Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da ABRALIN (Online) |
Texto Completo: | https://revista.abralin.org/index.php/abralin/article/view/1438 |
Resumo: | The (non) use of Digital Information and Communication Technologies (DICT) in teaching has often debated topic in teacher training courses. In the context of the pandemic and social isolation, the use of DICT applied to teaching has received prominence, with different ways and non-consensual discussions. Therefore, we aim through this review to discuss and highlight some of the issues raised during the conference “Digital technology in a pandemic era”, which was performed by Professor Vera Menezes, who explained about the insertion of digital technology in society and the use of resources interactions available on Web 2.0 in education, before, during and post-pandemic. |
id |
UFPR-12_fbc28b95ed76a97997eca5e1f019de0c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.ojs.abralin.org:article/1438 |
network_acronym_str |
UFPR-12 |
network_name_str |
Revista da ABRALIN (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemiaTecnologias Digitais da Informação e ComunicaçãoEnsinoLetramento DigitalDigital Information and Communication TechnologiesTeachingDigital LiteracyThe (non) use of Digital Information and Communication Technologies (DICT) in teaching has often debated topic in teacher training courses. In the context of the pandemic and social isolation, the use of DICT applied to teaching has received prominence, with different ways and non-consensual discussions. Therefore, we aim through this review to discuss and highlight some of the issues raised during the conference “Digital technology in a pandemic era”, which was performed by Professor Vera Menezes, who explained about the insertion of digital technology in society and the use of resources interactions available on Web 2.0 in education, before, during and post-pandemic.A (não) utilização das Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação (TDIC) no ensino sempre foi um tema muito debatido em cursos de formação inicial e continuada de professores. No contexto da pandemia e do necessário isolamento social, o uso das TDIC aplicadas ao ensino tem recebido relevo, com diferentes prismas e discussões não consensuais. Diante disso, objetivamos, através da presente resenha, discutir e destacar algumas das questões levantadas durante a conferência “Tecnologia digital em época de pandemia”, ministrada pela professora Vera Menezes, que explana acerca da inserção da tecnologia digital em sociedade e da utilização dos recursos interacionais disponíveis na Web 2.0 no ensino, antes, durante e pós-pandemia.Associação Brasileira de Linguística2020-06-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAbralin ao VivoTextoapplication/pdftext/xmlhttps://revista.abralin.org/index.php/abralin/article/view/143810.25189/rabralin.v19i2.1438Revista da ABRALIN; V. 19, N. 2 (2020); 1-5Revista da ABRALIN; V. 19, N. 2 (2020); 1-50102-715810.25189/rabralin.v19i2reponame:Revista da ABRALIN (Online)instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revista.abralin.org/index.php/abralin/article/view/1438/1380https://revista.abralin.org/index.php/abralin/article/view/1438/1492Copyright (c) 2020 Revista da Abralininfo:eu-repo/semantics/openAccessFonseca, Alyssandra VianaCarvalho, Letícia dos SantosLucena, Nedja Lima de2021-12-23T21:09:52Zoai:ojs.revista.ojs.abralin.org:article/1438Revistahttps://revista.abralin.org/index.php/abralinPUBhttps://revista.abralin.org/index.php/abralin/oairkofreitag@uol.com.br || ra@abralin.org2178-76031678-1805opendoar:2021-12-23T21:09:52Revista da ABRALIN (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia |
title |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia |
spellingShingle |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia Fonseca, Alyssandra Viana Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação Ensino Letramento Digital Digital Information and Communication Technologies Teaching Digital Literacy |
title_short |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia |
title_full |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia |
title_fullStr |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia |
title_full_unstemmed |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia |
title_sort |
Tecnologia digital e educação: um olhar em tempos de pandemia |
author |
Fonseca, Alyssandra Viana |
author_facet |
Fonseca, Alyssandra Viana Carvalho, Letícia dos Santos Lucena, Nedja Lima de |
author_role |
author |
author2 |
Carvalho, Letícia dos Santos Lucena, Nedja Lima de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fonseca, Alyssandra Viana Carvalho, Letícia dos Santos Lucena, Nedja Lima de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação Ensino Letramento Digital Digital Information and Communication Technologies Teaching Digital Literacy |
topic |
Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação Ensino Letramento Digital Digital Information and Communication Technologies Teaching Digital Literacy |
description |
The (non) use of Digital Information and Communication Technologies (DICT) in teaching has often debated topic in teacher training courses. In the context of the pandemic and social isolation, the use of DICT applied to teaching has received prominence, with different ways and non-consensual discussions. Therefore, we aim through this review to discuss and highlight some of the issues raised during the conference “Digital technology in a pandemic era”, which was performed by Professor Vera Menezes, who explained about the insertion of digital technology in society and the use of resources interactions available on Web 2.0 in education, before, during and post-pandemic. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Abralin ao Vivo Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.abralin.org/index.php/abralin/article/view/1438 10.25189/rabralin.v19i2.1438 |
url |
https://revista.abralin.org/index.php/abralin/article/view/1438 |
identifier_str_mv |
10.25189/rabralin.v19i2.1438 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.abralin.org/index.php/abralin/article/view/1438/1380 https://revista.abralin.org/index.php/abralin/article/view/1438/1492 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista da Abralin info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista da Abralin |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Linguística |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Linguística |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da ABRALIN; V. 19, N. 2 (2020); 1-5 Revista da ABRALIN; V. 19, N. 2 (2020); 1-5 0102-7158 10.25189/rabralin.v19i2 reponame:Revista da ABRALIN (Online) instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR) instacron:UFPR |
instname_str |
Universidade Federal do Paraná (UFPR) |
instacron_str |
UFPR |
institution |
UFPR |
reponame_str |
Revista da ABRALIN (Online) |
collection |
Revista da ABRALIN (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da ABRALIN (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR) |
repository.mail.fl_str_mv |
rkofreitag@uol.com.br || ra@abralin.org |
_version_ |
1798329770634641408 |