SCHOOL MANAGEMENT FOR RESULTS: HOW SCHOOLS MAKE THE MANAGEMENT EFFICIENCY POLICY IN PERNAMBUCO:
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/127409 |
Resumo: | The text analyzes the Managerial Efficiency Index (IEG), instrument of accountability of school principals in Pernambuco and brings discussions with emphasis on the State Education Plan of Pernambuco (Goal 19), in the light of the National Education Plan - PNE. The methodology is based on the Policy Cycle (Ball, 2013) to analyze how policies are formulated and acted upon in different contexts. The IEG transforms the subjectivity of the principals by regulating them by the market model and overloading them with a new virtual bureaucracy in favor of a school focused on competition, comparison and performativity. |
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SCHOOL MANAGEMENT FOR RESULTS: HOW SCHOOLS MAKE THE MANAGEMENT EFFICIENCY POLICY IN PERNAMBUCO: GESTIÓN ESCOLAR POR RESULTADOS: CÓMO LAS ESCUELAS HACEN LA POLÍTICA DE EFICIENCIA DE LA GESTIÓN EN PERNAMBUCO: GESTÃO ESCOLAR PARA RESULTADOS: COMO AS ESCOLAS FAZEM A POLÍTICA DE EFICIÊNCIA GERENCIAL EM PERNAMBUCO: School ManagementAccountabilityManagement EfficiencyGestão EscolarResponsabilizaçãoEficiência Gerencial Gestión EscolarRendición de CuentasEficiencia GerencialThe text analyzes the Managerial Efficiency Index (IEG), instrument of accountability of school principals in Pernambuco and brings discussions with emphasis on the State Education Plan of Pernambuco (Goal 19), in the light of the National Education Plan - PNE. The methodology is based on the Policy Cycle (Ball, 2013) to analyze how policies are formulated and acted upon in different contexts. The IEG transforms the subjectivity of the principals by regulating them by the market model and overloading them with a new virtual bureaucracy in favor of a school focused on competition, comparison and performativity.El texto analiza el Índice de Eficiência Gerencial (IEG), instrumento de rendición de cuentas de los directores de escuelas de Pernambuco y trae discusiones con énfasis en el Plan Estatal de Educación de Pernambuco (Meta 19), a la luz del Plan Nacional de Educación - PNE. La metodología se basa en el Ciclo de Políticas (Ball, 2013) para analizar cómo se formulan y actúan las políticas en diferentes contextos. El IEG transforma la subjetividad de los directores al regularlos por el modelo de mercado y sobrecargándolos con una nueva burocracia virtual a favor de una escuela centrada en la competencia, la comparación y la performatividad.O texto analisa o Índice de Eficiência Gerencial (IEG), instrumento de responsabilização dos diretores escolares de Pernambuco e traz discussões com ênfase no Plano Estadual de Educação de Pernambuco (Meta 19), à luz do Plano Nacional de Educação - PNE. A metodologia baseia-se no Ciclo de Políticas (Ball, 2013) para analisar como as políticas são formuladas e atuadas em diferentes contextos. O IEG transforma a subjetividade dos diretores regulando-as pelo modelo de mercado e os sobrecarregando com uma nova burocracia virtual em prol de uma escola voltada para a competição, comparação e performatividade.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12740910.21573/vol39n12023.127409REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/127409/90510Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLourenço, EmanoelAragão, Wilson Honorato2023-12-25T13:36:08Zoai:seer.ufrgs.br:article/127409Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:08Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
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