O púlpito como cena: : performance e teatralidade em Damares Alves
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Estudos da Presença |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/123970 |
Resumo: | A substantial number of evangelical sectors are part of what is being identified as the “new Brazilian right” or the “radical right”. For twenty years, Damares Alves, Minister for Women, Family and Human Rights in the current government of Jair Bolsonaro, has occupied a privileged place in the National Congress, in controlling public policies. Three Alves lectures will be examined in this article devoted to the analysis of its performative strategies. Here we call performative and theatrical strategies the forms of self-expression, their means, and requests, as well as the values and the symbols associated with them. |
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O púlpito como cena: : performance e teatralidade em Damares Alvesdamares alvesigrejas evangelicasmulherespoliticaperformanceteatralidadeA substantial number of evangelical sectors are part of what is being identified as the “new Brazilian right” or the “radical right”. For twenty years, Damares Alves, Minister for Women, Family and Human Rights in the current government of Jair Bolsonaro, has occupied a privileged place in the National Congress, in controlling public policies. Three Alves lectures will be examined in this article devoted to the analysis of its performative strategies. Here we call performative and theatrical strategies the forms of self-expression, their means, and requests, as well as the values and the symbols associated with them.Um número considerável de setores evangélicos constitui o que se convencionou denominar a “nova direita brasileira” ou a “direita radical”. Por vinte anos, Damares Alves, Ministra da Mulher, Família e Direitos Humanos no atual governo Jair Bolsonaro, ocupa um lugar privilegiado no Congresso Nacional no controle de políticas públicas. Três palestras de Alves serão examinadas neste artigo dedicado à análise de suas estratégias performativas e teatrais, ou seja, suas formas de autoexpressão, seus meios e reivindicações, bem como os valores e símbolos a elas associados.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2022-06-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/123970Brazilian Journal on Presence Studies; Vol. 12 No. 2 (2022): Abr./Jun. 2022; 1-25Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 12 No. 2 (2022): Abr./Jun. 2022; 1-25Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 12 No 2 (2022): Abr./Jun. 2022; 1-25Revista Brasileira de Estudos da Presença; v. 12 n. 2 (2022): Abr./Jun. 2022; 1-252237-2660reponame:Revista Brasileira de Estudos da Presençainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/123970/85161Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos da Presençainfo:eu-repo/semantics/openAccessCoelho de Souza Ladeira, Juliana 2022-06-28T13:21:17Zoai:seer.ufrgs.br:article/123970Revistahttp://seer.ufrgs.br/presencaPUBhttps://seer.ufrgs.br/presenca/oai||rev.presenca@gmail.com2237-26602237-2660opendoar:2022-06-28T13:21:17Revista Brasileira de Estudos da Presença - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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