A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB |
Texto Completo: | https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/4792 |
Resumo: | To develop this study entitled: Education for Youths and Adults in the Technical PROEJA Middle Level Agricultural College in Vidal de Negreiros, was initially found a bibliography, drawing up ideas of renowned authors, from which we built a theoretical framework trying to understand various aspects on the subject of research, whose general objective is to understand the specific action of the teachers who teach the young people and adults PROEJA, and as specific as it did describe the historical development of the College of Agricultural Vidal de Negreiros and reflect on the didactic and pedagogical action of the teachers who teach in that course. In its methodological aspect, seeking to capture what difficulties these teachers interviewed face in their daily lessons, we adopted a qualitative-quantitative research stamp in which we seek to know through a questionnaire applied to teachers merged, the data collection promoted the researcher to know how they occur practices of teachers in the development of educational work the same with the students of adult education in vocational schools, and also to contribute to an evaluation and reflection on the Education of Young People and Adult and professionalism. Therefore, this dissertation seeks to reveal the identity of the action of teachers, thus setting the methodological criteria used in research. |
id |
UFPB_558558b0f37fe29451dea6ddf6e57bd1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufpb.br:tede/4792 |
network_acronym_str |
UFPB |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB |
repository_id_str |
|
spelling |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de NegreirosEducação de Jovens e AdultosProfessoresDificuldadesEducation of youths and adultsTeachersDifficultiesCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOTo develop this study entitled: Education for Youths and Adults in the Technical PROEJA Middle Level Agricultural College in Vidal de Negreiros, was initially found a bibliography, drawing up ideas of renowned authors, from which we built a theoretical framework trying to understand various aspects on the subject of research, whose general objective is to understand the specific action of the teachers who teach the young people and adults PROEJA, and as specific as it did describe the historical development of the College of Agricultural Vidal de Negreiros and reflect on the didactic and pedagogical action of the teachers who teach in that course. In its methodological aspect, seeking to capture what difficulties these teachers interviewed face in their daily lessons, we adopted a qualitative-quantitative research stamp in which we seek to know through a questionnaire applied to teachers merged, the data collection promoted the researcher to know how they occur practices of teachers in the development of educational work the same with the students of adult education in vocational schools, and also to contribute to an evaluation and reflection on the Education of Young People and Adult and professionalism. Therefore, this dissertation seeks to reveal the identity of the action of teachers, thus setting the methodological criteria used in research.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESPara desenvolver o presente estudo intitulado: A Educação de Jovens e Adultos no Curso Técnico PROEJA de Nível Médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros, inicialmente foi consultada uma bibliografia, extraindo-se ideias de renomados autores, a partir das quais foi construído um marco teórico buscando compreender aspectos variados a respeito do tema da pesquisa, cujo objetivo geral consiste em compreender as especificidades da ação dos professores que ministram aulas a jovens e adultos do PROEJA, e como objetivos específicos descrever como ocorreu a evolução histórica do Colégio Agrícola Vidal de Negreiros e refletir sobre a ação didático-pedagógica dos professores que ensinam no referido curso. No seu aspecto metodológico, buscando captar quais as dificuldades que estes professores entrevistados enfrentam no cotidiano de suas aulas, adotou-se uma pesquisa de cunho qualiquantitativo nas quais buscou-se conhecer através de um questionário com perguntas mescladas aplicado aos professores, cuja coleta de dados promoveu ao pesquisador conhecer como ocorrem as práticas dos professores no desenvolvimento do trabalho pedagógico dos mesmos junto aos alunos da EJA no ensino médio profissional, e também visando contribuir com uma avaliação e reflexão sobre a Educação de Jovens e Adultos e a profissionalização. Portanto, esta dissertação, busca revelar à identificação da ação dos professores, configurando assim, o critério metodológico utilizado na pesquisa.Universidade Federal da ParaíbaBREducaçãoPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFPBSilva, Severino Bezerra dahttp://lattes.cnpq.br/8286905684399911Leite, José Fernandes de Araújo2015-05-07T15:09:16Z2018-07-20T23:54:55Z2010-03-102018-07-20T23:54:55Z2010-01-12info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfLEITE, José Fernandes de Araújo. A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros. 2010. 86 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, 2010.https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/4792porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPBinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPB2018-09-06T01:29:55Zoai:repositorio.ufpb.br:tede/4792Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufpb.br/PUBhttp://tede.biblioteca.ufpb.br:8080/oai/requestdiretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.bropendoar:2018-09-06T01:29:55Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros |
title |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros |
spellingShingle |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros Leite, José Fernandes de Araújo Educação de Jovens e Adultos Professores Dificuldades Education of youths and adults Teachers Difficulties CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros |
title_full |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros |
title_fullStr |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros |
title_full_unstemmed |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros |
title_sort |
A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros |
author |
Leite, José Fernandes de Araújo |
author_facet |
Leite, José Fernandes de Araújo |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silva, Severino Bezerra da http://lattes.cnpq.br/8286905684399911 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leite, José Fernandes de Araújo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação de Jovens e Adultos Professores Dificuldades Education of youths and adults Teachers Difficulties CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
topic |
Educação de Jovens e Adultos Professores Dificuldades Education of youths and adults Teachers Difficulties CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
To develop this study entitled: Education for Youths and Adults in the Technical PROEJA Middle Level Agricultural College in Vidal de Negreiros, was initially found a bibliography, drawing up ideas of renowned authors, from which we built a theoretical framework trying to understand various aspects on the subject of research, whose general objective is to understand the specific action of the teachers who teach the young people and adults PROEJA, and as specific as it did describe the historical development of the College of Agricultural Vidal de Negreiros and reflect on the didactic and pedagogical action of the teachers who teach in that course. In its methodological aspect, seeking to capture what difficulties these teachers interviewed face in their daily lessons, we adopted a qualitative-quantitative research stamp in which we seek to know through a questionnaire applied to teachers merged, the data collection promoted the researcher to know how they occur practices of teachers in the development of educational work the same with the students of adult education in vocational schools, and also to contribute to an evaluation and reflection on the Education of Young People and Adult and professionalism. Therefore, this dissertation seeks to reveal the identity of the action of teachers, thus setting the methodological criteria used in research. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-10 2010-01-12 2015-05-07T15:09:16Z 2018-07-20T23:54:55Z 2018-07-20T23:54:55Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
LEITE, José Fernandes de Araújo. A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros. 2010. 86 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, 2010. https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/4792 |
identifier_str_mv |
LEITE, José Fernandes de Araújo. A educação de jovens e adultos no curso técnico PROEJA de nível médio no Colégio Agrícola Vidal de Negreiros. 2010. 86 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, 2010. |
url |
https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/tede/4792 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Paraíba BR Educação Programa de Pós-Graduação em Educação UFPB |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Paraíba BR Educação Programa de Pós-Graduação em Educação UFPB |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB instname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB) instacron:UFPB |
instname_str |
Universidade Federal da Paraíba (UFPB) |
instacron_str |
UFPB |
institution |
UFPB |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB) |
repository.mail.fl_str_mv |
diretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.br |
_version_ |
1801842891282186240 |