Effects of Presence: what methods for film-theater?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Estudos da Presença |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/76459 |
Resumo: | This essay assesses the diverse methods adopted by directors who film stage plays in order to produce an effect of presence. Mise-en-scène, the ontology of the filmic image, the many interpretations of presence occurrences, connections between the stage and the screen publics, are some of the elements examined. The analysis closes with a plea in favor of film-theater. |
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Effects of Presence: what methods for film-theater?Effets de Présence: quels procédés pour le film-théâtre?Efeitos de Presença: estratégias do filme-teatro?PresençaFilme-TeatroEncenaçãoPúblicoQuarta ParedePresenceFilm-TheaterMise-en-ScènePublic4th WallThis essay assesses the diverse methods adopted by directors who film stage plays in order to produce an effect of presence. Mise-en-scène, the ontology of the filmic image, the many interpretations of presence occurrences, connections between the stage and the screen publics, are some of the elements examined. The analysis closes with a plea in favor of film-theater.Cet essai évalue les diverses méthodes qu’adoptent les créateurs de captations et de films réalisés à partir de spectacles scéniques afin de produire un effet de présence. La mise en scène, l’ontologie de l’image filmique, la pluralité d’interprétations des manifestations de présence, les connexions entre publics de la salle de théâtre et ceux de l’écran, font partie des éléments examinés. L’analyse conclut avec un plaidoyer pour le film-théâtre.O ensaio avalia os diferentes métodos de produção de um efeito de presença, adotados na gravação e na montagem de filmes realizados a partir de espetáculos cênicos. A encenação, a ontologia da imagem fílmica, a pluralidade de interpretações das manifestações de presença, as conexões entre o público da sala de espetáculo e o do filme na tela, fazem parte dos elementos estudados. A análise termina com uma defesa do filme-teatro.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2022-10-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/76459Brazilian Journal on Presence Studies; Vol. 7 No. 3 (2017): Set./Dez. 2017; 573-600Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 7 No. 3 (2017): Set./Dez. 2017; 573-600Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 7 No 3 (2017): Set./Dez. 2017; 573-600Revista Brasileira de Estudos da Presença; v. 7 n. 3 (2017): Set./Dez. 2017; 573-6002237-2660reponame:Revista Brasileira de Estudos da Presençainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/76459/50322Copyright (c) 2017 Revista Brasileira de Estudos da Presençainfo:eu-repo/semantics/openAccessSimeon (Franklin & Marshall College – Lancaster, Estados Unidos da América), Sandrine2022-10-04T18:48:15Zoai:seer.ufrgs.br:article/76459Revistahttp://seer.ufrgs.br/presencaPUBhttps://seer.ufrgs.br/presenca/oai||rev.presenca@gmail.com2237-26602237-2660opendoar:2022-10-04T18:48:15Revista Brasileira de Estudos da Presença - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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