AGENDA DA MÍDIA, DOS POLÍTICOS E DO PÚBLICO NA CAMPANHA ELEITORAL DE 2010
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Debates |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/debates/article/view/22256 |
Resumo: | The paper aims to identify the themes in political agenda, media agenda and the public agenda, observing if there is convergence between what is discussed in each of these spheres. The convergence of themes as a starting point is the transfer of media items on the agenda for the public agenda, later, from the centrality they have, may come to occupy space on the agenda of the political elite. To see how this process occurs, we analyze the news of two Brazilian newspapers of national scope and the content of HGPE of presidential candidates in the period from July to October 2010 – using the methodology of quantitative content analysis – comparing this data with results of public opinion research. |
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AGENDA DA MÍDIA, DOS POLÍTICOS E DO PÚBLICO NA CAMPANHA ELEITORAL DE 2010ConvergênciaJornais ImpressosHGPEOpinião PúblicaAgendamento.Comunicação Políticaopinião públicaHorário Eleitoraljornais impressosThe paper aims to identify the themes in political agenda, media agenda and the public agenda, observing if there is convergence between what is discussed in each of these spheres. The convergence of themes as a starting point is the transfer of media items on the agenda for the public agenda, later, from the centrality they have, may come to occupy space on the agenda of the political elite. To see how this process occurs, we analyze the news of two Brazilian newspapers of national scope and the content of HGPE of presidential candidates in the period from July to October 2010 – using the methodology of quantitative content analysis – comparing this data with results of public opinion research.O paper tem por objetivo identificar os temas presentes nas agendas política, midiática e do público, observando se há relação entre o que é discutido em cada uma dessas esferas. A convergência de temas tem como ponto de partida a transferência de assuntos da agenda da mídia para a agenda do público (MCCOMBS, 2009), que posteriormente, a partir da centralidade que possuem, podem vir a ocupar espaço na agenda da elite política. Para observar como se dá esse processo analisam-se as notícias de dois jornais impressos brasileiros de abrangência nacional e o conteúdo do HGPE dos principais candidatos à presidência, no período de julho a outubro de 2010 – utilizando-se a metodologia quantitativa de análise de conteúdo – comparando-os com resultados de pesquisas de opinião pública.UFRGS2012-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa quantitativa de análise de conteúdoapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/debates/article/view/2225610.22456/1982-5269.22256Revista Debates; Vol. 6 Núm. 1 (2012); 237Revista Debates; v. 6 n. 1 (2012); 2371982-52692236-479Xreponame:Revista Debatesinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/debates/article/view/22256/17101Cervi, Emerson UrizziMassuchin, Michele GoulartTavares, Camila Quesadainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-10T13:10:16Zoai:seer.ufrgs.br:article/22256Revistahttps://seer.ufrgs.br/debatesPUBhttps://seer.ufrgs.br/debates/oai1982-52692236-479Xopendoar:2023-01-10T13:10:16Revista Debates - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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