Presence and Subjectivation Processes
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Estudos da Presença |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/21792 |
Resumo: | This article presents a reflection on an educational perspective to enhance the presence of the student/actor at theatre representations and performances. To carry out this task it considers the subjectivation processes related to materiality (material support) and immateriality (emotional and informational load) of the creative work. The approach is exemplified by pedagogical procedures based on the strategy of the compounding stimulus in the area of process drama. |
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Presence and Subjectivation ProcessesPrésence et Processus de SubjectivationPresença e Processos de SubjetivaçãoPrésenceProcessus SubjectivanteMatérialité et ImmatérialitéStimulus ComposéProcess DramaPresenceSubjectivation ProcessesMateriality and ImmaterialityCompounding StimulusProcess Dramaprocessos de subjetivaçãomaterialidade e imaterialidadecomposição de estímulosprocess drama.This article presents a reflection on an educational perspective to enhance the presence of the student/actor at theatre representations and performances. To carry out this task it considers the subjectivation processes related to materiality (material support) and immateriality (emotional and informational load) of the creative work. The approach is exemplified by pedagogical procedures based on the strategy of the compounding stimulus in the area of process drama.Cet article présente une réflexion sur une perspective éducative pour améliorer la présence de l'étudiant/acteur du spectacle dans représentations et les pratiques performatif. D'examiner les deux hypothèses de processus subjectivante liés à la matérialité (support matériel) et immatérialité (charge informationnelle et émotionnelle) du travail de création. L'approche est illustrée par des procédures pédagogiques de le stratégie stimulus composé dans le domaine du théâtre processus.Este artigo apresenta uma reflexão sobre uma perspectiva pedagógica para intensificar a presença do aluno/ator em representações e práticas performativas. Para tanto considera pressupostos de processos de subjetivação relacionados com a materialidade (suporte material) e imaterialidade (carga informacional e emocional) de trabalhos de criação. A abordagem é exemplificada através de procedimentos pedagógicos utilizados com a estratégia do estímulo composto no campo do process drama.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2022-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/21792Brazilian Journal on Presence Studies; Vol. 1 No. 1 (2011): jan./jun. 2011; 96-109Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 1 No. 1 (2011): jan./jun. 2011; 96-109Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 1 No 1 (2011): jan./jun. 2011; 96-109Revista Brasileira de Estudos da Presença; v. 1 n. 1 (2011): jan./jun. 2011; 96-1092237-2660reponame:Revista Brasileira de Estudos da Presençainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/21792/50192Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos da Presençainfo:eu-repo/semantics/openAccessCabral, Beatriz Angela Vieira2022-10-21T00:59:26Zoai:seer.ufrgs.br:article/21792Revistahttp://seer.ufrgs.br/presencaPUBhttps://seer.ufrgs.br/presenca/oai||rev.presenca@gmail.com2237-26602237-2660opendoar:2022-10-21T00:59:26Revista Brasileira de Estudos da Presença - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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