THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fröhlich, Egon Roque
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Análise Econômica (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492
Resumo: This Report tries to verify how the graduate education process of economists is operating in the United States. What is the profile of the students and what are they doing after earning their degree in economics? These and other questions built the goal of the national survey. The positive side of the economists formation as well as the concerns are presented. Emphasis is given to the interrelationship of economics, mathematics and econometry. What kind of core program should build the education of doctors in economics? What are the constraints in the economics graduate courses? Criativity and limited communication skills comprise serious shortcomings for students in economics on the graduate level.
id UFRGS-24_52519eca4499e1986e3912864e33a110
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/10492
network_acronym_str UFRGS-24
network_name_str Análise Econômica (Online)
repository_id_str
spelling THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USAFORMAÇÃO EM NÍVEL DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ECONOMIA NOS ESTADOS UNIDOS DA AMÉRICAEnsino economia. Pós-graduação em economia. Ensino economia EUA.This Report tries to verify how the graduate education process of economists is operating in the United States. What is the profile of the students and what are they doing after earning their degree in economics? These and other questions built the goal of the national survey. The positive side of the economists formation as well as the concerns are presented. Emphasis is given to the interrelationship of economics, mathematics and econometry. What kind of core program should build the education of doctors in economics? What are the constraints in the economics graduate courses? Criativity and limited communication skills comprise serious shortcomings for students in economics on the graduate level.Este trabalho procura verificar como se processa a formação dos economistas em nível de Pós-Graduação nos Estados Unidos. Qual é o perfil dos estudantes e o que fazem após lograrem seu doutoramento em economia? Estas e outras perguntas nortearam o objetivo da pesquisa em nível nacional O lado positivo da formação dos economistas bem como as preocupações são apresentadas. Ênfase é dada à interligação entre economia, matemática e econometria. Qual o programa central que deveria nortear a formação dos doutores em economia? Quais são as limitações da formação em nível de pós-graduação em economia? A criatividade e as limitadas habilidades de comunicação estão entre as sérias dificuldades dos estudantes de pós-graduação em Economia.UFRGS2009-10-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/1049210.22456/2176-5456.10492Análise Econômica; Vol. 12 No. 21 e 22 (1994): março e setembro de 1994Análise Econômica; v. 12 n. 21 e 22 (1994): março e setembro de 19942176-54560102-9924reponame:Análise Econômica (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492/6152Copyright (c) 2019 Análise Econômicainfo:eu-repo/semantics/openAccessFröhlich, Egon Roque2019-08-29T12:47:38Zoai:seer.ufrgs.br:article/10492Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomicaPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/oai||rae@ufrgs.br2176-54560102-9924opendoar:2019-08-29T12:47:38Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
FORMAÇÃO EM NÍVEL DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ECONOMIA NOS ESTADOS UNIDOS DA AMÉRICA
title THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
spellingShingle THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
Fröhlich, Egon Roque
Ensino economia. Pós-graduação em economia. Ensino economia EUA.
title_short THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
title_full THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
title_fullStr THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
title_full_unstemmed THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
title_sort THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
author Fröhlich, Egon Roque
author_facet Fröhlich, Egon Roque
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fröhlich, Egon Roque
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino economia. Pós-graduação em economia. Ensino economia EUA.
topic Ensino economia. Pós-graduação em economia. Ensino economia EUA.
description This Report tries to verify how the graduate education process of economists is operating in the United States. What is the profile of the students and what are they doing after earning their degree in economics? These and other questions built the goal of the national survey. The positive side of the economists formation as well as the concerns are presented. Emphasis is given to the interrelationship of economics, mathematics and econometry. What kind of core program should build the education of doctors in economics? What are the constraints in the economics graduate courses? Criativity and limited communication skills comprise serious shortcomings for students in economics on the graduate level.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-10-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492
10.22456/2176-5456.10492
url https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492
identifier_str_mv 10.22456/2176-5456.10492
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492/6152
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Análise Econômica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Análise Econômica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFRGS
publisher.none.fl_str_mv UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Análise Econômica; Vol. 12 No. 21 e 22 (1994): março e setembro de 1994
Análise Econômica; v. 12 n. 21 e 22 (1994): março e setembro de 1994
2176-5456
0102-9924
reponame:Análise Econômica (Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Análise Econômica (Online)
collection Análise Econômica (Online)
repository.name.fl_str_mv Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||rae@ufrgs.br
_version_ 1799766265617711104