THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Análise Econômica (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492 |
Resumo: | This Report tries to verify how the graduate education process of economists is operating in the United States. What is the profile of the students and what are they doing after earning their degree in economics? These and other questions built the goal of the national survey. The positive side of the economists formation as well as the concerns are presented. Emphasis is given to the interrelationship of economics, mathematics and econometry. What kind of core program should build the education of doctors in economics? What are the constraints in the economics graduate courses? Criativity and limited communication skills comprise serious shortcomings for students in economics on the graduate level. |
id |
UFRGS-24_52519eca4499e1986e3912864e33a110 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/10492 |
network_acronym_str |
UFRGS-24 |
network_name_str |
Análise Econômica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USAFORMAÇÃO EM NÍVEL DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ECONOMIA NOS ESTADOS UNIDOS DA AMÉRICAEnsino economia. Pós-graduação em economia. Ensino economia EUA.This Report tries to verify how the graduate education process of economists is operating in the United States. What is the profile of the students and what are they doing after earning their degree in economics? These and other questions built the goal of the national survey. The positive side of the economists formation as well as the concerns are presented. Emphasis is given to the interrelationship of economics, mathematics and econometry. What kind of core program should build the education of doctors in economics? What are the constraints in the economics graduate courses? Criativity and limited communication skills comprise serious shortcomings for students in economics on the graduate level.Este trabalho procura verificar como se processa a formação dos economistas em nível de Pós-Graduação nos Estados Unidos. Qual é o perfil dos estudantes e o que fazem após lograrem seu doutoramento em economia? Estas e outras perguntas nortearam o objetivo da pesquisa em nível nacional O lado positivo da formação dos economistas bem como as preocupações são apresentadas. Ênfase é dada à interligação entre economia, matemática e econometria. Qual o programa central que deveria nortear a formação dos doutores em economia? Quais são as limitações da formação em nível de pós-graduação em economia? A criatividade e as limitadas habilidades de comunicação estão entre as sérias dificuldades dos estudantes de pós-graduação em Economia.UFRGS2009-10-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/1049210.22456/2176-5456.10492Análise Econômica; Vol. 12 No. 21 e 22 (1994): março e setembro de 1994Análise Econômica; v. 12 n. 21 e 22 (1994): março e setembro de 19942176-54560102-9924reponame:Análise Econômica (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492/6152Copyright (c) 2019 Análise Econômicainfo:eu-repo/semantics/openAccessFröhlich, Egon Roque2019-08-29T12:47:38Zoai:seer.ufrgs.br:article/10492Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomicaPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/oai||rae@ufrgs.br2176-54560102-9924opendoar:2019-08-29T12:47:38Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA FORMAÇÃO EM NÍVEL DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ECONOMIA NOS ESTADOS UNIDOS DA AMÉRICA |
title |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA |
spellingShingle |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA Fröhlich, Egon Roque Ensino economia. Pós-graduação em economia. Ensino economia EUA. |
title_short |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA |
title_full |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA |
title_fullStr |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA |
title_full_unstemmed |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA |
title_sort |
THE GRADUATE EDUCATION PROCESS OF ECONOMISTS IN THE USA |
author |
Fröhlich, Egon Roque |
author_facet |
Fröhlich, Egon Roque |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fröhlich, Egon Roque |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino economia. Pós-graduação em economia. Ensino economia EUA. |
topic |
Ensino economia. Pós-graduação em economia. Ensino economia EUA. |
description |
This Report tries to verify how the graduate education process of economists is operating in the United States. What is the profile of the students and what are they doing after earning their degree in economics? These and other questions built the goal of the national survey. The positive side of the economists formation as well as the concerns are presented. Emphasis is given to the interrelationship of economics, mathematics and econometry. What kind of core program should build the education of doctors in economics? What are the constraints in the economics graduate courses? Criativity and limited communication skills comprise serious shortcomings for students in economics on the graduate level. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-10-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492 10.22456/2176-5456.10492 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492 |
identifier_str_mv |
10.22456/2176-5456.10492 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10492/6152 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Análise Econômica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Análise Econômica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Análise Econômica; Vol. 12 No. 21 e 22 (1994): março e setembro de 1994 Análise Econômica; v. 12 n. 21 e 22 (1994): março e setembro de 1994 2176-5456 0102-9924 reponame:Análise Econômica (Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Análise Econômica (Online) |
collection |
Análise Econômica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rae@ufrgs.br |
_version_ |
1799766265617711104 |