The Cannibalism of Usina do Trabalho do Ator
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Estudos da Presença |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/30380 |
Resumo: | This text conjugates the rapprochement between the theatricality of Eastern manifestations and the practice of Usina do Trabalho do Ator (UTA) Research Group. We establish links between the theory of reception proposed by Richard Schechner based on rasic theatre and the theatricality of several UTA spectacles. We also examine the way in which the group used cannibalistic procedures in four stagings as well as the role of the audience in their scenic compositions. |
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The Cannibalism of Usina do Trabalho do AtorL’Anthropophagie de l’Usina do Trabalho do AtorA Antropofagia da Usina do Trabalho do AtorTheatre in Porto AlegreTheatrical CannibalismUsina do Trabalho do AtorThéâtre à Porto AlegreAnthropophagie ThéâtraleUsina do Trabalho do AtorTeatro em Porto AlegreAntropofagia TeatralUsina do Trabalho do AtorThis text conjugates the rapprochement between the theatricality of Eastern manifestations and the practice of Usina do Trabalho do Ator (UTA) Research Group. We establish links between the theory of reception proposed by Richard Schechner based on rasic theatre and the theatricality of several UTA spectacles. We also examine the way in which the group used cannibalistic procedures in four stagings as well as the role of the audience in their scenic compositions.Ce texte établit un rapprochement entre la théâtralité des manifestations orientales et le travail pratique du Núcleo de Investigaçao teatral Usina do Trabalho do Ator (UTA). Il s’agit ici de tisser des liens entre la théorie de la réception proposée par Richard Schechner à partir du théâtre rasa et la théâtralité présente dans de nombreux spectacles de l’UTA. L’interrogation porte enfin sur la manière dont la compagnie a utilisé les procédures anthropophagiques dans quatre de ses spectacles et sur le rôle accordé au spectateur dans ces compositions scéniques.Este texto conjuga a aproximação entre a teatralidade das manifestações orientais com o trabalho prático do Núcleo de Investigação – Usina do Trabalho do Ator (UTA). Trata-se aqui de estabelecer vínculos entre a teoria da recepção proposta por Richard Schechner a partir do teatro rásico e a teatralidade presente em vários espetáculos da UTA. Examina-se de que forma o grupo empregou os procedimentos antropofágicos em quatro de suas montagens e qual o papel do espectador em suas composições cênicas.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2022-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/30380Brazilian Journal on Presence Studies; Vol. 2 No. 2 (2012): jul./dez. 2012; 502-515Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 2 No. 2 (2012): jul./dez. 2012; 502-515Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 2 No 2 (2012): jul./dez. 2012; 502-515Revista Brasileira de Estudos da Presença; v. 2 n. 2 (2012): jul./dez. 2012; 502-5152237-2660reponame:Revista Brasileira de Estudos da Presençainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/30380/50142Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos da Presençainfo:eu-repo/semantics/openAccessMassa, Clóvis2022-10-18T21:33:05Zoai:seer.ufrgs.br:article/30380Revistahttp://seer.ufrgs.br/presencaPUBhttps://seer.ufrgs.br/presenca/oai||rev.presenca@gmail.com2237-26602237-2660opendoar:2022-10-18T21:33:05Revista Brasileira de Estudos da Presença - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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