Eternity and immortality: a dialogue around the active life
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Griot : Revista de Filosofia |
Texto Completo: | http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/517 |
Resumo: | The text Immortality and Eternity: a dialogue around the active life points out three categories: memory, narrative, and immortality. Categories that highlight the action in the world. Immortality is imposed as what is being perpetuated in time for the memory and narration. The notion that should be overcome in this context is the notion of eternity because it throws every action out of human business. This way, our goal is to demonstrate the distinction between active life and contemplative life. To accomplish this objective we based our argumentation on Hannah Arendt’s ideas. The Methodology chosen is the bibliographical research of exegetical feature. |
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Eternity and immortality: a dialogue around the active lifeImortalidade e eternidade: um diálogo em torno da vida ativaVida ativa; Memória; Narração; Filosofia.Active life; Memory; Narration; Philosophy.The text Immortality and Eternity: a dialogue around the active life points out three categories: memory, narrative, and immortality. Categories that highlight the action in the world. Immortality is imposed as what is being perpetuated in time for the memory and narration. The notion that should be overcome in this context is the notion of eternity because it throws every action out of human business. This way, our goal is to demonstrate the distinction between active life and contemplative life. To accomplish this objective we based our argumentation on Hannah Arendt’s ideas. The Methodology chosen is the bibliographical research of exegetical feature.O texto Imortalidade e Eternidade: um diálogo em torno da vida ativa privilegia três categorias: a memória, a narração e a imortalidade. Categorias que destacam a ação no mundo. A imortalidade se impõe como aquilo que está sendo perpetuado no tempo pela memória e pela narração. A noção que teria de ser superada, nesse contexto, é a noção de eternidade, tendo em vista que a mesma lança fora dos negócios humanos toda e qualquer ação. Com isso objetiva-se demonstrar a distinção entre vida ativa e vida contemplativa. Para tanto, apoiamos nossa argumentação no pensamento de Hannah Arendt. Elegemos como Metodologia a pesquisa bibliográfica de caráter exegético.Universidade Federal do Recôncavo da Bahia2012-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-ReviewedEvaluados por los paresAvaliados pelos paresapplication/pdfhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/51710.31977/grirfi.v5i1.517Griot : Revista de Filosofia; v. 5 n. 1 (2012); 99-1092178-1036reponame:Griot : Revista de Filosofiainstname:Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)instacron:UFRBporhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/517/238Copyright (c) 2012 Ricardo George de Araújo Silva, Napiê Galvê Araújo Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Ricardo George de AraújoSilva, Napiê Galvê Araújo2020-06-30T18:20:31Zoai:seer.www.ufrb.edu.br:article/517Revistahttp://www.ufrb.edu.br/griot/PUBhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/oai||griotrevista@gmail.com2178-10362178-1036opendoar:2020-06-30T18:20:31Griot : Revista de Filosofia - Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)false |
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