Analysing the books from the Mathematics for Junior High School Collection (Matemática – Curso Ginasial)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Tatiane Taís Pereira da
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Garnica, Antonio Vicente Marafioti
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2022
Resumo: This paper presents an analysis of the Brazilian version of the books entitled Mathematics for Junior High School (Matemática – Curso Ginasial, in Portuguese), produced by SMSG and translated and edited in Brazil in 1967. The framework to develop such analysis was given by John Thompson’s Hermeneutics of the Depth and its results points to a sharp distinction between the approach to the math content in such books and the characteristics usually brought to the scene when defining what the New Math Movement was
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spelling Analysing the books from the Mathematics for Junior High School Collection (Matemática – Curso Ginasial)A coleção Matemática - Curso Ginasial, do SMSG: uma análisemathematic; SMSG; new math movement; hermeneutics of the depthcoleção Matemática - Curso Ginasial; SMSG; matemática moderna; hermenêutica de profundidadeThis paper presents an analysis of the Brazilian version of the books entitled Mathematics for Junior High School (Matemática – Curso Ginasial, in Portuguese), produced by SMSG and translated and edited in Brazil in 1967. The framework to develop such analysis was given by John Thompson’s Hermeneutics of the Depth and its results points to a sharp distinction between the approach to the math content in such books and the characteristics usually brought to the scene when defining what the New Math Movement wasFundamentado nas diretrizes da Hermenêutica de Profundidade de John Thompson, este artigo analisa a coleção Matemática – curso Ginasial, do SMSG, cuja versão brasileira é de 1967. A análise ressalta certo distanciamento entre a natureza dessa Coleção e as características que mais comumente têm sido atribuídas ao Movimento Matemática ModernaUniversidade Federal do ParáSilva, Tatiane Taís Pereira daGarnica, Antonio Vicente Marafioti2013-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/202210.18542/amazrecm.v9i18.2022Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 9, n. 18 (2013); 51-74Amazônia - Journal of Science and Mathematics Education; v. 9, n. 18 (2013); 51-742317-51251980-5128reponame:Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)instname:Universidade Federal do Pará (UFPA)instacron:UFPAporhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2022/2377/*ref*/ANDRADE, M. M. 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