinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Dayse Danielle de OliveiraMaia, Adrielly Elane SousaAraújo, Ana Paula Monteiro deAthar, Hannah Nazareth MuribecaMesquita, Paula Cristina SoaresQueiroz, Juliana Maciel de2020-04-27T13:34:45Zoai:ojs.ojs.unifor.br:article/9331Revistahttps://periodicos.unifor.br/RBPS/oai1806-12301806-1222opendoar:2020-04-27T13:34:45Revista Brasileira em Promoção da Saúde - Universidade de Fortaleza (Unifor)false |
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