PATIENT IDENTIFICATION PRACTICES IN A PEDIATRIC INTENSIVE CARE UNIT
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Cogitare Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/53390 |
Resumo: | Objective: to investigate patient identification practices in a pediatric intensive care unit. Method: a cross-sectional study was carried out in three publichospitals in the South of Brazil. Data collection (identifying items) was performed in 2015, through non-participant observation and consultation of themedical records. The data were analyzed using descriptive statistics. Results: of the 96 patients observed, 94 (98%) had an identification nameplatenext to the bed. No identification wristbands were used. The identification nameplates included the child’s name (95%), age (31%) and the name ofthe person responsible (78%). Of those identified by name (n=89), 62 (70%) were complete. In the medical prescription and nursing record there weredeficiencies in the registration of the full name, date of birth and names of the parents. Conclusion: despite the wide range of resources, there was adeficiency in the systematization of patient identification, affecting (un)safe care. |
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PATIENT IDENTIFICATION PRACTICES IN A PEDIATRIC INTENSIVE CARE UNITPRÁCTICAS DE IDENTIFICACIÓN DEL PACIENTE EN UNIDAD DE TERAPIA INTENSIVA PEDIÁTRICAPRÁTICAS DE IDENTIFICAÇÃO DO PACIENTE EM UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA PEDIÁTRICAEnfermagem- Segurança do pacienteSistemas de identificação de pacientes; Segurança do paciente; Gestão de riscos; Enfermagem pediátrica; Unidades de terapia intensiva.Patient identification systems; Patient safety; Risk management; Pediatric nursing; Intensive care units.Sistemas de identificación de pacientes; Seguridad del paciente; Gestión de riesgos; Enfermería pediátrica; Unidades de terapia intensiva.Objective: to investigate patient identification practices in a pediatric intensive care unit. Method: a cross-sectional study was carried out in three publichospitals in the South of Brazil. Data collection (identifying items) was performed in 2015, through non-participant observation and consultation of themedical records. The data were analyzed using descriptive statistics. Results: of the 96 patients observed, 94 (98%) had an identification nameplatenext to the bed. No identification wristbands were used. The identification nameplates included the child’s name (95%), age (31%) and the name ofthe person responsible (78%). Of those identified by name (n=89), 62 (70%) were complete. In the medical prescription and nursing record there weredeficiencies in the registration of the full name, date of birth and names of the parents. Conclusion: despite the wide range of resources, there was adeficiency in the systematization of patient identification, affecting (un)safe care.Objetivo: investigar prácticas de identificación del paciente en unidad de terapia intensiva pediátrica. Método: estudio transversal que se realizó entres hospitales públicos del Sur de Brasil. Se recogieron los datos (identificadores) en 2015, por medio de observación no participante y consulta enprontuario. Se analizaron esos datos por estadística descriptiva. Resultados: de los 96 pacientes observados, 94 (98%) tenían identificación cercadel lecho, por placa. No hubo identificación por medio de brazalete. En las placas identificadoras, había el nombre del niño (95%), la edad (31%) yel nombre del responsable (78%). Cuando estaban identificados por el nombre (n=89), 62 (70%) estos eran completos. En la prescripción médica yevolución de enfermería, hubo deficiencias en los registros de nombre completo, fecha de nacimiento y nombre de los padres. Conclusión: A pesarde la gran cantidad de recursos, hay deficiencia en la sistematización de la identificación del paciente, siendo esa una implicación del cuidado (in)seguro.Objetivo: investigar práticas de identificação do paciente em unidade de terapia intensiva pediátrica. Método: estudotransversal realizado em três hospitais públicos do Sul do Brasil. A coleta de dados (itens identificadores) foi realizadaem 2015, por meio de observação não participante e consulta em prontuário. Os dados foram analisados por estatísticadescritiva. Resultados: dos 96 pacientes observados, 94 (98%) tinham identificação próxima ao leito, por placa. Nãohouve nenhuma identificação por meio de pulseira. Nas placas identificadoras, constavam o nome da criança (95%),a idade (31%), e o nome do responsável (78%). Quando identificados pelo nome (n=89), 62 (70%) eram completos.Na prescrição médica e evolução de enfermagem, houve deficiências nos registros do nome completo, da data denascimento e do nome dos pais. Conclusão: Apesar da vasta gama de recursos, há deficiência na sistematização daidentificação do paciente, sendo uma implicação ao cuidado (in)seguro.Universidade Federal do ParanáBernal, Suelen Cristina ZandonadiRaimondi, Daiane Cortezde Oliveira, João Lucas CamposInoe, Kelly CristinaMatsuda, Laura Misue2018-10-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/5339010.5380/ce.v23i3.53390Cogitare Enfermagem; v. 23, n. 3 (2018)Cogitare Enfermagem; v. 23, n. 3 (2018)Cogitare Enfermagem; v. 23, n. 3 (2018)2176-91331414-853610.5380/ce.v23i3reponame:Cogitare Enfermagem (Online)instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporenghttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/53390/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/53390/pdf_enhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/53390/29534https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/53390/29535https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/53390/30009Direitos autorais 2018 Cogitare Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-12-07T20:17:11Zoai:revistas.ufpr.br:article/53390Revistahttps://revistas.ufpr.br/cogitare/indexPUBhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/oaicogitare@ufpr.br2176-91331414-8536opendoar:2021-12-07T20:17:11Cogitare Enfermagem (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
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