PARADA CARDIORRESPIRATÓRIA E ENFERMAGEM: O CONHECIMENTO ACERCA DO SUPORTE BÁSICO DE VIDA
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cogitare Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/32579 |
Resumo: | The objective of this descriptive and cross-sectional study was to assess the theoretical knowledge of the nurses in a hospital in the state of Minas Gerais regarding the basic life support used in attending cardiorespiratory arrest. The sample was constituted by 16 nurses, and an instrument constructed based on the recommendations of the American Heart Association for cardio-pulmonary resuscitation was used for data collection. The results showed gaps in the knowledge on the rhythms identified in cardio-respiratory arrest, the sequence of steps, number of cycles versus ventilation, opening of the airways, where to place the defibrillator electrode pads, the procedure to be undertaken immediately after the shock, and the loads, in joules, recommended for the defibrillation. The re-assessment and continuous training of the nurses is recommended, for their adequate performance in treating cardiorespiratory arrest, contributing to the population’s survival. |
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PARADA CARDIORRESPIRATÓRIA E ENFERMAGEM: O CONHECIMENTO ACERCA DO SUPORTE BÁSICO DE VIDAPARADA CARDIORRESPIRATORIA Y ENFERMERÍA: EL CONOCIMIENTO ACERCA DEL SOPORTE BÁSICO DE VIDACARDIORESPIRATORY ARREST AND NURSING: THE KNOWLEDGE ON BASIC LIFE SUPPORTNursing education; Cardiac arrest; Knowledge; Cardio-pulmonary resuscitation.Educação em enfermagem; Parada cardíaca; Conhecimento; Ressuscitação cardiopulmonar.Educación en enfermería; Parada cardíaca; Conocimiento; Resucitación cardiopulmonar.The objective of this descriptive and cross-sectional study was to assess the theoretical knowledge of the nurses in a hospital in the state of Minas Gerais regarding the basic life support used in attending cardiorespiratory arrest. The sample was constituted by 16 nurses, and an instrument constructed based on the recommendations of the American Heart Association for cardio-pulmonary resuscitation was used for data collection. The results showed gaps in the knowledge on the rhythms identified in cardio-respiratory arrest, the sequence of steps, number of cycles versus ventilation, opening of the airways, where to place the defibrillator electrode pads, the procedure to be undertaken immediately after the shock, and the loads, in joules, recommended for the defibrillation. The re-assessment and continuous training of the nurses is recommended, for their adequate performance in treating cardiorespiratory arrest, contributing to the population’s survival.Estudo descritivo e transversal cujo objetivo foi avaliar o conhecimento teórico dos enfermeiros de um hospital do interior de Minas Gerais-Brasil acerca do suporte básico de vida utilizado no atendimento à parada cardiorrespiratória. A amostra foi constituída por 16 enfermeiros, para a coleta de dados utilizou-se instrumento construído com base nas recomendações da American Heart Association para ressuscitação cardiopulmonar. Os resultados mostraram lacunas no conhecimento acerca dos ritmos identificados na parada cardiorrespiratória, sequência de atendimento, número de ciclos compressão versus ventilação, abertura das vias aéreas, local de colocação das pás do desfibrilador, procedimento a ser realizado imediatamente após o choque, e cargas, em joules, recomendadas para a desfibrilação. Recomenda-se a reavaliação e capacitação contínua dos enfermeiros para adequado desempenho no atendimento em parada cardiorrespiratória, contribuindo para a sobrevida da população.Estudio descriptivo y transversal cuyo objetivo fue evaluar el conocimiento teórico de los enfermeros de un hospital del interior de Minas Gerais, Brasil, acerca del soporte básico de vida utilizado en el atendimiento a la parada cardiorrespiratoria. La muestra fue constituida por 16 enfermeros y, para obtener los datos, fue utilizado instrumento construido con base en las recomendaciones de American Heart Association para resucitación cardiopulmonar. Los resultados apuntan huecos en el conocimiento acerca de los ritmos identificados en la parada cardiorrespiratoria, secuencia de atendimiento, número de ciclos compresión versus ventilación, apertura de las vías aéreas, local de colocación del desfibrilador, procedimiento a ser realizado inmediatamente después de las descargas eléctricas, y cargas, en joules, recomendadas para la desfibrilación. Se sugiere nueva evaluación y capacitación continua de los enfermeros para adecuado desempeño en el atendimiento en parada cardiorrespiratoria, contribuyendo para la sobrevida de la población.Universidade Federal do ParanáAlves, Cristiele AparecidaBarbosa, Cinthia Natalia SilvaFaria, Heloisa Turcatto Gimenes2013-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/3257910.5380/ce.v18i2.32579Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 2 (2013)Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 2 (2013)Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 2 (2013)2176-91331414-853610.5380/ce.v18i2reponame:Cogitare Enfermagem (Online)instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/32579/20693info:eu-repo/semantics/openAccess2021-12-07T20:30:41Zoai:revistas.ufpr.br:article/32579Revistahttps://revistas.ufpr.br/cogitare/indexPUBhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/oaicogitare@ufpr.br2176-91331414-8536opendoar:2021-12-07T20:30:41Cogitare Enfermagem (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
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