MÍDIA, POLÍTICA E PESQUISAS DE OPINIÃO PÚBLICA
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Debates |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/debates/article/view/2472 |
Resumo: | This article purpose is to reflect about de central role of the media in the politics with emphasis in the electoral process. To reach that objective we investigate how the cognition mechanism works on the construction of the political identification, in the political knowledge of the individuals and, consequently, in the voting behavior. We priories the analyses of a conventionalized bibliography choosing national authors among them: Lima (2004, 2006), Aldé (1996, 2001), Veiga (1998, 2002), Guazina (2004), Jorge (1997), Fontoura (2002) e Dias (1996). The conclusion is that today is impossible to think the political sphere out of the influence of the media. The central role of the media in all the political processes affects since the selection of who is the better candidate, the strategy of the political campaign until the elections result. |
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MÍDIA, POLÍTICA E PESQUISAS DE OPINIÃO PÚBLICAMídiaPolíticaOpinião públicaCogniçãoCampanha política.Mídia e PolíticaThis article purpose is to reflect about de central role of the media in the politics with emphasis in the electoral process. To reach that objective we investigate how the cognition mechanism works on the construction of the political identification, in the political knowledge of the individuals and, consequently, in the voting behavior. We priories the analyses of a conventionalized bibliography choosing national authors among them: Lima (2004, 2006), Aldé (1996, 2001), Veiga (1998, 2002), Guazina (2004), Jorge (1997), Fontoura (2002) e Dias (1996). The conclusion is that today is impossible to think the political sphere out of the influence of the media. The central role of the media in all the political processes affects since the selection of who is the better candidate, the strategy of the political campaign until the elections result.Este artigo propõe uma reflexão sobre a centralidade da mídia na política com ênfase nos processos eleitorais. Para isto investigamos como os mecanismos cognitivos operam na construção da identidade, do saber político dos indivíduos e, por conseqüência, das suas escolhas eleitorais. Priorizamos a análise bibliográfica contextualizada dos autores nacionais relacionados aos temas entre eles Lima (2004, 2006), Aldé (1996, 2001), Veiga (1998, 2002), Guazina (2004), Jorge (1997), Fontoura (2002) e Dias (1996). A conclusão é de que hoje é impossível pensar a esfera política fora das relações e influências dos mídia. Portanto, a centralidade da mídia em todos os processos políticos afeta desde a escolha dos candidatos, a construção da campanha e da estratégia de marketing até o resultado dos pleitos.UFRGS2007-12-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/debates/article/view/247210.22456/1982-5269.2472Revista Debates; Vol. 1 Núm. 1 (2007); p. 26Revista Debates; v. 1 n. 1 (2007); p. 261982-52692236-479Xreponame:Revista Debatesinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/debates/article/view/2472/1285Barth, Fernandainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-10T13:10:15Zoai:seer.ufrgs.br:article/2472Revistahttps://seer.ufrgs.br/debatesPUBhttps://seer.ufrgs.br/debates/oai1982-52692236-479Xopendoar:2023-01-10T13:10:15Revista Debates - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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