AN ANALYSIS OF THE ECONOMIC EFFECTS OF EXPORTS PROMOTION STRATEGIES
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Análise Econômica (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10524 |
Resumo: | The main purpose of this paper is to study the economic effects of different strategies for the promotion of exports, associated with export incentives of high and small added value goods Eight sectors of the Brazilian economy were considered in the study, agriculture, mining, non-metalic minerals, capital goods (including mechanics, eletric and transportation materials), chemicals, and processed food products Increases in export demand for these sectors were simulated through an aggregated version of the Input-output Brazilian matrix The estimated economic effects were the changes in output, imported inputs, and in employment The findings of this study indicate that the processed food sector is likely to show the best economic performance. |
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AN ANALYSIS OF THE ECONOMIC EFFECTS OF EXPORTS PROMOTION STRATEGIESUMA ANÁLISE DOS EFEITOS ECONÔMICOS DE ESTRATÉGIAS DE PROMOÇÃO DE EXPORTAÇÕESExportações. Modelo de insumo-produto. Uso de fatores.The main purpose of this paper is to study the economic effects of different strategies for the promotion of exports, associated with export incentives of high and small added value goods Eight sectors of the Brazilian economy were considered in the study, agriculture, mining, non-metalic minerals, capital goods (including mechanics, eletric and transportation materials), chemicals, and processed food products Increases in export demand for these sectors were simulated through an aggregated version of the Input-output Brazilian matrix The estimated economic effects were the changes in output, imported inputs, and in employment The findings of this study indicate that the processed food sector is likely to show the best economic performance.O principal objetivo deste trabalho foi o de analisar os efeitos econômicos de diferentes estratégias de promoção de exportações, associadas aos incentivos à exportação de produtos com maior ou menor valor adicionado. Consideraram-se oito setores da economia brasileira. Agricultura, Mineração, Minerais Não-Metálicos, Bens de Capital (Mecânica, Material Elétrico e Material de Transporte), Químico e Produtos Alimentares Simularam-se aumentos da demanda de exportação destes setores a partir de uma versão agregada da matriz brasileira de insumo-produto, verificando seus efeitos sobre a produção setorial, utilização de insumos importados e absorção de mão-de-obra. O estimulo à exportação do setor Produtos Alimentares apresentou os melhores resultados, em termos dos parâmetros considerados, quando comparado aos outros setores analisadosUFRGS2009-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/1052410.22456/2176-5456.10524Análise Econômica; Vol. 14 No. 25 e 26 (1996): março e setembro de 1996Análise Econômica; v. 14 n. 25 e 26 (1996): março e setembro de 19962176-54560102-9924reponame:Análise Econômica (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/article/view/10524/6166Copyright (c) 2019 Análise Econômicainfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira, Wilson da Cruz2019-08-29T12:46:32Zoai:seer.ufrgs.br:article/10524Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomicaPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/AnaliseEconomica/oai||rae@ufrgs.br2176-54560102-9924opendoar:2019-08-29T12:46:32Análise Econômica (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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