THE IMPORTANCE OF SCALES IN MARKETING RESEARCH

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Afonso Vieira, Valter
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REAd (Porto Alegre. Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42668
Resumo: In this present article, we discussed the concepts and definitions of the collection techniques of the information in research of marketing, the 'scales'. Their definitions and classifications are presented inside of the process of research. Some examples in the reality and their applications in the market are proportionate, seeking the explanation of doubts and inquiries that bring students, new researches and managers. Validity concepts and reliability of the scales also are supported in the final stage of this paper, to looking for eliminating futures inclinations of results.
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spelling THE IMPORTANCE OF SCALES IN MARKETING RESEARCHA IMPORTANCIA DEL ESCALONAMIENTO EN INVESTIGACION DE MARKETINGA IMPORTÂNCIA DO ESCALONAMENTO EM PESQUISA DE MARKETINGMarketing researchscalesvalidity and reliabilityInvestigación de marketingescalasvalidadconfiabilidadPesquisa de MarketingEscalasValidadeConfiabilidadeIn this present article, we discussed the concepts and definitions of the collection techniques of the information in research of marketing, the 'scales'. Their definitions and classifications are presented inside of the process of research. Some examples in the reality and their applications in the market are proportionate, seeking the explanation of doubts and inquiries that bring students, new researches and managers. Validity concepts and reliability of the scales also are supported in the final stage of this paper, to looking for eliminating futures inclinations of results.En este artículo se discuten los conceptos y definiciones de uno de los principales medios de colecta de datos en investigación de marketing, las escalas. Son presentadas sus definiciones y clasificaciones (comparativas y no-comparativas) dentro del proceso de investigación mercadológica. Algunos ejemplos 'prácticos' de su aplicabilidad son proporcionados visando el esclarecimiento de dudas e indagaciones que acercan estudiantes, aspirantes a investigadores y profesionales. Conceptos de validad, confiabilidad de las escalas y consideraciones son altercados en la etapa final buscando eliminar futuros traveses de resultados.Neste artigo discutem-se os conceitos e definições de um dos principais meios de coleta de dados em pesquisa de marketing, as escalas. São apresentadas suas definições e classificações (comparativas e não-comparativas) dentro do processo de pesquisa mercadológica. Alguns exemplos ‘práticos’ de sua aplicabilidade são proporcionados visando o esclarecimento de dúvidas e indagações que acercam estudantes, aspirantes a pesquisadores e profissionais. Conceitos de validade, confiabilidade das escalas e considerações são altercados na etapa final buscando eliminar futuros vieses de resultados.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-09-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionScientific Article;artículo científico;Avaliado pelos paresartigo científico;application/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42668Electronic Review of Administration; Vol. 9 No. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 2003Revista Electrónica de Administración; Vol. 9 Núm. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 2003Revista Eletrônica de Administração; v. 9 n. 4 (2003): Edição 34 - Jul/Ago 20031413-23111980-4164reponame:REAd (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42668/27038Afonso Vieira, Valterinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-09-17T17:02:50Zoai:seer.ufrgs.br:article/42668Revistahttp://seer.ufrgs.br/index.php/read/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/read/oaiea_read@ufrgs.br1413-23111413-2311opendoar:2013-09-17T17:02:50REAd (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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